[LO] Wanneer paard bijzetten met longeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 14:09

Ik vind longeren met bijzet een fijne manier om een paard sterker te maken en te gymnastiseren. Longeer zelf met touwtjes, vind dit fijn omdat je aan de 2 kanten verschillend in kunt werken (binnenkant iets strakker) en vaak mijn longeerlijn door de binnenste bitring naar de singel, zodat ik als het nodig is even door kan vragen en loslaten. Het is een fijne manier om je paard op te vullen in de bovenlijn en ik ken weinig paarden waarbij het niet positief uitwerkt (mits het longeren op de goede manier gebeurt natuurlijk!)...

Als je paard het niet gewend is zou ik met touwtjes beginnen, gewoon losjes zodat hij er pas tegenaan loopt als hij echt hoog komt met zn hoofd en het hem zelf uit laten zoeken in het begin. Als hij zich niet meer verzet tegen de touwtjes zou je ze op de juiste lengte kunnen maken zodat je meer uitwerking krijgt. Als je er zelf niet zo veel ervaring mee hebt is het in het begin heel fijn als er iemand bij is die je feedback geeft, dan ontwikkel je zelf snel genoeg het 'oog' ervoor.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 8 bezoekers