Wie kan mij helpen met antwoorden? (wagenvraagje)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
areke

Berichten: 4406
Geregistreerd: 30-03-06
Woonplaats: asperen

Wie kan mij helpen met antwoorden? (wagenvraagje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-12 16:30

Sinds kort heb ik even wat meer tijd en ben ik mn shetje weer op gaan pakken met mennen.

Ik heb een 1 persoons 2 wieler, op zich prima als ik alleen ben maar aangezien meneer op vakantie een heuse pennymagneet bleek te zijn en de kids mee wilde rijden is het toch niet zo heel handig.

Mn ouders zijn sinds de vakantie ook besmet geraakt met het menvirus en aangezien het bij mij toch ook wel meer gaat kriebelen om te gaan lessen en misschien wel wedstrijden te gaan rijden zitten we eraan te denken om toch een recreatie/marathon wagentje erbij aan te schaffen.
Zo kunnen we ook 1 of 2 (misschien 3? ) kleine kids meenemen op de wagen in de vakantie.

Ik heb mennen op school geleerd en heb er eigenlijk nooit meer wat mee gedaan tot nu dus.
Ik ben dus eigenlijk ook nog echt wel een leek op het gebied van een hoop dingen.

Ik heb verschillende menigen gelezen over de wagentjes uit polen, dus daar gaan we wel even goed over nadenken.

Nu is mijn vraag waar moet ik naar kijken bij het aanschaffen van een wagen, sowieso een lichte wagen om het niet te zwaar te maken voor hem, welke wagens hebben jullie?
En tot hoeveel kilo zou hij aankunnen, ik vindt dat best lastig om te bepalen.
Voor wedstrijden zijn er als ik het goed begrepen heb ook voorwaarden verbonden waar de wagen aan moet voldoen toch?
Het gaat voorlopig dus voornamelijk om het rijden in het land en als er meerdere mee gaan op de weg.
Op den duur waarschijnlijk ook wedstrijden.

Het gaat om een shet hengstje van zo'n 90 cm.
Afbeelding
Afbeelding

HTM

Berichten: 9144
Geregistreerd: 28-10-08
Woonplaats: Echteld

Re: Wie kan mij helpen met antwoorden? (wagenvraagje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:05

Ik heb z'n wagen uit Polen, deze weegt +/- 100 kilo, maar dit vind ik voor z'n kleintje nog aan de zware kant, die ik er voor had was bijna 1 meter, en vond ik nog wat klein.

Ik zou met z'n kleine pony eerder kijken naar een andere 2-wieler, want een 4-wieler zal snel te zwaar worden, helemaal als er 2 personen op gaan zitten.

En voor de marathon wedstrijden geleden bepaalde regels qua afmetingen, maar die zou ik nooit met z'n kleintje in enkelspan gaan rijden, dit houden ze niet vol.
Dressuur en vaardigheid mag gewoon met een sulky.

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Wie kan mij helpen met antwoorden? (wagenvraagje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 17:17

Ik sluit me aan bij HTM. Kleintjes kunnen veel hebben, maar eentje an 90 centimeter, mét marathon wagen, en 4 tot 5 mensen er op, dat is gewoon loeizwaar. Ook ikzou het houden bij een tweewieler, waar 2 mensen op kunnen. Denk bijvoorbeeld aan een cavaletti, of een hca met bankje.
Voor mijn knul van 90 centimeters heb ik een cavaletti, en een zelfbouw model waar ik in mijn eentje op kan. Bewust niet te zwaar en niet te groot.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 19:22

Omdat er middels de zoekfunctie heel veel topics hierover te vinden zijn + info in de FAQ, hier een slotje.