[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 09:58

Barney1978 schreef:
Heeft iemand misschien een tip voor het tikken van de snelsluitingen van de broek op het lampen? Wat zou ik daar omheen kunnen doen? Filmpje erbij ter illustratie.

https://youtu.be/5RcQ8n7dURo

Ik heb de broek aan de tweewieler vast zonder snelsluitingen, maar een snelsluiting tussen het schoftje en de rugriem. Dus de hele broek inclusief staart- en rugriem blijft altijd aan het lamoen zitten en klik ik bij het inspannen aan het schoftje met de snelsluiting. Hoef ik in geval van nood dan ook maar 1 snelsluiting aan het schoftje los te klikken ipv van 2 snelsluitingen elk aan 1 kant aan het lamoen.

(Uiteraard ook veiligheidslichtogen aan het schoftje en snelsluitingen aan de strengen.)

mijn dromen rijden op een paard dat nooit moe wordt

criollo_yess

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:49

Nog even over de verschillen tussen HCA en Tjeu. Ik heb zelf geen Tjeu, maar wel een tweewieler van HCA met ""klapperstoeltje"". Dit stoeltje heeft aan de achterkant een rubberen dop, waardoor je nog extra vering/demping hebt. De stoeltjes van Tjeu lijken deze vering/demping te missen. Klopt dat? Zou daardoor de HCA in hobbelig terrein misschien iets comfortabeler zijn?

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 17:27

mirriejj schreef:
Napie schreef:
Een plaatje met twee gaatjes?

Ik heb even geen duidelijkere foto bij de hand. Geen gaatjes erin.

[ [url=m/ZrOwWq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij hebben vorig jaar de lagers in dezelfde soort wielen moeten vernieuwen. Dat zilveren dopje kan eraf. Het zit vast zoals een kroonkurk op een bierflesje zeg maar. Daarna kun je met een pullytrekker het wiel eraf schuiven. Wij zijn hiervoor uiteindelijk naar HCA/Andries toegegaan met de sulky, omdat de as heel goed vast zat en wij het zelf het wiel met geen mogelijkheid loskregen.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:53

Een vraag die ik ook al in een shet-topic heb gesteld, maar hier ook nog eens plaats, omdat er hier ook weer andere lezers zijn :D .

Ik heb 2 shetjes, Loebas (10 jaar, 1.05m) en Ker (4 jaar en 1m) waar ik mee men. Ben druk bezig Ker te beleren, hij heeft nu al een paar x voor de tweewieler gelopen, waarvan de laatste paar x los *\o/* . Ging supergoed.

Nu wil ik graag een 2e menwagentje, een sulky, zodat ik met bijmenner met beide ponnies op pad kan. HCA ken ik en is zeker een mogelijkheid, maar hoor ook veel goeds over de sulkies van Tjeu. Nu is Tjeu vanuit Drenthe nogal ver weg en ik vroeg mij af of er iemand in Drenthe of omgeving is die een Tjeu sulky heeft. En misschien mag ik die dan eens komen bekijken :o ?

Ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van het frame, het stoeltje en verstelbaarheid.

criollo_yess

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 22:23

Oh super Zamora! Als ik binnenkort eens die richting op moet, zoek ik even contact met je. Zien of we wat kunnen afspreken.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie