[VD] Iemand nog leuke ideetjes voor kunstjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

[VD] Iemand nog leuke ideetjes voor kunstjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 18:02

Hallo,
Omdat Timon (vind ik persoonlijk) redelijk ver is met VD. Ben ik opzoek naar wat andere kunstjes. Het nieuwe stond al bij LK, naast elkaar achteruit lopen (zonder dat er aan het halster word getrokken Knipoog).
Nu ben ik al een klein blokje aan het maken waar hij precies met 4 benen op kan staan. Dus berggeit (wat hij al kan, maar helaas nog nooit fotos van gemaakt Verward ) op het blok. Voor de rest wil ik hem nog leren om een oude doek te brengen, die ik weg gooi (heel ver dan Vingers aflikken ). Appyeren heet het geloof ik Verward. Maar ik denk dat hij voor die iets te eigenwijs is, maar goed oefening baard kunst. Hebben jullie nog andere ideeën voor dit soort kleine kunstjes?

aiko

Berichten: 515
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 19:02

het heet apporteren Haha!
ik weet niet precies wat ie allemaal al kan, ik zit nog niet zolang op bokt, maar je kan hem ook leren:

-tellen en rekenen
-praten en lachen (dus laten hinneken en flemen op commando)
-ja en nee laten knikken

dit zijn allemaal niet echt spectaculaire 'kunstjes' maar het is wel grappig als je paard of pony dat kan.

Deze 'kunstjes' staan beschreven in het boekwerkje 'vrijheidsdressuur van ernest van loon' en is te verkrijgen bij het AOC de groene welle in zwolle.
Ik hoop dat je er wat aan hebt want zoals ik al zei ik weet niet wat je pony al kan en of je dat boek al hebt.

Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 19:15

-Met zijn achterbenen op een blok laten staan
-spaanse pas met zijn achter benen
-'dood' liggen

En natuurlijk met de lange lijnen oefenen, Veel succes!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 19:19

Apporteren is leuk! Moet zeker lukken, ik had oefende het eerst ook met passion we waren al best ver maar nu heb ik er al lang niks meer aan gedaan, omdat hij aan het wisselen is Haha!
en als ik en Passion het kunnen, kunnen jij en Timon het zeker! (als je ziet hoeveel je hem al geleerd heb).

misschien de Spaanse draf? Tong uitsteken

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-03 21:47

Dankje Boogie Knipoog de spaanse draf lijkt mij echt heel moeilijk, maar goed.
Praten en lachen lijkt mij overgens moeilijk Verward
maar goed Knipoog

aiko

Berichten: 515
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 22:29

dat praten en lachen is echt te doen je moet alleen een manier vinden om je paard te laten flemen (lachen) door bijv iets voor z'n neus te houden met en interessant luchtje eraan en dan aan dat flemen een commando verbinden, dat hinneken is iets moeilijker maar het is te doen, het kost alleen wat meer tijd. In dat boek staat het allemaal beschreven.
maar je moet zelf weten wat je doet ik zeg alleen dat het niet onmogelijk is om te doen.

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 12:47

haha dat tellen en praten en lachen lijkt me echt leuk om te zien Lachen

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:26

aiko schreef:
-tellen en rekenen
-praten en lachen (dus laten hinneken en flemen op commando)
-ja en nee laten knikken


Hoe leer je een paard dat dan? ja en nee knikken? en hinneken en flemen?

jackim

Berichten: 596
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 21:10

de polka! variatie op spaanse pas,1 spaanse pas, dan 2 stappen normaal, dan weer 1 ..................

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:11

jackim schreef:
de polka! variatie op spaanse pas,1 spaanse pas, dan 2 stappen normaal, dan weer 1 ..................

whahahahaha! dat moet je doen!

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:12

zn benen overelkaar heen zetten Verward

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 17:42

Om laten rollen op commando na het liggen???

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-03 10:13

noortjeraple"]
Haai
Leuk dat je paard zo ver is met kunstjes
maar dat van die doek zou ik niet doen,
wie weet wat ie er allemaal mee gaat doen !

Maar je kan hem nog wel een paar andere dingen leren!

