[AR] Stoppen met mennen of blijven proberen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Whoops

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

[AR] Stoppen met mennen of blijven proberen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 20:09

Hallo allemaal,

Heb al eerder een uitgebreid verslag neergezet, maar ik zal het nog even in het kort uitleggen.

Mijn shet is met 3,5 jaar beleerd voor de wagen, toen ze 4 was is het een keer mis gegaan omdat er een hond boven op d'r sprong. Vervolgens ben ik weer van vooraf aan begonnen met een slepen... en toen ging het weer een jaar goed.

Aan het begin van deze zomer ging het echter weer mis.. ze gaf een vreugdebokje, raakte de kar en schrok daar zo van dat ze aan de kletter ging.. Toen ik er af vloog stond ze eindelijk stil, maar was ze helemaal in paniek, ze stond helemaal te bibberen..

Dus ben ik weer van voor af aan begonnen, in het tuig lopen en bandje slepen gaat prima, niks aan de hand, totdat ik d'r voor de kar zet. Ze begint te bibberen, uit te halen met d'r achterbenen en te springen... Ik kom gewoon niet verder met d'r, mijn instructrice weet ook niet zo goed wat ze er mee aan moet. Haar geruststellen werkt niet, streng zijn werkt niet.. Nu zit ik dus te twijfelen of ik door moet gaan met mennen of niet en als ik doorga, zal ik het dan zelf blijven proberen (samen met mijn meninstructrice), of zou ik d'r beter weg kunnen brengen naar iemand die d'r een paar maanden in training neemt?

Wat vinden jullie? En hebben jullie een idee of er een soort van men-trainingsstal bestaat?



Whoops

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-04 20:53

dat vraag ik me dus ook af, bestaan er men-africhtingsstallen?? Maar ik ga a.s. zaterdag naar Deurne, naar de vierspanwedstrijden en ik hoop daar eigenlijk iemand tegen het lijf te lopen waar ik wat vragen aan kan stellen...

* Whoops heeft een 2e premie gehaald!!
* Ik heb eindelijk een profiel aangemaakt.

Whoops

Berichten: 174
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-04 00:06

Hai Monya,

Bedankt voor je reactie. Ik moet zeggen dat ik nog twijfel wat ik zal gaan doen, heb wel je site even bekeken, ziet er leuk uit. Ik heb dit jaar al een cursus Paardentaal (soort van NH) en dat heeft wel veel opgeleverd, maar het heeft me niet met mennen geholpen. Ik heb zelf ook les van een gediplomeerd instructrice en die weet het ook niet meer zo goed. Het probleem is dat ze voor de kar echt panisch wordt, ze hoort, ziet en voelt niets meer, loopt ook gewoon door hekken heen op dat moment.. Omdat ze nog jong is denk ik toch dat ik het mennen voorlopig laat zitten en dat ik het over een paar jaar weer oppak, als ze wat ouder is. Maar ik hou je in mijn achterhoofd, mocht ik me bedenken.

* Whoops heeft een 2e premie gehaald!!
* Ik heb eindelijk een profiel aangemaakt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers