[INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: Apple, Coby, C_arola, Pistasche, Dyonne

sunny43

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:54

simson fietsspiegel groot, twee stuks. mijn pa heeft een ijzertje gemaakt zodat ie om de kar heen past. en ik heb er van die fysio tape onder gedaan zodat ie niet zakt. ff oefenen maar gaat nu super.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 16:25

ik kan niet heel goed omkijken en met die wielrenners is het soms best gevaarlijk. Werkt echt top.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 17:15

voor elektrische fietsmutsen trouwens ook hoor! Alles wat je niet aan hoort komen... is handig om een spiegel voor te hebben (moet ik er wel in kijken trouwens anders... werkt het nog niet :( )

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 09:06

Ik heb bij mijn lamoenen (voor een haflinger) ook een stuk eraf gezaagd en ... ik sluit mijn open lamoenen met tywraps. Werkt prima. Ja eens in de zoveel tijd sneuvelt er eentje, maar ik vind het toch wel veiliger voelen.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 18:54

Ik heb ook een Van Der Mee - luxe eenzitter - geen mini want daar paste mijn haflinger niet voor. Ik rij 95% in de berm en dat gaat eigenlijk erg goed.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:17

MarijeCR schreef:
Ik heb daarom een tweewieler. In mijn oriƫntatie bleek dat probleem ook bij 4 wielers omdat die een wat hogere opstap hebben gemiddeld gezien.

Van der Mee maakt wagens met extra lage instap. Ook oudere mensen hebben een beperking met hoge instap.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 16:54

MarijeCR schreef:
Cinniz ik heb net als Sunny43 een vd Mee tweewieler ( ervoor Welsh A), maar dat is zelfs tweedehands wel aardige investering maar dan heb je wel een top! Tweewieler. Ik realiseer me dat niet iedereen hiervoor financieel de mogelijkheid heeft. Fijn dat Tjeu je voor nu verder kan helpen.

Ik begrijp je, en het is soms zo balen als je lijf ineens weer iets niet wil en jij wel!

Weet je ik zeg... bezuinig nooit op de juiste kar spaar liever ff door. Ik heb ook een Clever marathon wagen maar dat werkt niet in de bermen (wel voor de lokale intocht van de sint ;) ) Ik wilde ook eerst een test tweewieler maar besefte met mijn lijf moet ik voor het beste gaan en ja... een tweedehands vdMee is ergens tussen de 1100 - 1500 Euro maar oerdegelijk en super vering! Go for the best!

En Hans vdMee kan hem evt. ook perfect aangepast op je lichaam bouwen, maarja dan is ie echt heel prijzig.

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 17:43

Oja en een derde hands vander Mee is nog steeds... 1100 - 1500 Euro dus... waardevast!

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:53

Punt is dat wil je optimale vering hebben... dan moet je bij Van Der Mee zijn ... schokdempers net als in auto's top. Verder kan Hans alles precies op maat maken als je dat zou willen en zou je eerst kunnen testrijden met een proefwagen? Dan weet je zeker of je zoiets wilt laten maken of zoekt naar een tweede hands die je evt. kan aanpassen. Ik heb gekozen voor een tweedehands, moest ik wel wat aan aanpassen want die was gebouwd voor iemand op de kar en iemand erachter staand, waardoor ik een nieuwe manier moest vinden om deze goed in balans te houden voor slechts 1 persoon. Slechte heup lijkt mij dus dat je optimale vering nodig hebt. En als de pony;s verschillend zijn is dat maatwerk dus... moet je een bouwer zoeken die maatwerk levert toch?!

Ik heb er dus ook gewoon een heerlijk comfortabele stoel op zitten, maar omdat ik verschoven staartwervels heb, heb ik daar ook nog een stuitkussen in liggen.. tja je moet wat, maar voor een ronde van 20 km - alles onverhard - draai ik mijn... geen probleem, heerlijk!!!

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 12:55

MarijeCR schreef:
Doe dat bedrag voor tweedehands vd Mee rustig keer twee Sunny. Dan zat die van mij wellicht boven in de range maar voor veel minder dan 2000-2500 heb ik ze nog niet voorbij zien komen....

Echt? Die van mij was 1500 Euro en even later stond er eentje op FB voor 1100 Euro en.. bij VdMee eentje voor 1450 Euro....

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:31

ik heb zelf last van mijn staartbeen en heb vast een stuitkussen in mijn menwagen liggen.