[NH]Dekenvraag??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 06:59

Ik heb het gelezen, en het is wel waar.
En toch scheer ik mijn pony. Ik kan niet anders. Mijn pony stond na meer als 6 uur nog kletsnat na het rijden. En om nu zo de vriezende nacht in te gaan, lijkt me toch echt niet gezond. En dit moest op een gegeven moment wel. Toen heb ik de knoop doorgehakt en hem laten scheren. En ik wil nu niets anders meer in de winter. Mijn pony loopt 7 dagen per week, dus het is anders te riskant.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 07:34

Chonelly schreef:
Het ligt er denk ik erg aan of je paard altijd buiten loopt, dan heeft hij echt geen deken nodig (mits hij plek heeft om te schuilen e.d.) Maar als jij na een intensieve training je paard op stal zet, zodat hij stilstaat dan kan hij juist stijve spieren krijgen.. dus het hangt denk ik er van af op wat voor een manier je je paard houdt of hij een deken nodig heeft of niet.


Maar als mijn pony over zijn hele lijf nat is, vanwege de wintervacht, dan durf ik hem niet in kou, wind en regen buiten in de wei te zetten. Daarbij kan ik hem niet buitenhouden, aangezien dat niet mogelijk is op veengrond. Schuilplek heb ik niet. En mijn pony staat in de wei ook vaak stil, dus dan kan hij ook stijf worden.
In de natuur kan het allemaal, maar dan zie ik nooit een paard wat een uur intensieve training achter de rug heeft.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 19:25

Miran schreef:
Ik heb ook ooit die site gelezen, maar wordt er absoluut niet door overtuigd. Ik rij voornamelijk 's avonds en omdat ik mijn Haflinger absoluut niet bezweet de nacht in wil laten gaan, scheer ik en krijgt ze mooi een deken op. Ik geloof er niet zo in dat een bezweet paard op de wind niet ziek wordt. Vergelijkingen met de natuur zijn onzin, de meeste paarden in Nl werken, en in de natuur trekken ze een enkele keer een sprintje, maar stappen ze voornamelijk.

Verder moet iedereen het voor zich weten, maar sommigen hier maken een ander haast voor dierenbeul uit omdat ze hun paarden goed verzorgen. Grow up!


Hier ben ik het dus absoluut mee eens. Ookal rijd ik in de middag, nog is hij in de avond zeiknat. En dan helemaal nat de nacht in vind ik te gevaarlijk. Ik stap wel uit, maar pas wel op met de wind, anders wordt hij nog ziek.
En idd dat voor dierenbeul uitmaken is idd stom, ik heb mijn pony liever geschoren op stal, dan ziek.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Amazonbot en 1 bezoeker