SpaansePas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 19:13

Geen idee of er een website van is. Ik weet wel dat er in de Bit van een paar maanden geleden geloof ik een artikeltje stond. Heb het heel aandachtig gelezen en het was zeer interessant. Is waarschijnlijk niet wat je zoekt maar goed. Ook was in Hemel op Paarden van een tijdje terug er een onderwerp over. Je moet met een zweep of stok het been van paard aantikken en de voorwaartse hulp geven. Het is best wel ingewikkeld, want je moet precies het juiste plekje opzoeken. Het ene paard heeft er ook meer aanleg voor dan het andere. Er is ook iemand die paarden de Spaanse pas aanleerd. Zal even gaan zoeken voor je.


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 19:25

Ja, er stond in de Bit zelfs een foto van een Shet bij die het deed. Ik ga het nou toch echt even opzoeken hoor!


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 19:48

Ik heb het opgezocht. Het artikel staat in Bit nr.66, november 2000. Er staan ook een paar tips bij:
-Pas goed op want welbeschouwd leer je een paard met zijn voorbeen slaan. Wees voorzichtig met hengsten en zorg dat je zelf uit het raakveld bent.
-Wil niet te veel, vraag korte reacties. Een prikkel is genoeg.
-Goed gedaan, beloon dan. Een snoepje mag.
-Zorg ervoor dat het een voorwaartse beweging blijft.
-Let op dat de rug niet weggedrukt is, de achterhand moet eronder blijven en de voorhand komt iets omhoog.
-Behoud de tact in de beweging.
-Experimenteer niet met schoenen of treklonges. Dan kan gevaarlijk zijn en geeft bij ondeskundige aanpak een minder fraai effect.
-Zorg ervoor dat het paard het leuk gaat vinden, dat hij trots is.
-Houd het paadrd recht, door met het rechtervoorbeen te beginnen.

[img]../upload/748/spaansepas.jpg[/img]


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: yvje86 en 3 bezoekers