Paard dat wat angstig is op buitenritten voor de kar?

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

uryanne

Re: Paard dat wat angstig is op buitenritten voor de kar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:23

Je hebt zelf weinig/ geen ervaring? Ik zou een ervaren menner opzoeken die voldoende ervaring heeft met mennen en eerst eens een paar keer meegaan op de wagen om zelf te kijken, te voelen en te proberen.
Vervolgens vragen of hij/ zij je wil helpen en je paard eerst in het span te zetten naast een ervaren paard.
Dat is een mooie mogelijkheid om te kijken wat je paard in het verkeer doet zonder dat hij gelijk alleen moet.

Wanneer je deze mogelijkheid niet hebt/ wilt zou ik me nog eens heel goed bedenken of je jezelf en je medeweggebruikers het aan wilt doen.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:53

Sheran schreef:
Laten beleren is uiteraard het beste idee, maar ik heb er momenteel niet de financiele middlelen voor. Dus alles wat ik zelf kan doen, zal ik ook zeker zelf doen. Lange lijnen kent ze al, ik heb er buiten ook wel eens met skeelers achter gehangen :P.

Ik denk dat het beter is om gewoon lekker alleen onder het zadel te blijven rijden. 8)7

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:09

Sheran schreef:
Nah, deze reactie komt een beetje raar over. Ik ga er maar vanuit dat je het niet zo bedoelt. Zo'n vreemde actie is het niet hoor

Skeeleren achter je paard? Niet vreemd? Hmmm...
Geen financiele middelen om veilig en goed te beginnen? Hmmm...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie