SpaansePas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 09:30

Toen ik onze shet een aantal jaar geleden de Spaanse pas (SP) leerde kwamen we in de problemen doordat Black zijn voet opgooide en vervolgens stampte zodat hij vervolgens zijn pas nog af moest maken. Dat kwam doordat hij niet precies wist voor welk moment in zijn beweging ik nu beloonde. Met [***] ben ik drie maand geleden aan de SP begonnen en nu in feite afgerond doordat ik nu met de clicker werk zodat hij precies weet op welk moment hij het goed doet (als hij de click hoort, anders zou hij braaaf horen, wat veel langer duurt). Het is, als je het dus goed doet een echte verzamelende oefening; als ik [***] de SP vraag neemt hij twee passen de tijd om zijn achterhand eronder te zetten en begint dan pas met het vuurwerk aan de voorkant. Zo heeft hij het geleerd: hij kende het voetje geven op commando al, vervolgens heb ik met het zweeppuntje als 'vlieg' zijn bovenbeen/boeg afgetikt tot hij als reactie op die vervelende mug zijn voorbeen naar voren optilde (nog niet eens uitslaand, maar gewoon het knietje naar voren). Dat steeds aan een kant gedaan, vervolgens ben ik na zo'n pas aan gaan stappen zodat hij merkt dat het ook in de beweging kan (vanuit de stap die ene pas doen is moeilijker in het begin omdat hij dan al moet verzamelen). Omdat de clicker 'stimuleert tot meedenken' (hoe kan ik nu de jackpot binnenslepen, als ik dit doe? Of dit?' denkt 'ie dan) gooide [***] er eens uit zichzelf dat tweede voorbeen bij. Toen volgde natuurlijk direct een click + overdadige beloning!!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-22 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 4 bezoekers