[AR] mencursus zonder eigen paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:48

Bij veel maneges waar menlessen gegeven worden hoeft dat niet met eigen paard. Bij Chardon, waar ik leste, mocht het zelfs niet met eigen paard. Daar hadden ze 4 paarden die ze voor de lessen gebruikten. Heel verschillende types, zodat je niet met maar 1 paard zou leren mennen maar ook met andere types. Wel nuttig, vond ik.

Als het bij jou in de buurt niet kan, kijk dan eens in een paardentijdschrift, daar staan regelmatig advertenties in van maneges of vakantieboederijen waar je in een vakantie periode menlessen kunt volgen en met koetsiersbewijs op zak weer naar huis kunt. Zelf vind ik dat vaak iets minder omdat je veel door het bos rijdt en weinig ervaring met verkeer op doet, maar je krijgt tenminste de lessen. En er zullen ook wel goeden tussen zitten.

Heb je trouwens al wat gevonden voor je paardje?

*Het leven is te kort om moeilijk te doen!*


Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 12:15

Lijkt mij een goed idee om het eerst eens te proberen. Het is wel heel anders dan rijden, maar zelf was ik verrast hoe leuk ik het vond. Eerlijk gezegd zou ik nu niet meer durven zeggen wat ik het leukst vind, mennen of rijden! Het zijn gewoon 2 verschillende manieren om lekker bezig te zijn en op pad te gaan met je paard.

Succes met je paardje verder. Het blijft een moeilijke beslissing.

*Het leven is te kort om moeilijk te doen!*

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers