[VD] Het gaat al beter maar...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[VD] Het gaat al beter maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 23:14

Lucky doet het al vrij goed ik heb hem nu 2 maanden en hij kan al:

-stappen op commando (los & Vast)
-draven op command (alleen vast)
-halthouden op commando (Los &vast)
-Voetje op commando
-ik mag er al een dekje op leggen *LOL*
-Zijn hoofd naar benee houden als ik "laag" zeg (voor het hoofdstel dalijk!)
-Ik kan er ook al een singel (losjes) op leggen

Maar wat nog steeds NIET lukt is het longeren en hij is zo eigenwijs1! als hij er geen zin in heeft Of loopt hij de bak gewoon niet in (moeten we dan met zijn 2en doen!) Of hij rent hard weg in de bak (vaak net als het goed gaat). Terwijl we maar een kwartier per dag oefenen en het afsluiten met een spelletje met de bal of iets anders...

Maar ff over het longeren, hij doet zo moelijk!!! 1 rondje stappen gaat (dan heeft hij het nog niet echt door) en daarna gaat hij keihard lopen trekken en laat je alle hoeken van de bak zien.... Tips???

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 11:10

gewoon veel oefenen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 11:59

ja we gaan der gewoon voor...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 13:39

Laat het longeren eens zitten en ga er eens een maand geen aandacht aan besteden. Ga gewoon simpele oefeningetjes aan de hand doen, of lekker wandelen langs de weg.

Na zo'n rustperiode ga je weer aan het werk met de longe. Hij moet eerst in ieder geval voorwaarts gaan, en óm je heen lopen (logisch) linksom of rechtsom maakt niet uit, als hij maar vooruit gaat. Hou de longe niet te lang in het begin en let ook erg goed op je eigen lichaamshouding. Straal zekerheid uit! Een paar rondjes is goed, laat hem dan naar je toekomen en beloon hem, je zult zien dat hij dat gaat kauwen of likken als bevestiging. Dan laat je hem weer aan de longe, en telkens de lijn iets langer en blijf goed opletten. Keert hij bevoorbeeld om, dan moet je dit proberen voor te blijven, geef kleine ophoudingen aan de longe en drijf hem voorwaarts. Als je erg goed op je eigen lichaamshouding en van je paard gaat letten, zul je zien dat het stukken beter gaat.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 13:41

Ohja en misschien wel de allebelangrijkste tip, als het niet goed gaat blijf dan niet zelf aanklooien, maar vraag hulp van iemand die ervaring heeft met het trainen van jonge pony's (ik neem aan dat het om een jonge pony gaat).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 14:09

ja luckey is 2,9 jaar dus jong....

Ik ben nog steeds bezig met iemand te zoeken die me wil helpen maarja niemand....
Als ik in februari nog niemand heb gaat hij naar een trainingsstal waarschijnlijk de paardenvleugel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 10:34

zoweej er is een wonder gebeurt!! Ik heb Lucky gister gelongeerd!! wat hebben we nou gedaan?? Ik de longeur in het midden zonder lijn en alleen de longeerzweep, mijn zusje bij luckey met de longeerlijn en dan op een meter afstand ofzow, we hadden het bitstuk aan de ringen aan de zuijkant van het halster geklikt..

en ja ze kon hem houden als die weg wilde rennen..

bij elkaar hheeft 1 rondje rechts gestapt en gedraafd aan beide kanten kanten!!!!