[NH] TT.E.A.M./TTouch?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

[NH] TT.E.A.M./TTouch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 17:19

Hoi,

Zijn er hier mensen die bekend zijn met TT.eam/TTouch?
Wie kan mij er iets meer over vertellen en wat zijn jullie ervaringen? Werkt het of werkt het niet. Heb je een cursus gevolgd of heb je het boek gelezen. Wat denk je dat TTeam methode/TTouch voor je paard of voor een ander huisdier of jezelf kan betekenen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen/tips, etc.
Hopelijk hier goed geplaatst onder UZ.

Groetjes Myke

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 17:47

Ik heb weleens een boek gelezen over TTeam Dit boek was van Linda Tellington Jones ik weet niet meer precies de titel, maar het was iets waarin ze onder andere vragen beantwoordde. Ik denk zeker dat de TTouch je band met het paard en de bewustzijn van zijn lichaam zeer kan vergroten. Ik heb me er voor de rest niet erg in verdiept, maar met TTeam wordt er veel met teugels ed gewerkt en dat sprak mij dan toch weer niet zo aan.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 17:51

bedoel je Therapeutic Touch? Ik heb er een boek over gelezen (voor mijn opleiding) en mijn schoonmoeder heeft er een cursus in gevolgd.
Ik geloof er wel in (over brengen van energieen) en ik geloof dat er bij dit ook bewijs is geleverd dat het werk. Wel vind ik dat je TT niet zonder de reguliere geneeswijze kan. Het is voor mij een aanvulling op, maar het zal ook niet voor ieder mens en dier werken. Ook vind ik TT veel van reiki weg hebben er zijn in ieder geval een aantal over een komsten. Als je er meer van wilt weten moet je me even PB-en (en als dit was wat je bedoelde) dan zoek ik even mijn verslag er bij op!

Groetjes essie

Ps. ik weet niet of dit helemaal goed geplaats is...

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:27

Ik heb een keer een workshop gedaan en ik heb het boek van Linda Tellington Jones.
Op zich vind ik dat het wel werkt maar ik word er wel altijd een beetje lacherig van.. Al die touches hebben van die aparte namen en het is ook wel een beetje apart om te doen.
Ik vind zeker wel dat je paard er beter bewust van zijn eigen lichaam van wordt en het kan ook erg ontspannend werken.
Wat wil jij er mee bereiken of wat denk je dat je er mee kan bereiken?

zuppie
Berichten: 120
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: mooie twenteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 21:40

Ik heb sinds kort het boek van Linda Tellington-Jones; paardrijden met ... Het is eigenlijk een kinderboek, maar alles staat er superduidelijk in. Ik heb het nog niet in de praktijk kunnen toepassen, maar ga dit zeker doen. Ik ben ervan overtuigd dat ik op die manier een nog betere band met mijn paard krijg. En het is voor mijn paard prettig als ik weet op welke manieren ik hem ontspannen kan krijgen.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 22:44

Ik ben een keer naar een clinic geweest. Ik gebruik delen van wat ik daar geleersd heb nog steeds als ontspanningsoefeningen. Paard vind het heerlijk. Voor jezelf werkt het (bij mij altans) heel rustgevend.

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:28

Myke schreef:
Hoi,

Zijn er hier mensen die bekend zijn met TT.eam/TTouch?
Wie kan mij er iets meer over vertellen en wat zijn jullie ervaringen? Werkt het of werkt het niet. Heb je een cursus gevolgd of heb je het boek gelezen. Wat denk je dat TTeam methode/TTouch voor je paard of voor een ander huisdier of jezelf kan betekenen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen/tips, etc.
Hopelijk hier goed geplaatst onder UZ.

Groetjes Myke

Ja TTEAM werkt, ik heb twee keer een weekend clinic gedaan en enkele workshops. Kan het zeer aanbevelen voor zowel het paard als voor het ontwikkelen van een goede band met je paard. Lees de boeken, ga naar een clinic/workshop en probeer het gewoon uit. Je kunt het ook gebruiken voor andere mensen en huisdieren, het is behalve nuttig ook gewoon lekker.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 23:33

ik heb het boek zelf ook en ik geloof heilig in deze methode,
in een ander topic hier op UZ over het boek van hemphling staat ook een ervaring van mij,
verder gaat dit topic:
[PP] Kruinen en karakter?

ook over linda tellington jones, maar dan meer over het evalueren van karakters, maar dat vind je misschien ook wel interessant,

verder vind ik alle TTouches ook goed, ik gebruik er soms een aantal want ik ken ze ook niet allemaal maar alle dieren reageren er goed op.

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 15:48

Citaat:
Ook vind ik TT veel van reiki weg hebben er zijn in ieder geval een aantal over een komsten. Als je er meer van wilt weten moet je me even PB-en (en als dit was wat je bedoelde) dan zoek ik even mijn verslag er bij op!


ik heb 2 boeken over TThouch en er een 9 weekse cursus in gedaan. Het lijkt absoluut niet op Reiki het is iets heel anders.

Met TThouch zorg je ervoor dat het paard(hond kat wie dan ook) zich weer bewust wordt van zijn eigen lichaam. Je leert ze weer aarde en er zijn diverse rek, strek en ontspanningsoefeningen.

Met Reiki geef je energie door dmv van handoplegging waarmee je het geneesingsproces stimuleerd.

Tozziebozzie

Berichten: 28
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:44

Mijn paard had een paar weken een koliekaanval. Heb zijn oren gemasseerd op de Tteam manier en na 5 minuten waren de krampen weg. Het werkt volgens mij echt maar doe wel een cursus met een expert, alleen met een boek zit je er misschien net naast.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 21:31

zoek eens met google, was laats nog eens een site tegen gekomen waarhet ook op stond