[NH] Join up

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 17:35

Het paard in die kudde weet allang dat het paard de alfa merrie is. Dit is een manier om een paard te staffen als hij iets geweldigs verkeerd heeft gedaan.

Een join up heeft niets met vertrouwen te maken maar met volledige overgave van je paard. Jij straft hem ontzettend zonder dat hij ooit een pas verkeerd heeft gezet en hij geeft zich vervolgens over omdat jij hem verteld dat hij anders uit de kudde wordt gezet.

Vetrouwen krijg je door gewoon consequent en correct om te gaan met je paard.


laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-04 00:52

ponytjuhh schreef:
hoi,
ik heb ook de boeken van heartland gelezen en ik geloof in de join-up!
het betekend dat je een paard rondjes om je heen laat lopen en zo de tekens zoekt die je nodig hebt. hoofd naar beneden, kauwbewegingen maken: "ik vertrouw je en zie je als mijn baas." ik ben het ook aan het proberen bij mijn pony.

xxx Floortje Pling


Ik zou zeggen, lees de beide topics over de join up nog een keer door.

Het betekend voor jou misschien dat je een paard een paar rondje om je heen laat lopen, voor het paard betekend het een enorme straf die hij alleen kan ontlopen door zich volledig over te geven. Het kauwen is een teken van volledige overgave.
Als mijn paard aan een los teugeltje met de oren naar voren ontspannen achter mij aan loopt langs de meest rare dinge, DAT is een teken van vertrouwen. Niet als zij in een uiterste poging om haar straf te ontlopen zich volledig aan mij overgeeft.

Zoals ik al eerder als voorbeeld heb gegeven: je kunt een paard ook vastbinden en er net zo lang op gaan slaan tot dat hij zich volledig overgeeft. heeft hetzelfde effect: het paard zal doen wat je zegt en waarschijnlijk ook los achter je aan lopen. Maar of het nu een teken van vertrouwen is?

Vetrouwen en respect krijg je door jezelf correct op te stellen tegenover je paard en constant met lichaamstaal bezig te zijn. Niet door je paard gigantisch op zijn donder te geven als hij enkel reargeerd op jou lichaamstaal die hem verteld dat hij de baas is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers