[NH] Wat is leiden moeilijk!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lconline

Berichten: 157
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Oudega

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 01:48

Duncan ik ben het niet helemaal met je eens. Achteruit zetten werkt bijna altijd. En het is ook veel makkelijker onder het zadel. Ik denk dat dat van jou ook werkt alleen het is beter als je onder het zadel dezelfde correctie doet als aan de hand. En ik weet niet of je een beetje bekend bent in de western maar bij de pleasure waar de paarden zo langzaam lopen en zeer verzalemeld. Dat word geleerd door achteruit zetten.

Naturologic
Praktijk voor dier-natuurgeneeskunde
Western-horsemanship
www.naturologic.nl



lconline

Berichten: 157
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Oudega

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 10:44

Duncan schreef:
maar achterwaarts gaan is heeeel dominant, ik denk té dominant. Je paard moet uit je ruimte blijven,


Voor jou is het mischien makkelijk om met lichaamstaal je paard uit je ruimte te houden maar voor de meeste niet. Sorry dat ik het zeg maar wat ik ook hoor uit de vorige topics is dit een heeeeeel dominant paard. Ook nog een haffie geloof ik dus. Haha! Ik zou bijna zeggen dat dit paard af en toe gewoonn een schop onder zijn kont moet hebben. Te dominant kan denk ik niet. Ik heb ook een opdringerig dominant shetje en die vergeet af en toe dat ie achter me moet blijven. Dan draai ik me om en dat weet ie het gelijk zovan oja hij leid. Maarja als achteruit zetten al niet lukt. Ik zou hem dan gewoon echt achteruit ZETTEN. Tikje op de borst en een paar stappen is genoeg.

Naturologic
Praktijk voor dier-natuurgeneeskunde
Western-horsemanship
www.naturologic.nl

lconline

Berichten: 157
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Oudega

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:01

Dus je mag je paard nooit aanraken als je iets wil. Mijn paard wijkt ook op sugestie maar om dat te leren moeten ze eerst wijken voor druk. Die druk is bij een onbeleerd paard in het begin altijd groter. als je hem een tik op de borst geeft gaqat ie echt wel achteruit hoor. ( als je de goed lichaamshouding erbij hebt) En dan word dit niet ervaart als straf. En als het paard gaat denken dat wij mensen zo zwak zijn dan moet je laten merken dat wij ook heel sterk kunnen zijn. anders kun je aan de gang blijven en loopt het paard steeds meer over je heen.

Naturologic
Praktijk voor dier-natuurgeneeskunde
Western-horsemanship
www.naturologic.nl

lconline

Berichten: 157
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Oudega

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:23

Eignelijk is dit allemaal een beetje overdreven. Al die commotie om zon simpel iets. Maarja mijn advies is. Maak je groot doe een beetje stoer tegen je paard en zet hem achteruit. Dat moet duidelijk zijn. En anders heeft ie gewoon een mep nodig. In de natuur zou dat ook zo gaan

Naturologic
Praktijk voor dier-natuurgeneeskunde
Western-horsemanship
www.naturologic.nl

lconline

Berichten: 157
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Oudega

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:30

Mooi dat het gelukt is!
Maar Duncan het is zeker geen straffen. Het is tegenovergestelde werking die paarden heel goed snappen. Je zet hem als het waren gewoon terug waar hij hoort. Maar goed zwaaien werk ook dus das mooi

Naturologic
Praktijk voor dier-natuurgeneeskunde
Western-horsemanship
www.naturologic.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers