niet/moeilijk stil blijven staan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

niet/moeilijk stil blijven staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-02 20:30

ik moet dus over 3 weken examen doen met een pony van de manege. heb er nu 8 lessen mee gereden. Het is een braaf beestje, alleen super bewegelijk. gaat draven wanneer hij moet stappen en als hij moet stilstaan, staat hij 4 sec. stil en wil dan al weer weg lopen. Hem laten stappen lukt me verder heel goed. als hij uit z'n eigen gaat draven, neem ik hem terug en laat hem pas weer draven wanneer ik wil. maar dat stilstaan blijft een probleem. (dit doet hij dus gelukkig ook bij de andere cursisten). ik en nog 2 andere kunnen hem wel redelijk stil laten staan, maar daar houdt het dus mee op. (er zijn er 1 bij die geeft hem in alles z'n zin Frusty . heel erg irritant, ook als jij hierna met hem moet rijden. maar ja, die zal het dan ook niet redden.) aan de instrukteur hebben we niet zoveel. die zegt dat we een evenwicht moeten zien te vinden tussen het laten stil staan en het moment dat hji gaat lopen dribbelen. als hij stilstaat, wil hij dus meteen weer weglopen. als ik de leidsels aan houdt, kan hij dus niet naar voren toe, dus gaat hij dus naar achteren of naar de zijkant. (dit komt me overigens erg bekent voor Schijnheilig ) moet dus echt het evenwicht zien te vinden. maar ja, nog 2 lessen en dan examen. en wat als hij bijv. voor een kruising staat en niet stil wil blijven staan??? dan zak ik dus als een baksteen. nu zal zo'n examinator er ook wel rekening mee houden dat het aan de pony ligt, omdat hij het bij iedereen doet, maar je moet toch je paard onder controle hebben.

Heeft iemand raad???



odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-02 21:24

ik kan niet met een ander paar afrijden. daar is het nu te laat voor. ik heb nu nog maar 1 les te gaan en dan examen. Ik zou eigenlijk met m'n eigen paard meedoen, maar die was er toen niet nog niet aan toe. is ziek geweest en was heel erg sloom en moest nog een aantal dingen leren. Nu is hij weer beter en zou ik wel met hem examen kunnen doen, maar dan moet er ook nog een andere cursist met hem examen doen en dat gaat dus niet. Ze hebben 9 weken met die manege pony's gereden en om dan na 1 les met mijn paard examen te gaan met hem.
de instructeurs vinden zelf dat het een heel geschikt menpaard is. op zich is het een goed menpaardje als je overwicht hebt. Dat draven laat ik niet toe en dat heeft hij op een gegeven moment ook wel door.
heb trouwens vandaag weer les gehad en weer geoefend met stilstaan. In het begin wilde hij het niet, maar ik heb hem niet verder laten lopen. hij probeerd dus is vooruit te gaan en als dat niet kan gaat hij naar links en rechts wiebelen/stappen. ik heb wel gemerkt dat als je handen superstil houdt, hij ook stil blijft staan. leidsels niet te strak houden maar ook niet te los zodat hij weg kan lopen. hij bleef vandaag in ieder geval stil staan. even nog uitproberen maar hij had snel door dat ik de baas was en niet hij.
Het maakt ook uit wie er ervoor met hem gelesd heeft. er zitten er 2 bij die laten alles toe. willen ze naar links, pony gaat rechtsaf. zeggen ze " he, hij gaat rechtsaf. hij wil zeker niet links." Frusty gaat hij uit z'n eigen draven, dan neem ik hem meteen terug en laat hem pas draven wanneer IK dat wil. hun niet. ze zeggen stap en proberen hem 1 x terug te krijgen en als dat lukt dan laten ze hem gewoon lopen. Die zullen het ook niet halen. De instrukteur vondt i.i.g. dat ik en nog een ander meisje tot de beteren Cool hoorden en dat hij ook niet bang was dat we het niet zouden halen. wij hadden overwicht en hij zo met ons met paard en wagen de stad in gaan. Wij trots natuurlijk. *LOL*
ik moet "gelukkig" met dat meisje examen doen en als tweede. Dus dat meisje moet hem inspannen en als 1e examen doen en ik als 2e en dan aftuigen. dus i.i.g. geen last van mensen die van alles toe laten.

Haha! Sorry weer voor het lange verhaal

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers