[AR] Zonder koetsiersbewijs GEEN wedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

[AR] Zonder koetsiersbewijs GEEN wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 20:14

hoi,

Pas hoorde ik dat als je wedstr. wil gaan mennen dat je dan verplicht in het bezit moet zijn van een koetsiersbewijs, klopt dit?

en dat het voor recreatie menners NOG niet verplicht is, maar wel aan zit te komen?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 20:35

Ze hebben er bij ons niet naar gevraagd bij de startkaartaanvraag, maar goed, wie weet kijken ze het wel na???

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 20:46

Volgens mij niet hoor, dan moet dat toch ergens in de regeltjes staan van de KNHS?

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:18

nee, absoluut niet waar!! zou die stichting recreatie ruiter wel willen!!
ik heb inmiddels mijn koetsiersbewijs gehaald, believe me !! het steld niks voor! er waren werkelijk mensen bij die met schapen van shetjes af mochten rijden en die kregen net zo goed hun bewijs als mensen die met een moeilijker paard het er goed afbrachten. het hebben van dat koetsiersbewijs wil echt niet zeggen dat je kunt mennen! ( wil ik van mezelf dus ook niet beweren en ik blijf dan ook flink doorlessen!

maar terug op het item, je kunt zonder gewoon lekker wedstrijdrijden zonder koetsiersbewijs. en misschien men jij wel beter als veel die het wel hebben.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 21:39

Wat een onzin idd. Het koetsiersbewijs staat volkomen los van het rijden van wedstrijden.

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 22:09

Bij het examen van "mijn" cursus zijn enkele mensen geslaagd met wie ik nooit op de bok zou willen zitten en die ik nog niet zie mennen zonder de instrukteur!
Volgens mij heb je op concours geen koetsiersbewijs nodig.

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 22:14

Op concoursen heb je absoluut een papiertje nodig en moet je een aparte cursus doen om te mogen starten. Voor de marathon heb je geen koetsiersbewijs nodig.

-X- Anja

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 22:17

AnjaKos schreef:
Op concoursen heb je absoluut een papiertje nodig en moet je een aparte cursus doen om te mogen starten.


Sorry hoor, maar ik heb er nog nooit van gehoord. Staat dat ergens in het regelement of zo?

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-03 22:36

Ik hoorde dit van Avezaath uit maurik, dat is ook het adres waar ik het bewijs wil gaan halen, ik had er ook nog nooit van gehoord, maar ja echt duidelijk is het in ieder geval niet.
verder niemand die dit weet?

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:39

Nope, voor zover mij bekend niet. Dit kun je onder dezelfde noemer schuiven als de verhalen over het ruiterbewijs. Ze steken eens in de zoveel tijd de kop op en gelijk is heel paardenland in rep en roer. Dat is koren op de molen van de SRR want er zijn altijd wel weer mensen die erin trappen en hun bewijs gaan halen. Ik verdenk de SRR ervan dat ze zelf ernstig meehelpen aan het verspreiden en ondersteunen van dit soort geruchten, het is immers hun belang......

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-03 23:43

stokpeerd schreef:
er waren werkelijk mensen bij die met schapen van shetjes af mochten rijden en die kregen net zo goed hun bewijs als mensen die met een moeilijker paard het er goed afbrachten.


Zeggeuh, nou wil ik niet heel erg banketstaaf doen, maar een shetlander (of een schaap.... ) kan ook heel goed aan de kletter gaan hoor, en dan heb je net zo weinig in te brengen als met een moeilijk paard. (spreek uit ervaring)

Slaat werkelijk helemaal nergens op die reactie van je

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 01:57

cissie schreef:
Ik hoorde dit van Avezaath uit maurik, dat is ook het adres waar ik het bewijs wil gaan halen, ik had er ook nog nooit van gehoord, maar ja echt duidelijk is het in ieder geval niet.
verder niemand die dit weet?

Als je bij hem wilt gaan lessen zal hij zeker niet zeggen dat je het niet nodig hebt, klantenbinding heet dat.
Hij rijdt zelf wedstrijden, dus hij zou beter moeten weten.

