Wat is het grote voordeel van achenbach?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-02 18:07

Ohje, ik ben niet zo heel goed in uitleggen van dit soort dingen....

Poging tot, dees en geen zal mij zometeen wel aanvullen *LOL*

Het achenbach systeem is, als je het eenmaal onder de knie hebt, veel makkelijker en sneller te "bedienen". (veiliger dus!)

Natuurlijk heb je het systeem nodig als je wedstrijden rijd.
Maar ook als je recreatief buitenrijd heb je hier veel voordeel van. Stel je wilt een noodstop maken? Bv. omdat er plotseling een kindje oversteekt. (zeg ook maar wat Haha! ) Als je dan in beide handen een leidsel hebt, zit je met je handen onder je kin. Want snel inkorten is lastig als je beide handen "bezet" hebt.
Met Achenbach heb je 1 hand als "blok" staan. Beide teugels in linkerhand. Je hebt je rechthand voor de handigheid erbij. Als je dus rap stil wilt staan, dan kun je met die rechterhand een soortemet "lus" maken. Links naar achter, rechts op de teugel en dan ook naar achter/onder.
(ohje, dit zal niet duidelijk zijn denk ik Lips are sealed )

Je zweep kun je ook makkelijker gebruiken, wederom doordat je een vrije rechterhand hebt. (ook makkelijk als je even een dropje uit je jaszak wilt pakken Haha! )

Achenbach gaat uit van dat wat jij overigens ook doet. Geven ipv nemen.
Als je links wilt, geeft je rechts ipv links te nemen. Maar dat doe jij al *LOL*

Ehm... iemand aanvulling aan mijn iets onduidelijke verhaal? Verward


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-02 08:55

*LOL* Ik rijd ook vaardigheid en marathon in Achenbach Haha!
Alhoewel ik dan niet helemaal officieel Achenbach rijd, ik heb de teugels dan in een soortelmet dressuuruitgang. Maar goed, ik rijd dan ook maar met een enkelspannetje.
Ik geloof dat ik niet meer met twee handen 1 leidsel zou kunnen rijden, lijkt me zo onhandig.

Maar ik denk dat het maar net is wat je gewend bent.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers