[LO] zweep probleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

[LO] zweep probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 23:19

Het gaat laatste tijd best goed met het longeren van luck, hij reageert goed op mn stemhulpen enz.
Maar met longeerzweep longeren lukt echt niet.
Zodra ik 'm alleen maar pak schiet ie al weg!
Hem opsluiten tussen lijn en zweep kan echt niet, als ik met zweep longeer moet ie er echt minstens 3 meter achter aan slingeren.
ietsje dichterbij en hij gaat meteen in galop Scheve mond

Hoe kan ik dit oplossen?
Het is niet dat ik persee met zweep wil longeren want zonder lukt ook maar overgang draf -> galop is nog niet perfect en ik denk dat het kwartje sneller valt als ik met zweep werk.
Alvast bedankt! Lachen

Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 11:27

je paardje is dus bang voor de zweep.....ze moet eerst inzien dat de zweep helemaal niet eng is.Heeft ze trouwens een keer wat meegemaakt??met een zweep???
ik zou haar een keertje aan de zweep laten ruiken ookal staat ze los in de bak...maakt niet uit .Gewoon rustig aan doen..................met de zweep..
kep de niet zo veel verstand van..maar ik heb ook een verzorgpony die bang WAS voor de zweep die heb ik ook laten snuffelen...de zweep in een hele ruime stal gezet en haar erbij....
maar nu rijd ik soms met zweep....niet altijd want dan wordt ze bang

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 11:39

Zoals hier boven al staat. Laat het paardje er eerst eens kennis mee maken. Anders ga je hem eerst longeren met een dressuurzweepje? Misschien gaat dan die overgang beter. En als het echt niet lukt ga je toch gewoon met een dressuurzweepje verder? En dan gewoon een beetje zwiepen met het zweepje. Nou ja je snapt het wel denk? Lachen
Hou je ons op de hoogte?

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:32

hey
misschien gewoon wat hier boven gezegt wordt met een dressuurzweepje proberen, maar je kunt ook een doorsnee zweepje gebruiken, werkt erg goed, mijn paardje had het ook heel erg en nu is het bijna over

Rietje_oud

Berichten: 76
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Meppel, in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:12

Gebruik alleen een touw wil ik je adviseren, door 1 hand omhoog te doen, bij de achterhand, weet je paard al genoeg dat hij voorwaarts moet lopen.
Je kunt d.m.v Horsemanship je paard weer laten wennen aan de zweep, maar het vergt wel oefening, maar gebruik hem eerst maar niet, misschien een idee om hem wel in de buurt van de bak te laten liggen.

Verdiep je eens in NH, misschien worden je dan dingen iets duidelijker.
Groetjes

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:29

ik weet niet hoe je dit moet oplossen maar dit heb ik ook met mijn pony

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:26

Neem eens de tijd en ga op een hele kalme manier je paard met de zweep aaien, begin met een dressuur zweep ofzo, laat hem rustig overal aan wennen. zo leer je hem dat de zweep niet eng is, maar doe wel heel voorzichtig.
Doe niks overhaast.
Succes

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:49

Lucky word maar heel af en toe gelongeert, dus hij moet er gewoon nog een beetje aan wennen denk ik. Daar komt nog eens bij dat Luck zn eigenaresse geen longeerzweep heeft? Jat je elke keer die van Nico ofzo, mag je voortaan wel even vragen aan mij Bloos! Schijnheilig

Gewoon aan laten wennen en anders zonder zweep proberen, Nic doet het zonder zweep net zo goed! Lachen

Shariff_

Berichten: 1950
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Hoogkerk (GR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:40

Hmm hier valt niet veel meer over te zeggen..
Al het advies wat ik wou geven aan je staat hierboven al in verschillende antwoorden Knipoog

liefs, Sharon en Shariff

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 23:12

whaa ja stef, sorry Schijnheilig
nee meestal longeer ik nu zonder maar toch, nu moet ik echt gaan springen als de overgang naar galop niet goed gaat Tong uitsteken is ook zo schandelijk Tong uitsteken
Maar bedankt allemaal, NH enz zit er niet echt in, is niet mijn eigen pony!
Maar ik ga proberen om 'm een beetje te laten "wenen" aan de zweep Lachen

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:18

Neem een halstertouw of een stuk uiteinde van de longeerlijn in je buitenhand. Als hij een versnelling hoger moet steek je je arm naar zijn achterhand. Met een touwtje erbij is het iets duidelijker en denkt hij misschien ook 'oeh, ze heeft wat in haar hand, laat ik maar doen wat ze zegt' Haha!