[AR] koetsiersbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

[AR] koetsiersbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 08:58

Ik ga binnenkort beginnen om mijn koetsiersbewijs te gaan halen.
Welke bokker heeft dit ook, en was het lastig ??
Ben helemaal groen met aangespannen rijden.. Maar nu ik een tuiger heb heeft het toch wel mijn interesse.. En het lijkt me goed en leuk voor de afwisseling..

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 09:16

Ik heb jaren geleden m'n koetsiers/men-bewijs gehaald. Het was niet echt gemakkelijk en het slagingspercentage was toen 70% (geloof ik). Er waren inderdaad een paar mensen die zakte.

Vond het heel leuk om te doen (praktijkgedeelte dan) maar ik moet eerlijk toegeven dat ik nu zeker al een jaar of 4 niet meer aangespannen heb gereden en dat het zeker niet vertrouwd is om nu bij mij op de bok te stappen ....

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 12:07

Ik heb mijn enkelspan menbewijs een maand of 6 nu, en voor mij viel het héél erg mee ... Ik leer héél makkelijk. Nogal wat dingen beschouwde ik als kennis van paarden in het algemeen terwijl het voor de andere leerlingen allemaal "boeiend nieuw" was. Vond dat wel raar. Ziektes en zo ... allemaal "uhhhhhhhh"s en ooooooooh's" ... Haha! En beenstanden ook al ...

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 12:27

Grappig ik vind het leuk om te lezen hoe jullie bevindingen zijn..

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 14:49

Er is een tijd terug al 's een toppic over geweest, ik heb toen een aantal mensen m'n examens en proefexamens doorgemailed, maar nog geen enkel lijst met antwoorden gekregen ... messchien toch moeilijk? Of geen tijd??? Nu ja, ik ben van mening als je er oprechte intresse voor hebt je wel zal slagen. Ik had 40/40 39/40 en een foutloos parcours gemend, en ook in het verkeer met deh. Cornelissen (Nederlanse examinator) ....

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-02 15:02

Heb de zoekfunctie nog niet gebruikt, zal eens gaan kijken..

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-02 22:02

Ik heb mijn koetsierbewijs zo'n 6 jaar geleden gehaald denk ik. Ik vond het een ontzettend leuke, gezellige en leerzame cursus.
De theorie is ongeveer hetzelfde als voor het ruiterbewijs. Als je al een tijdje meedraait tussen de paarden zijn de meeste dingen hiervan vanzelfsprekend.
De praktijk is als je genoeg hebt geoefend ook heel goed te doen.

Gewoon doen dus!!
succes!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 11:06

Ik heb hem niet, maar ben wel benieuwd is naar proefopgaven. Kijken of ik dat een beetje kan. Ik heb er nog niet echt interesse in om mijn menbewijs te halen. Ik ben nog jong en wil nog niet alleen de weg op. Maar ik groom wel veel met mennen.