[LO] Hoe een jong paard het beste bij te zetten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

[LO] Hoe een jong paard het beste bij te zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 22:26

Ik ben sinds kort in het bezit van een 3 jarige ruin, mijn vraag is nu: hoe kan ik hem het beste bijzetten met longeren zodat hij lekker over de rug leert lopen en een beetje afbuigen???
Mijn Fries longeerde ik met een pessoatuig, maar nu hoor ik van meerdere mensen dat dat met een jong paard niet aan te raden valt Verward
Simmer is goed zadelmak, maar kent verder nog niets, hij behoort een rem en een stuur te hebben, maar dat is alles. Hij kent geen stelling etc. hij is echt groen als gras!

Wie kan mij helpen???


Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-04 14:35

Dank je wel allemaal, ik wacht dus zeker nog even met het echte pessoawerk, maar dat met die touwtjes ga ik wel eens proberen.
Bij de Fries deed ik dit dus ook met slof, maar dan moest je er super opletten dat hij bleef doortreden en niet begon te sloffen, of een valse knik gaf.
Bij Simmer ben ik niet zo bang dat hij gaat sloffen Tong uitsteken

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-04 20:32

Ik vraag juist hoe ik hem het beste kan bijzetten, ik rijd hem 2/3 x per week en longeer hem 1 x per week. Tijdens het longeren zit hij mooi om zich heen te koekeloeren en ik wil juist wat nuttigs aan het longeren overhouden qua bespiering etc. zodat het weer ter verbetering is van het rijden. Ik heb hem overigens nog maar een week, maar dit zijn de plannen Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 bezoekers