-Steigeren als jij hem een duwtje in zijn nek geeft(kan handig zijn)
-liggen op comando
-been strekken op comando
[/quote]

"Dat van die doek zou ik niet doen, wie weet wat hij er allemaal mee gaat doen."
Deze zit slaat nergens op, want Timon heeft nog nooit zijn kunstjes tegen mij gebruikt! Want als hij zelf steigeren niet tegen me gebruikt, waarom zal hij dat dan met een doek wel doen?? en ik snap niet helemaal hoe hij dat tegen me kan gebruiken? Verward

Sorry? Steigeren als ik hem een duwtje in zijn nek geef? Het lijkt mij persoonlijk niet helemaal de goede manier... En btw hij kan al steigeren Knipoog
Liggen op comando ken hij ook al... Benen strekken op comando? bedoel je zeker spaanse pas Haha! *Voortaan misschien eerst me profiel bekijken voordat je deze kunstjes neerzet. Die ken hij allemaal al Knipoog

[quote="boeflover"]
zn benen overelkaar heen zetten Verward
[/quote]


Dat doet hij ook al Schijnheilig

[quote="Ukkiepuk schreef:
Om laten rollen op commando na het liggen???


Hij ken nu zowel plat en recht op liggen en na het liggen moet hij ook wel eens zitten. Dus dat word nog eens goed opletten voor hem
Maar hij ken sinds gister dus plat liggen, maar al zijn we ff wat langer bezig met het 'liggen' dan zal ik het even onthouden Knipoog

aiko

Berichten: 515
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 12:07

Shiloh"]
[quote="aiko schreef:
-tellen en rekenen
-praten en lachen (dus laten hinneken en flemen op commando)
-ja en nee laten knikken


Hoe leer je een paard dat dan? ja en nee knikken? en hinneken en flemen?
[/quote]

Het is een beetje moeilijk om het in het kort uit te legggen, omdat het allemaal veel uitgebreider staat beschreven in het boek. Maar hier dus een poging
Bij het nee schudden gaat het erom dat je op de een of andere manier een steekvlieg immiteert die net onder de manekam zit waardoor het paard met z'n hoofd gaat schudden dit is dus het nee schudden, bij het ja knikken moet je hetzelfde doen alleen dan op z'n onderlip waardoor hij z'n hoofd omhoogzal doen, het ja knikken.

Dat van het flemen heb ik een paar berichten eerder al uitgelegd en dat hinneken is wat moeilijker omdat je dan een moment moet vinden dat het paard hinnekt en op de momenten dat hij dat doet er dus een commando aan verbinden.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 12:42

Pirouetje draaien op de plaats?

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 19:23

Pootje geven voor wat lekkers?! Maar dat kan ook lastig zijn als hij staat te schooien (door pootjes te geven) en je staat binnen ''beenbereik''...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 11:14

Jee, wat hebben jullie allemaal gave ideeën!
Zo'n Polka lijkt me ook heel stoer, maar dan kan je hem ook net zo goed een Tango aan leren Tong uitsteken
Kan hij al een pirouette op commando? Dat lijkt me ook heel gaaf

Farjen

Berichten: 7988
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-03 11:25

hem laten bewegen op muziek Lachen stilstaand laten draven en galloperen?

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 19:03

Wauw, wat een gave shet! Ontzettend gaaf dat je hem al zoveel kunstjes geleerd hebt!

Mn zusje heeft dit soort kunstjes ook aan haar geitje geleerd, en nog een paar meer, misschien idee voor jou:

1 springen (zonder een hindernis) tijdens het lopen, werd aangeleerd vanuit het steigeren. Is dus een soort hoge school sprong.
2 apporteren (maar die staat hier al genoemd) jaja, dat kun je zelfs een geit aanleren Knipoog
3 rondjes draaien: jij draait een rondje en je pony doet dat tegelijk na
4 door een hoepel springen, kan vast wel met zo'n kleine pony, als je een grote hoepel hebt.

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-03 23:59

Deze kan ook een leuk kunstje.... met z'n oren!!
Ik denk aleen niet dat je een paard dit kan leren Scheve mond of je moet de vlieg kunnen dresseren die dan achter z'n oor gaat zitten waardoor het paard met z'n hoofd gaat schudden waardoor zijn oren gaan flapperen en de fotograaf juist op dat moment Cheese! kan doen!
Afbeelding
Foto: Copyright Marcel Knaapen http://www.paardenfoto.nl

Elliot
Berichten: 6441
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-03 03:42

Aangezien er nogal wat dingen aangegeven staan al hier zijn sommige dingen misschien dubbelop...

* Door een brandende hoepel springen
* Pootje geven [bij veel vertrouwen, een achterpootje Vork]
* Apporteren, of leren de krant te halen ofzo...
* Zo diagonaal helemaal mooi en netjes lopen met je paard, ik weet niet hoe ze het noemen, maar Lobje kan je er alles over vertellen Vork