[VD] vraagje ivm onzeker&dominant paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 08:37

met vd krijg je niet zozeer respect van je paard hoor. natuurlijk wel in het latere stadium. de NH werkt juist zeer op respect, domunantie. communicatie en vertrouwen. om hem wat minder bang te maken kan je oefenen in de bak/wei door vreemde enge dingen neer tezetten. en dan samen met hem rustig het te gaan onderzoeken. en dan dat hij het alleen gaat onderzoeken. blijf zelf zeer rustig en denk niet aan wat er kan gebeuren. ga is met hem wandelen dan kom je vanzelf enge dingen tegen. de eerste keer zoals je zegt moet je voor hem lopen omdat hij anders niet durft. laat hem dan het bekijken en aan raken. ga dan terug en laat hem voor je uit lopen. een dubbele longe zou dan makkelijk zijn omdat je dit nog niet kan doen zonder hem niet te kunnen sturen of stoppen.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 22:22

op mijn site heb ik hier ook een heel gedeelte over. ga maar is kijken.
en sanne het klopt dat paarden die erg onzeker zijn van steigeren meer zelf vertrouwen krijgen. net als de spaansepas ergens hoog opstaan. dit zijn oefeningen die in het wild worden gedaan door paarden die zeer veel zelfvertrouwen hebben en zich willen laten zien. bij mijn pony heeft het heel goed geholpen. maar de kunst is het aan leren. bij mij gebeurt alles per toeval. mijn pony stijgerd of ten minsten hij kwam omhoog als ik hem naast me liet aan draven. zodat hij voorbij me zou rennen. hier heb ik dus een hulp van gemaakt. resultaat mag er zijn. alleen ze gaat pas echt hoog als ik alleen met haar aan de gang ben. weer die onzekerheid.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker