[NH]Hoe Dominante merrie laten zien wie de baas is

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37209
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 19:23

Ik ken NHS niet, maar heb hetzelfde probleem gehad met een dominante merensmerrie, die altijd alleen in een wei heeft gestaan en dus totaal geen sociaal gedrag had.

Ik heb haar steeds opnieuw los gelongeerd in een goed afgesloten bak.

Iedere keer als ze ergens stil stond haar zwaaiend met een opgerolde longeerlijn (niet raken) weggejaagd en dominant achter haar aangelopen. Net zoals een leidende hengst in de kudde doet.

Als je dit lang genoeg volhoudt worden ze onzeker en gaan dan contact met je zoeken. Doe je het helemaal goed, dan zal ze je als een schaapje volgen als je wegloopt.

Ook in de wei als ze niet goed naar je toe komt gewoon weer weggaan (ze is dan niet interessant voor je).

Jij bepaald waar ze heen loopt, wanneer ze eet, drinkt slaapt enz. Net als in en kudde.

Het zal wat tijd kosten maar heb je de strijd eenmaal gewonnen danm zal met alles ook met rijden het een suk gemakkelijker gaan.
Bij onze merens heeft het me ongeveer een half jaar gekost, maar die was ook halfwild omdat ze bijna geen kontakt met mensen heeft gehad en alleen maar in een weitje aan de rivier gestaan in haar eentje zonder contact met wat dan ook.

Succes

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 bezoekers