(AR) Iemand ervaring met trailer met koetsframe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

(AR) Iemand ervaring met trailer met koetsframe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-04 23:03

Wij zijn op het moment zoekende naar een trailer met koetsframe. Niet meer met twee auto's naar wedstrijd, één met de trailer, de ander met de oprijwagen met de marathonwagen, het lijkt ideaal maar hoe bevalt het in de praktijk?
Mensen die er één hebben zijn enthousiast maar sommige trailerleveranciers hebben het over problemen met het zwaartepunt, het niet kunnen rijden met de trailer zonder wagen er op. Nu hebben wij eigenlijk altijd de wagen wel mee en kan het ding ook wel mee als hij niet nodig is maar geeft dat andere zwaartepunt echt problemen?


Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-04 17:05

De marathonwagen is zo zwaar niet maar de recreatie-wagen is wel veel te zwaar voor aan de klep. Ik ben inderdaad ook bang dat we dan bij een noodgeval niet snel genoeg bij het paard kunnen komen. Het zwaartepunt ligt dan ook wel ver naar achteren, ook niet echt prettig rijden denk ik Verward

Ik heb een bus maar de marathonwagen gaat er niet in omdat ik een dubbele cabine heb. Tja, de kinderen moeten ook meestal mee Knipoog
We komen voor de marathonwagen dertig cm. te kort in de laadbak. Om die ruimte te winnen moet ik mijn hele achterbank naar voren gaan zetten en dan kom ik weer in de problemen met de gordels.

Maar als je rijdt zonder koets op het frame, hoef je dan niet de voorkant extra te verwaren? En blijft de wegligging echt net zo goed?

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 17:35

Mijn bus is wel groot maar niet zooooo groot (Opel Movano). Ik vind dit zelf al meer dan genoeg formaat omdat ik hem voornamelijk als gezinsauto gebruik en deze past vaak al niet op de kleine parkeervakken in de stad en bij school.
Ik heb geen plannen om een andere auto aan te schaffen. Het is ook meestal het paard van mijn vriend wat met wagen en al vervoert moet worden en hij mag in principe zijn eigen boontjes doppen Knipoog ook al ga ik in de toekomst meer dressuurwedstrijden met die van mij rijden maar dan moet de platte wagen ook weer mee omdat mijn paard altijd voor de recreatiewagen loopt en mijn vriend liever met de marathonwagen rijdt (voor de vaardigheid).

Kortom: we zullen het met deze bus moeten doen, hij heeft zelf een auto die ook flink wat kan trekken maar het kost zoveel benzine/diesel om met twee auto's naar een wedstrijd te gaan en gezellig is het inderdaad ook allesbehalve. Het is inderdaad een goed plan om eerst eens proef te rijden, moeten we er wel één vinden want we willen er eigenlijk één die niet meer helemaal nieuw is maar die zijn bijna niet te vinden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 8 bezoekers