clickertraining

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hannie

Berichten: 37
Geregistreerd: 17-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-01 09:13

Hallo allemaal, gisteren kwamen we al op dit onderwerp, maar dan in antwoord op iemand anders vraag. Vandaar nu even apart.

Ik train nu sinds een jaar met een clicker. Dit communicatie-middel bleek heel goed te werken bij mijn paard. UIteindelijk draait het allemaal om de beloning, maar ze werkt nu wel voor me. Zijn er meer mensen die op deze manier trainen, of die er wel eens iets over gehoord hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 09:17

Ik ken het wel en zou er ook wel graag iets mee willen gaan doen. Maar dan moet ik er wel evende tijd voor nemen om het goed te doen en er eerst nog wat meer over te lezen (en een klik-ding kopen).
Hoe gebruik jij het bij je paard?

hannie

Berichten: 37
Geregistreerd: 17-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-01 09:27

Regina is een paard met een moeilijk karakter en bij haar gebruik ik mijn clicker zelfs bij het poetsen. Je kan het eigenlijk overal voor gebruiken, maar het is inderdaad verstandig eerst goed te weten wat je doet. Monique, een mede-trainer heeft een site gemaakt http://www.klix.nu waar ook wat foto's van haar paard te zien zijn. Zij legt daar haarfijn uit wat het allemaal inhoud.

Natuurlijk vind ik het ook niet vervelend om je vragen te beantwoorden, dat is voor mij ook weer leerzaam toch? Regina is van een werkweigeraar omgezet naar een heel vrolijk en lief werkwillend paard. Ik train onder het zadel, maar leer haar ook trucjes. Zo geeft ze op commando een zoen, houdt ze haar hoofd laag en loopt ze de polka. Ik longeer haar ook zonder lijn en bijzet, helemaal los dus, en dan llopt ze toch nageeflijk. Is dat niet prachtig dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 09:36

Ik zou het graag willen gebruiken om hem wat minder angsthazerig te maken. Zou dat ook lukken? Voor de rest heb ik eigenlijk geen problemen. Hij is heel leergierig met rijden, makkelijk op stal en kent ook wat kunstjes. Op wei is hij heel dominant maar op stal is hij gauw bang van mannen met een harde stem en hij kan erg schrikken van onverwachte dingen zoals een vogel die een strootje laat vallen. Buiten kan hij zich er ook helemaal op vasttimmeren dat het ergens eng is en hij er beslist niet langs kan ook al gaat de rest er wel langs.

hannie

Berichten: 37
Geregistreerd: 17-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-01 09:46

In feite kan je alles bereiken, je hebt alleen veel tijd nodig. Gelukkig is hij verder heel braaf en leergierig, dan zal je hem snel stimuleren. Je zal hem eerst eigen moeten maken met de clicker. Via http://www.klix.nu kan je je aanmelden voor een discussiegroep via de mail en kan je ook vragen stellen. Je krijgt dan altijd reactie van mensen, erg leerzaam!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-01 09:56

Klinkt heel interessant, ik ga eens een kijkje op deze site nemen.