[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lotje033

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:21

Ik heb sinds een tijdje mijn shetlander voor de sulky, nu merk ik dat het lastig is om hem goed in balans te krijgen. Als ik hem volledig in balans wil hebben zou ik helemaal achterover moet hangen, dit is natuurlijk geen optie. Ik heb het bankje al zover mogelijk naar achter gedaan en de lamoenen zo recht mogelijk gezet (in het verste gaatje zegmaar). Ik heb om te proberen een stoeptegel aan de achterkant van mijn sulky gehangen toen zat het evenwichtspunt ongeveer op pony hoogte. Ik denk dus dat gewicht aan de achterkant toevoegen de enige optie is om hem in balans te krijgen. Maar nu zit ik er natuurlijk niet op te wachten om voor altijd met een stoeptegel erachter te rijden ;). Heeft er iemand tips hoe ik extra gewicht kan toevoegen op een handige manier? Of natuurlijk een andere oplossing om hem in balans te krijgen? Het is trouwens een soort cavalettie maar dan één persoons.

Lotje033

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:20

Afbeelding
Dit is een foto zonder dat ik erop zit, eventueel kan ik vanavond een betere maken waarbij ik erop zit. De lichtogen zitten hier op het tweede gaatje van de drie en het stoeltje zit niet volledig naar achteren.

Lotje033

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:17

@Lori Aah daar was ik ook al een beetje bang voor, dat hij niet volledig zwevend te krijgen is. In ieder geval niet met extra gewicht. De pony is ongeveer 1 meter. Dankje voor de tip, hij moet inderdaad maar niet in twee klappen.

@Napie Ik zal het eens proberen, maar dan komen de stophaken wel voor de lichtogen, ik weet niet of dat heel erg is? Het zijn kleine pinnetjes dus het zou wel kunnen.

Lotje033

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 10:33

@Lori Misschien dat ik inderdaad in de toekomst ga kijken naar een beter passende sulky, maar voor nu is het echt puur recreatief om een paar keer per week een rondje te maken. Daarom dacht ik dus ook aan extra gewicht om hem wél in balans te krijgen. Zijn er verder nog mensen die daar ervaring mee hebben?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie