[NH] NH trainer gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

[NH] NH trainer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 16:50

Ik zoek voor mijn zeer dominante appaloosa merrie Alana een NH trainer (of iets dergelijks) die mij kan helpen. Mijn merrie is vreselijk dominant en ik ook. We botsen nu steeds meer, omdat ik geen geduld meer met haar heb.
Er is nooit iets ergs met haar gebeurd, ze is alleen erg overheersend. Niet met paarden, alleen met mensen. Slaan e.d. heeft geen effect, want ze slaat net zo hard terug.
De merrie heeft nu een veulen en is nu dus dubbel zo lastig.
Wie weet iemand die mij kan helpen?

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 17:42


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 18:02

Hoi, welkom bij de club mensen met lastige appaloosa's Lachen Ik heb zelf ook zo'n paard en uit pure wanhoop ben ik toen begonnen met parelli. Dat was tot nu toe de beste keus die ik ooit heb gemaakt Lachen Mijn appie was ontzettend gevaarlijk en vreselijk gefrustreerd en ook dat is allemaal goedgekomen !!

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 18:45

Cornelie, heb je dat zelf gedaan? Ik heb eigenlijk geen geduld meer met die merrie en dat merkt ze. Ik wil eigenlijk da tiemand anders er eerst wat mee doet. In elk geval bedankt voor de tips allebei.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 18:50

Ja, zoek maar eens iemand die aan huis komt Lachen Voordat ik begon heb ik wel mijn appie 2 weken weggebracht naar een vriendin. In die tijd werd er niks mee gedaan en kon ik ook even tot rust komen. Daarna zijn we begonnen met les 1 van parelli. Toch kan je er misschien wel zelf beter mee aan de slag gaan, of onder begeleiding van iemand. Jij zal er uiteindelijk weer mee aan de slag willen toch? Als je dat nu door iemand anders zou laten doen verandert er weinig aan jullie relatie. En je moet je ook goed bedenken of je het er voor over hebt of niet. Ik wilde niet mijn paard verkopen, maar een ander had het misschien wel gedaan.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 19:47

Voorin de titel van je topic even [NH], [AR], [VD] of [LN] zetten anders krijgt hij een enkeltje mesthoop.
Voor meer info zie het topic bovenaan

kim, mod UZ

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 20:49

Ik kan het niet meer wijzigen. Leuk nieuw regeltje van Bart. Doe jij dat dan? En trouwens, er staan meer topics waar niets voor staat.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 20:51

Waarom moet je dat eigenlijk in de titel zetten?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 20:52

Inderdaad, ik kreeg de tip van Karin. Even niet aan gedacht.
Voor deze keer verander ik het, volgende keer moet het er echt voorstaan.

Inderdaad, en als je even verder kijkt zie je dat al die topics dezelfde waarschuwing hebben gekregen.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:40

Pinky_girl schreef:

Inderdaad, en als je even verder kijkt zie je dat al die topics dezelfde waarschuwing hebben gekregen.


Die het allemaal ook niet naderhand (na een uur) kunnen veranderen Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 00:06

Ik krijg les van Lynn Apple, een hele goeie NH-trainer. Je kunt zijn website bekijken op www.naturalhorses.com

Hij komt gewoon aan huis trainen.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 08:10

Wat de relatie van hem met Parelli?

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 11:27

Van Lynn? Hij doet het een beetje volgens de richtlijnen van Parelli (hij heeft nl jarenlang samengewerkt met Parelli in Amerika).

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 21:37

Ik weet niet waar mijdrecht ligt, maar Terra Natura geeft ook persoonlijke begeleiding en/of werkt met je paard. Yvonne Bijleveld vind ik een hele goede, zij woont bij Breda. Je betaalt per kilometer €0,30, en voor de tijd dat ze bij jouw is €20,-, ongeacht hoe lang ze bezig is. Als je meer wilt weten, kan ik het telefoonnummer opzoeken. Suc6.

phohtje

Berichten: 49
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Beek en Donk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 01:19

Als je paard zo dominant is, kun je beter niet proberen om NOG dominanter te zijn. Dat werk alleen maar tegen elkaar in, zoals je ziet...
je zou iemand kunnen vragen die verstand heeft van clickertraining. Kweet niet wat parelli is, dus daar kan ik niets over zeggen Lachen

Mvg Phohtje

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 12:32

ik ga met Franca mee... ik kan je Lynn en Marjan Apple aanraden.

Timbers
Berichten: 1398
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 21:40

Ik ken misschien wel een meisje uit Mijdrecht dat je misschien wel zou willen helpen (ik kan het aan haar vragen als je wilt). Zij is vrij handig met paarden (vind ik zelf). Mijn 2,5 jarige donder is ook nogal dominant maar bij haar gedraagt ze zich vaak als een engeltje Knipoog dus als je interesse hebt moet je me maar PB-en dan kan ik het aan haar vragen. Ze staat bij mij op stal in Vinkeveen (dat is heeeeel dichtbij) en ze heeft mij met rijden van mijn oude merrie bijv. onwijs geholpen en ook in grondwerk is ze gewoon onwijs handig. Ze heeft haar eigen paard bijv. ook leren buigen enzo

qhlover
Berichten: 10
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 15:04

Ik ben op zoek naar een NH trainer omgeving Epe

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 16:34

ja ik sluit me bij wat vorige schrijvers aan: ben met mijn ontzettend eigenwijze superslimme heel erg verwende (want moederloos veulen geweest) begonnen met Parelli. Ik kan nu lezen en schrijven met haar Knipoog

annekoning
Berichten: 121
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-03 10:40

Voor iedereen die een NH-trainer zoekt kijk eens op WWW.DREAMSTABLES.NL . Zij komen aan huis, door het hele land en zijn getraind door Monty Roberts.

Gabriellee
Berichten: 209
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Eethen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:18

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag op school een clinic gehad van yvonne bijleveld! Het is echt super interessand om dat een keer mee te maken!! Wat ze vertelt klopt ook echt allemaal als je er over na gaat denken! Eerst geloofde ik er niet zo in maar het is echt!! Als je iemand zoekt zou ik haar echt aanraden!! Bij deze paarden werkte het ook meteen, ze liet vooral het grond werk enzo zien was echt leuk!!

Groetjess

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: [NH] NH trainer gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:57

Uche uche uche... Pfffff (Zo stof weg geblazen) :D Wat ik al dacht!
In dit topic is het laatst gereageerd op 09-04-2003, waar heb je die vandaan getoverd?

Hier een slotje!