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 10:20

met schapen van shetjes bedoelde ik dus echt niet de shetjes die jij bedoeld, het is bijwijze van spreken...
het waren paardjes die dag in dag uit met toeristen uren sukkelen ( heel zielig overigens) over de drenthse hei.
nogmaals ik ken voldoende mensen die ook dressuurwedstrijden rijden ( zelfs kampioenen, die geen koetsiersbewijs hebben. ditzelfde geld voor mensen zonder ruiterbewijs die alle soorten wedstrijden rijden. zelfs daarbij zijn mensen die in de z2 of hoger presteren die met hun paard niet naar buiten durven!
maar mijn excuses voor de misschien wat ongelukkige uitdrukking over die shetjes, niet zo bedoeld!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 12:01

excuses aanvaard Haha! Haha!

hebrino

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-11-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:17

in het disciplinereglement mennen staat er niks over een koetsiersbewijs, maar ik heb idd ook in een ander tijdschrift (zal t wel es opzoeken) gelezen dat je dus WEL een bewijs nodig hebt... zodra ik het gevonden heb, zal ik het laten weten!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-03 13:35

Joh, hebben jullie de Paardenkrant van woensdag en de week ervoor gelezen??

Een mooie colum van Mario Broekhuis, zal eens kijken of ik ze allebei nog heb. Gaat dus over het ruiter- en koetsiersbewijs.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 18:57

hebrino schreef:
in het disciplinereglement mennen staat er niks over een koetsiersbewijs, maar ik heb idd ook in een ander tijdschrift (zal t wel es opzoeken) gelezen dat je dus WEL een bewijs nodig hebt... zodra ik het gevonden heb, zal ik het laten weten!


Ja als je dat zou willen doen, heel fijn

alvast bedankt
gr. cissie

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 18:58

hebrino schreef:
in het disciplinereglement mennen staat er niks over een koetsiersbewijs, maar ik heb idd ook in een ander tijdschrift (zal t wel es opzoeken) gelezen dat je dus WEL een bewijs nodig hebt... zodra ik het gevonden heb, zal ik het laten weten!


Ja als je dat zou willen doen, heel fijn

alvast bedankt
gr. cissie

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-03 19:00

Billy"]
[quote="cissie schreef:
Ik hoorde dit van Avezaath uit maurik, dat is ook het adres waar ik het bewijs wil gaan halen, ik had er ook nog nooit van gehoord, maar ja echt duidelijk is het in ieder geval niet.
verder niemand die dit weet?

Als je bij hem wilt gaan lessen zal hij zeker niet zeggen dat je het niet nodig hebt, klantenbinding heet dat.
Hij rijdt zelf wedstrijden, dus hij zou beter moeten weten.
[/quote]

Dat lijkt mij ook, ik vind het wel stom overkomen, ik bedoel hij zal toch ook wel weten dat sommige klanten dit weten of net zoals ik erachter komen dat het niet waar is,
Zal hem het nog eens vragen met de info, die ik nu heb. het vertrouwen wat ik had in deze man wordt er niet beter op.

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-03 23:13

Nog een keer, de allerlaatste keer dat ik het zeg: HET RUITER- EN KOETSIERSBEWIJS HEEFT GEEN STATUS!!
Dit soort onzin duikt met regelmaat op en het is niet waar!! Ik ram die Eef Schreurs vandaag of morgen

brig
Berichten: 162
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 10:09

Wisten jullie dat de verzekering van het koetsiersbewijs tijdens wedstrijden niet eens geld. Omdat een onnodig risico is.

MrMagic

Berichten: 705
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 10:23

en die verzekering bij het ruiter- en koetsiersbewijs is ook alleen maar een extra verzekering, voor als je eigen WA de schade niet vergoed.

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:19

Bij KNHS wedstrijden ben je door de KNHS ook deels verzekerd. Koetsiers bewijs noch een ander bewijs anders dan een startkaart is nodig voor Dressuur,vaardigheid,SGW of marathon. Voor concoursen (show/tuig/hackney etc.) is wel een rijvergunning nodig.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 14:31

Unitas schreef:
Voor concoursen (show/tuig/hackney etc.) is wel een rijvergunning nodig.


Wat moet ik me bij een rijvergunning voorstellen?

Unitas

Berichten: 215
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-03 18:55

Dan laat je voor een aantal juryleden zien dat je in staat bent je tuigpaard oid onder controle te houden in de ring. Heb het op de UPD gezien dat een amerikaan alleen met zijn tuigpaard een show in de ring reed om de vergunning te krijgen en heb ook een keer gezien hoe dit gebeurde door tijdens een show een 'nieuweling' mee te latern rijden. En als je niet verongelukt dan heb je het denk ik Haha!