afgesleten hoefjes.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

afgesleten hoefjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-02 19:32

Hoi.

Ik heb pas een uurtje met sjors gement. Het ging heel goed en we moesten op een smal weggetje langs een tractor en hij gaf er nix om Pling .
Maar toen ik thuis kwam, zag ik dat de hoefjes heel erg waren afgesleten.
Hij mag geen ijzers, en ik kan nergens anders dan op de weg rijden. Nu kan ik maar 1 keer in de maand mennen Huilen . Maar als ik vaker ga mennen, worden de hoefjes zo kort dat ze op hun straal gaan lopen en dan kunnen ze eeuwig klreupel worden Scheve mond .
Maargoed, nu denk ik dus aan die schoentjes. Zijn die er ook voor shetlanders of moet je die dan speciaal op maat laten maken. Waar kan ik ze hier in de buurt (apeldoorn) kopen en hoe duur zijn die dingen ongeveer.

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

korte hoefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 22:07

waarom mag deze geen ijzers?
want schoenen lijk mijn een dure grap omdat ze lijk mijn erg snel slijten.
maar om eerlijk te zeggen, heb geen ervaring met schoentjes.
veel geluk met de juiste beslissing, want helaas kan ik je niet helpen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 22:13

het beste is ijzers hoor!! waarom kan dat niet??

Linda

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 09:25

Die schoenen zijn er in alle maten. In de Mensport heeft er een tijdje terug een heel artikel over gestaan. Die schoenen zijn echter niet geschikt om ze als vervanging van ijzers te gebruiken en dus (bijna) dagelijks er mee over de weg te rijden.....Bovendien zijn ze dan duurder in gebruik dan ijzers...

Isabeau slijt haar hoeven ook vreselijk af, daarom staan bij mij allebei de pony's op ijzers. Dus ook mijn vraag, waarom mag jouw pony niet op ijzers?
Is uiteindelijk wel het beste...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 11:05

Mag misschien niet van de eigenaar? Het is toch haar verzorgpony dacht ik, en omdat ze die hoefschoenen op en af kan doen zou ze die willen gebruiken denk ik. IJzers zijn inderdaad pittig, maar ik vermoed dat jij nog niet zo oud bent, en dat je zin hebt om periodiek de smid te laten komen voor ijzers en die dan te betalen.

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 17:06

sjors is inderdaad haar verzorpony.

en beide shetten van die eigenaar staan niet op ijzers. maar roosje je kan het altijd nog eens vragen toch??

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-02 18:45

Het mag niet en weet niet of ik kan zeggen waarom. Ik kan niet zelf betalen nee, want mag nog niet werken. Ik heb het al gevraagt, maar we hebben nu wel een oplossing. Ik betaal wat en mijn ouders betalen wat.
Dus het is al opgelost. In ieder geval bedankt voor jullie tips *LOL*