Achenbach en stelling....

Moderators: Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 16:13

Han leert mij dat ik een bocht moet rijden op mijn buitenteugel...dus ik heb op de rechte lijn gelijke druk op beide leidsels,als ik bijv op de linkerhand zit en ik krijg een bocht dan geef ik meer druk op links,dan laat ik haar eerst afbuigen,zit de buiging(stelling)goed dan geef ik met rechts mee,maar zo dat ze niet naar binnen valt dus wel ondersteunend.tja ik weet niet precies of dit ook achenbach principe is maar als ik met 1 hand achenbach dan moet ik dus bijv als ik een bocht naar links maak mijn hand naar mij toe kantelen dus het linkerleidsel gaat naar voren.krijgt meer druk.
bocht naar rechts = hand van mij af kantelen dus rechterleidsel meer druk

Or laugh a little more

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-10-31 16:14 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-11-05 13:52 ]</font>

sanderijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 13:51

argg ik haal links en rechts door elkaar zie ik nu Verward Verward ik ga even mijn verhaaltje aanpassen!
ik geef dus ook met buitenleidsel mee in de bocht en hou met binnenleidsel gelijke druk,en buiten leidsel wél ondersteunend anders valt ie over de buitenschouder weg

en antwoord op jantina's vraag:tja de bedoeling is wel om stelling te krijgen als ik met 1 hand men maar het lukt niet altijd

het rond door de bocht rijden is een kwestie van goede gelijke druk op de leidsels en door middel van het achterhand sterker maken en onder laten treden en van voren opvangen en de stelling als eerst aanenemen voordat je de bocht zelf maakt.dus ik bedoel dat je eerst stelling neemt,pas als de stelling goed is ga je de bocht maken met je buitenleidsel geef je mee maar door te ondersteunen laat je je paard niet naar de binnenkant instorten(dat ie dus naar binnen valt)misschien(wat ik vaak ook fout doe)rijd je met te lange leidsels dat je daardoor een foutieve ondersteunig hebt...

Or laugh a little more Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sanderijn op 2001-11-05 13:58 ]</font>

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie