[NH] Wie kent Hans van Randwijk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

[NH] Wie kent Hans van Randwijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-03 01:23

Hoi,

ik ben op zoek naar mensen die Hans van Randwijk kennen.
Hij pretendeert Nederlands bekendste Natural Horseman te zijn (zie Tinkerworld)
Zowel positieve Pling als negatieve verhalen zijn welkom.
Heeft iemand misschien een "Tinkerworld" liggen waar de verhalen van hem in staan?

Please help me!

[NH] Toegevoegd!

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-03 02:10

Tinkerworld bestaat niet. Wel Tinkerwereld en dat is een site. Ook Tinkerland en dat is een tijdschrift en de artikelen over hem heb ik. Ik ben ook een keer bij een clinic van hem geweest in de tijd dat ik vrij actief was voor Tinkerland.

Maar wat wil je precies weten? Ik wil je best een pb sturen over mijn indrukken, je zegt het maar.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 14:52

Ik ken hem niet, maar alleen uit (nog verse) verhalen. Hij schijnt afspraken niet na te komen bij diverse mensen/verenigingen. Ik heb niet veel over hem gehoord maar wat ik heb gehoord was dus negatief. Wat betreft zijn paardrijkunsten heb ik geen flauw idee.

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 14:55

Ik ken hem ook....
Hij komt inderdaad zijn afspraken niet na.....
Maar verder qua rijkunsten is hij heel goed en je leert
een hoop van hem

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 15:16

Is er verder niemand die hem kent ?

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 22:18

Hij komt bij ons op stal, 1x per maand (Arnhem). Hij was de eerste die zag dat onze haf. Moos niet goed liep...nav darvan is Moos naar de diernkliniek gegaan, hij had sponydlose en is ingeslapen uiteindelijk. Hij is erg verstrooid, komt soms vreselijk zijn afspraken niet na, maar komt altijd wel op tijd voor les enzo....bij ons, weer of geen weer. Hij is ook erg goed, probeert mensen te leren zonder zadel te rijden. Is veel met de ruiter bezig. Vooral bij "problemen" is hij goed, hij praat wel ingewikkeld (laterlale beweging enz.). gewoon een x uitproberen zou ik zeggen. Om een stap verder te komen is hij wel goed, maar duur.

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-03 15:47

Hoi,

nou, ik zal het ff eerlijk zeggen, ik ken Hans al wel.
Ik ben alleen op zoek naar mensen die les van hem hebben, omdat hij een afspraak met mij had die hij niet na wil komen Boos! . En misschien dat ik zo nog een keer contact met hem kan opnemen.

Daarnaast wil ik ff kwijt dat hij qua rijden wel redelijk lesgeeft, maar qua natural horsemanship stelt het erg weinig voor!
En zijn lesprijs is ook veel te hoog voor de informatie die hij geeft.

Hij hangt ook een hoop onzin verhalen op over wat hij allemaal kan, en van wie hij les heeft gehad (is bijna niets van waar!) Verward
Maargoed, ik heb al contact met iemand uit Arnhem en ik kom wel een keertje bij jullie kijken. Leuk hoor, zo'n hele stal vol NH-enthousiastelingen!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 20:16

Sorry, ik weet niet of degene die momenteel les van hem heeft zin heeft in een kijker (sorry, sorry), ze is nogal op zichzelf. Ik zelf heb momenteel geen les van hem anders mocht je van mij wel komen hoor. Ben wel op zoek naar iemand om mij en mijn fjord (hij komt zondag, is pas beleerd) te begeleiden, maar Hans is mij te duur, en wil ook veel begeleiding met rijden. Hans zou ik maar 1x maand kunnen betalen....

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 17:03

Hij kan HEEEEEEEEEEEEEEEEEL goed lesgeven
Ik heb dat ook gehad tijdje..
Maar ben gestopt vanwege dat hij zijn afspraken niet na kwam!

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-03 18:46

Voor iemand die niet goed bekend is met NH lijkt het alsof hij goed lesgeeft, maar wanneer je hem vergelijkt met bijv. Voest, Eddy Modde of Lynn, dan is wat Hans vertelt echt ontzettend beperkt!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 08:55

Via (voor ons echt betrouwbare bron) hebben wij vernomen dat hij inderdaad liegt over zijn prive zaken en achtergrond. Niet dat hij geen goed les geeft hoor. Maar het is wel raar.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 12:37

callippo schreef:
Voor iemand die niet goed bekend is met NH lijkt het alsof hij goed lesgeeft, maar wanneer je hem vergelijkt met bijv. Voest, Eddy Modde of Lynn, dan is wat Hans vertelt echt ontzettend beperkt!


Als je dan bedenkt dat Voest en Modde ook niet heel gewelig goed zijn, waarbij ik Modde hoger inschat dan Voest, waar blijft HvR dan? Zeker nu ik gehoord heb wat z'n prijzen zijn, nou daar wil ik het ook wel voor komen doen hoor, geen enkel probleem. Krijg je je lessen er op video bij, gratis en met analyse!

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 17:15

Percy schreef:
Tinkerworld bestaat niet. Wel Tinkerwereld en dat is een site. Ook Tinkerland en dat is een tijdschrift en de artikelen over hem heb ik. Ik ben ook een keer bij een clinic van hem geweest in de tijd dat ik vrij actief was voor Tinkerland.

Maar wat wil je precies weten? Ik wil je best een pb sturen over mijn indrukken, je zegt het maar.


Tinkerworld bestaat wel degelijk!Foutje bedankt. Clown
kijk op: http://www.tinkerworld.nl

Op Hans geen commentaar.

goetjes Monique

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 11:56

ik heb ooit eens een clinic bijgewoond van Hans.
tja wat zal ik ervan zeggen. Hij loog inderdaad over het feit dat ie de hoogste level bij Pat Parelli had bereikt.

laten we zeggen dat ik mensen ken die het beter doen maar voor iemand die net met NH begint kan ie je een hoop leren.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 15:49

Kokopelli schreef:
Hij loog inderdaad over het feit dat ie de hoogste level bij Pat Parelli had bereikt.


Hoe weet je dit zo zeker? Je kan dat level ook bereiken zonder video's in te zenden hoor.... Waarom zou je zo'n certificaat willen? kost giga veel geld naast dat je al heel veel geld betaalt voor die pakketten. Ik ben ook bezig met level 1 op mn eigen gemakje, maar voor mijzelf hoef ik geen examen af te leggen hoor....

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 15:58

Ik wil wel mijn mening geven, maar via PB

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 19:33

Hahaha, hoe je zeker weet dat hij het hoogste level bij Parelli niet heeft gehaald?

Ten eerste: het hoogste level is level 10 en dat heeft zelfs Parelli zelf niet.
Ten tweede en veel belangrijker reden: hij kent niet eens de begrippen Porcupine-game enzo. En hij leert het principe van wijken voor druk ook niet aan zijn studenten. (best essentieel, toch?!) En dat is pas een van de allereerste lessen van Parelli level 1!!!

Dus dat verhaal dat hij "het hoogste level heeft"
of: "2 jaar les heeft gehad van Parelli"
daar is echt niets van waar.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 20:22

ow ok

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 15:28

Er zijn dus heel verschillende meningen over hem!! Haha!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 16:20

Voor degene bij ons die les van hem heeft is dit allemaal heel vervelend. Hij heeft gelogen over dingen, maar ze heeft wel veel van hem geleerd, ze weet niet hoe nu verder. Ze vindt het zo banketstaaf hem erop aan te spreken, al heeft hij haar ook laten zitten met bep. afspraken (haar paard lenen voor management training, ging helemaal niet door! had ze dag voor vrijgehouden! Belde hij niet eens af, ook niet de gereserveerde binnenbak enz.) Hij wilde haar paard lenen, want de zijne was ziek; blijkt hij helemaal geen paarden te bezitten...)

Ook neemt hij adviezen van anderen over (zonder daarbij te vermelden dat ze niet van hem komen), terwijl hij tegen haar dat advies afkraakte omdat zij het niets vond (ging over bijtgraag paard; appelmoes op tandvlees smeren was advies van Sonja Braafhart).

Jammer dat deze man zo doet.......

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-03 22:55

Biepmiep"]
Voor degene bij ons die les van hem heeft is dit allemaal heel vervelend. Hij heeft gelogen over dingen, maar ze heeft wel veel van hem geleerd, ze weet niet hoe nu verder. Ze vindt het zo banketstaaflig hem erop aan te spreken, al heeft hij haar ook laten zitten met bep. afspraken (haar paard lenen voor management training, ging helemaal niet door! had ze dag voor vrijgehouden! Belde hij niet eens af, ook niet de gereserveerde binnenbak enz.) Hij wilde haar paard lenen, want de zijne was ziek; blijkt hij helemaal geen paarden te bezitten...)
[/quote]

Er zijn wel meer mensen die met handige verhalen hele volksstammen aan het lijntje houden (letterlijk). Als ze niet met HvR verder wil, dan zal ze gewoon op zoek moeten naar iemand anders, Petra bijvoorbeeld. Ze hoeft HvR daar helemaal niet op aan te spreken, kan ze wel doen, het effekt zal vrijwel nul zijn, zinloze bezigheid dus. Op zich is het ook helemaal niet vreemd om bij iemand uitgeleerd te zijn, iedereen heeft nou eenmaal z'n beperkingen.

[quote="Biepmiep schreef:
Ook neemt hij adviezen van anderen over (zonder daarbij te vermelden dat ze niet van hem komen), terwijl hij tegen haar dat advies afkraakte omdat zij het niets vond (ging over bijtgraag paard; appelmoes op tandvlees smeren was advies van Sonja Braafhart).

Jammer dat deze man zo doet.......


Ach, ik jat mijn kennis ook maar bij elkaar hoor, beter goed gejat dan slecht zelf gedaan. Je kunt echt niet alles zelf uitvinden, Parelli heeft dat ook niet gedaan, en dat geeft ie nog toe ook. Het is bij de NVVR zelfs een beetje tot verplichting verheven om zoveel mogelijk kennis bij elkaar af te kijken *LOL* *LOL*

callippo

Berichten: 3200
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-03 23:28

Het gaat er niet om dat hij van iedereen wat 'jat'. Dat is juist prima, het is onzin als het wiel 100x uitgevonden zou moeten worden.
Maar het is heel wat anders als je dit soort adviezen van anderen eerst doorgeeft, zonder ze zelf getest te hebben, en ze vervolgens weer gaat afkraken. Dan gaat je geloofwaardigheid er wel aan hoor!

Petra schijnt idd erg goed rijles te geven, helaas heb ik haar nog nooit aan het werk gezien.
En als je meer wil bereiken op Parelli gebied kun je Eddy vragen, of Lynn.

Kijk, het is niet zo erg als je bent uitgeleerd bij iemand, maar de stof die HvR beheerst is wel zo beperkt dat iemand met een half jaartje level-1 ervaring al meer weet. Dan ben je in mijn ogen geen goede instructeur.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-03 08:20

Ik had het ook al over 2-strijd, je denkt met iemand een goede band te hebben, blijkt hij niet helemaal te zijn wie hij is ofte wel zich anders voor te doen. Zo was dat ook met dat advies over appelmoes, ze bespreekt dat met hem, zegt van wie het komt, hij kraakt het bij haar af, en gaat er bij een ander vervolgens mee pronken! Dat is gewoon oneerlijk, zeg het dan gewoon, daar is niets mis mee, inderdaad!
Dan voel je je nogal bedonderd, terwijl ze door de les, dankzij hem, nogal gegroeid is in alle opzichten zodat ze ff het gevoel had een bepaalde band met hem te hebben.

Enne we gaan zondag bij Te Bokkel bij Petra kijken, heb contact met haar gehad! We hebben meerdere mensen op stal die op zoek zijn...leuk heh.
Via de NVVR al zoveel dingen gehoord.

Veel paardeplezier dit weekend allemaal!