[NH] stoppen, respect?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

[NH] stoppen, respect?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-04 23:50

Beetje vage titel, maar ik wist niet precies hoe ik het moest noemen.
Ik heb heb nu 3 jaar een lieve new forest pony, hij weet heel goed dat ik de baas ben en hij is wel lief, maar een echt band tussen ons is er niet.
Maar goed ik was op ponykamp en daar hadden we een lesje freestyle.
De bedoeling was het paard je te laten volgen in bochten en langs enge dingen (over een zeiltje, langs wapperende dingen) , bochtjes te maken en laten met een halstertouw om zijn nek rijden.
Dit ging allemaal prima en hij volgde mij prima, stopte waar ik stopte.
Maar degene die de les gaf was niet tevreden, zij vond dat hij te dicht bij me kwam als ik stopte (hij bleef staan op ongeveer 40-50 cm), van haar moest hij een meter van me af stoppen omdat hij mijn persoonlijke ruimte betrad.
Dit moest ik doen door een duidelijk Ho! en armgebaren, mede doordat dit voor mijn gevoel niet klopte lukte dat dus ook niet helemaal. Mijn pony begreep er weinig van (ik was dan ook niet echt duidelijk).
Maar dit was de manier van één persoon, maar ik wil graag meningen weten. Moet een paard idd een meter van je af stoppen ivm persoonlijke ruimte, of is dichterbij niet erg?
Voor mijn gevoel klopte het niet echt, kijk als je paard door je heenloopt of de baas over je is vind ik het iets anders, maar hij zal echt nooit door mij heenlopen.
Ik ben er in de wei ook op gaan letten, als ik hem ga halen komt hij naar me toegelopen maar stopt wel op ongeveer een halve meter afstand.
Is die afstand te klein en moet ik hem echt niet zo dicht in mijn persoonlijke ruimte laten komen?



Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-04 22:23

Oke, bedankt voor jullie meningen, ik denk dat het idd logisch is dat jij bepaalt op welke afstand hij staat zolang je daar controle over hebt.
Daar heb ik wel wat aan en kan ik mee gaan werken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers