Stelling:clickertraining

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 11:42

Twee dieren klikken kan inderdaad verwarrend zijn. Mijn hond kan het niet zo goed hebben als ik Maestro clicker; hij wil dan ook een beloning komen halen na een click.
Maar ach, Dino is nu eenmaal wat jaloers en opdringerig aangelegd, hij vind het ook moeilijk als de cavia eten krijgt en hij niet...

Wat ik verder wel vind is dat je de clicker gebruikt voor het aanleren van nieuw gedrag en eventuele opfrissingtraininkjes om puntjes op de i te blijven zetten. Ik heb lang niet altijd een clicker bij me en als gedrag eenmaal bevestigd is dan gebruik ik nog sporadisch voedselbeloningen ervoor.

Het nadeel van de clicker is dat mijn dieren het leren zelf soms frustrerend vinden, ze worden dan boos omdat ze niet snappen wat precies de bedoeling is. Ik ben er nog niet achter of dit door verkeerd gedrag van mij komt (slechte timing, te grote stappen?) of dat dit er gewoon bij hoort.
Extreme blijdschap als ze eenmaal doorhebben wat de bedoeling is en spontaan het gedrag aan anderen laten zien (m'n paard gaat met m'n vader voetballen met z'n horsebal en de hond deed de deur achter mijn vriend dicht nadat ik ze dat geleerd had, ze geloofden allebei hun ogen niet Haha! ) is de leuke kant van clickeren, dit is gewoon veel heftiger dan op een andere manier nieuw gedrag aanleren.

Als er iemand clickertraining bij mij in de buurt gaat geven of een clinic dan ben ik heel erg geinteresseerd!
(En als je er nog nooit iets mee te maken hebt gehad, verdiep je er eerst een beetje in voordat je negatief reageert)

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking



Marja

Berichten: 1692
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 12:58

Geldklopperij???
f 3,50 voor een clicker bij de dierenspeciaalzaak. De rest kun je via informatieve sites en forums op het internet redden. Kabelverbinding Haha! , wat een onzinargument.

Bovendien ben je zonder clicker nog steeds in staat om prima te trainen! Het gaat alleen veel sneller met clicker, op de een of andere manier is er minder 'ruis' in de communicatie als je met een click het juiste gedrag bevestigd en herhaalt het paard het gedrag waar hij die click bij kreeg en zo bevestig je dat langzaam. En later geef je het commando erbij.

Pff niet zo narrowminded hoor, het is gewoon leuk om te doen en met een click op het juiste moment bereik je veel meer dan een vaag braaaaf, dat heb ik gewoon persoonlijk ondervonden.

Natuurlijk hoef je je oude en veilige denk en leefpatronen voor mij niet los te laten. Maar een negatieve houding als je iets nog nooit gedaan of gezien of geprobeert hebt, daar kan ik me soms zo over opwinden.
Ik weet het, ligt aan mij, maar m'n vader was vroeger ook altijd zo behoudend en negatief, nooit eens enthousiast, wat geeft het nou als het achteraf niets voor je blijkt te zijn. Sta toch eens een beetje open! of in ieder geval neutraal!

Het schijnt dat het trouwens bij kinderen ook super werkt Haha! , ik heb nog wel wat schatjes in de familie die ik bij deze aanbied aan een gevorderde clickeraar!!!

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 7 bezoekers