[HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 18:24

Gem is er ook weer :) .

Belker, als ik dreig te verdwalen zet ik de app van Geocaching.com aan. Die heeft me zélfs met de koets gered toen we "verdwaalden" op de Leenderheide (lees: de paden waren er wel, en we wisten waar we zaten, maar kwamen steeds zo'n k#t-slagboom tegen) . Over geitenpaadjes en tussen een wandelbord en routepaaltje door hadden we nog 3 cm -wellichtergenstochvaardigheidtalent- over :D .

VHU zit goed in haar velletje, top!! *\o/*

Tine heeft winst van haar zonnepanelen, fijn! Ik weet niet hoor .... wij hebben een huis met flink dak, vol op zuid en het zonnigste deel van het land, maar na geregeld doorrekenen van mijn man (hij gaat wel altijd van het slechtste scenario uit bij dit soort dingen, dus o.a. kwaliteitsverlies - en dus minder rendement) lijkt het geen nut te hebben. Behalve dan dat je het voor het milieu doet, maar ook daarover heb ik mijn twijfels w.b. de productie.
Volgende keer geen gróte hond nemen, maar een kleine of middelmaatje?

Pijnlijk Marga! Beiden in de lappenmand dus :(:)

Happytime: :z :D

Baudy heeft weer een kale DB. Hopelijk kan de osteo nog wat voor hem betekenen. Inova heeft gelukkig nog weinig wintervacht, kan het nog met dekens af. Tedje wordt oud, gelukkig heb je verstand van voer. Ikke en Mevr. G lekker aan het werk

Bianca heeft een nieuwe doggie, leuk! Hoe gaat het proeflogeren?

Hier ook geen Haloween-liefhebber, hoewel een staljongen zich gisteren het rotje schrok toen ik in de schemering om de hoek kwam lopen. Ben blijkbaar heul eng, kun je nagaan als ik me als pompoen verkleed O:) .

Ben in de herfstvakantie een week naar Sicilië geweest met manlief, dochter en een vriendinnetje. De jongens zitten nu beiden op de uni en hadden die week tentamens. We hadden niet heel mooi weer, maar het was wel ontzéttend leuk en gezellig en weer veel te veel in één week gepropt. Ik kan niet anders :x .
We (eigenlijk alleen mijn man) hebben een hernieuwde kennismaking met een nicht van hem gehad op het eiland. Zij woont er al 25 jaar en daarvoor al 15 jaar in Italië en ze hadden elkaar dus al 40 jaar niet gezien. Ook op familiereünies niet. Nicht en haar gezin bleken op 6 km van het hotel te wonen, dus ja ... dán ga je! Supergezellig en volgend jaar huren we hun vakantiehuisje (want we zijn de vakantieresorts wel een beetje zat, nu de kinders geen kinders meer zijn)

En nu weer in het gewone, drukke leven. Zorgboerderij is erg vermoeiend, sport en rust moeten een betere verdeling krijgen en Inova kan momenteel maar één, hooguit twee keer per week voor de koets omdat ik elke keer 200 meter met mijn tuigen moet slepen naar de auto. Onze wijk wordt onder handen genomen: nieuw rioolstelsel, herinrichting en opnieuw bestraten ... duurt in totaal 18 weken en tot het einde van het jaar. Tuigen kunnen niet op de manege blijven, krijg nog steeds geen nieuwe, afsluitbare tuigenkast ('want' ik heb al een zadelkast). Dus meer onder de man rijden, maar is ook weer veel vermoeiender (en krijg ik nogal eens een kapotte k*nt van :)) )

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 00:06

Mooi VHU <3 ! Neuhhhh geen interesse in wedstrijden onder zadel :D .

Tine, congres met Peter Heerschop, zal best grappig zijn :) . Aan het mennen en mooie bosfoto's <3 !

Biancacoo heeft lekker getraind met nieuwe hond. Fijn dat hij het zo goed doet!

Ips heeft Catey verkocht, tja ... twee kanten hè, dat ze zo dichtbij blijft.

Marga, jouw rug (en dat je wel kunt lopen en op een ladder staan) klinkt mij in de oren als dat je aan buikspiertraining moet gaan doen om je lage rugspieren sterker te maken. Ik heb vorige week dezelfde opdracht gekregen van de hardlooptrainert.

Baudy, ja koeien! De -wijlen- oude volbloed van vriendin was nergens bang voor, maar koeien en varkens :n , moest hij niks van hebben!

Gisteren op de zorgboerderij aan een cliënt en stagiaire wat basisprincipes NH geleerd tijdens het longeren van de Tinker. Was erg leuk, pony is keibraaf en ze deden het goed. Vandaag dus (pas voor de eerste keer) eens wat aan NH gedaan met Miepje in de longeerring. Heel gaaf, ze pikte het snel op en vond het leuk :) . En voor de fun eens op de Gelderse dame (nooit ohz beleerd, wel braaf voor de wagen) gehangen nadat ze stond te knorren naar een opstapkrukje. Dus daar eens mee gestoeid en uiteindelijk via het krukje op haar rug gaan hangen. Ze gaf er geen r33t om :D . Morgen misschien maar eens het kunststof zadeltje meenemen.

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:14

Goeiemiddag ... lange tijd niet in dit topic geweest, maar heb dan ook door een lijst van omstandigheden weinig gedaan. Elk jaar valt het winterseizoen in duigen, zo ook dit jaar. En zo niet, dan laat ik 'het', of mezelf wel in duigen vallen :D .

Nou ja, we zitten weer in maart. Ben nog uit de running, humeurig in week 3 van 6 weken herstellen van weer een lichamelijke ingreep, en het wordt tijd om keuzes te maken :\ . Als alles blijft zoals het nu lijkt en is op de manege, zal ik per 01 april een nieuwe trainingsplek / pensionstal moeten zoeken, want per 01 mei lijkt er een ketting met hangslot om de hekken te gaan. Sta wel al ergens op een wachtlijst en heb nog een ijzer op het vuur liggen, maar leuk is het allemaal niet.

Dusss.... momenteel weinig men-activiteiten, weinig focus en concentreer ik me maar even op wat er voor leuks op de kalender staat: het vrachtwagenrijbewijs, over twee weken een weekendje Veluwe met het 'cluppie', groomen (dit jaar ook de marathon) in Heukelom, Kronenberg, Hellendoorn (en nog een paar), eind april een lang weekend Rome met het gezin en eind mei twee weken Sicilië met manlief. Kan niet anders dan dat mijn humeur elke dag beter wordt :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 21:54

Ipsie .... :(:) :(:) :(:) ;( . mooie Detje ...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 23:53

Prachtig Janouk!

tine10 schreef:
Gem, hoe gaat het met jou? Al beetje uit je dip?

Vorige week donderdag groen licht gekregen van de ZH - dokter om weer te gaan hardlopen. Hij dacht dat ik alweer begonnen was, dus "Ga maar gauw weer, dan ga je je vast weer beter voelen!" :D .
Nu alweer een paar rondjes gedaan en het gaat prima. Fysiek elke keer beter en voel me (dus) mentaal ook beter :) . Longeren kan ik nu ook weer, koetsen pakken we volgende week weer op, paardríjden mag nog niet, zwaar werk doen ook niet, maar volgende week mag ik in principe alles weer. Heukelom, here I come :D .

Last minute kan ik morgen een startbewijs ophalen voor de Venloop, dus ga zondag zonder tijdsdruk, lekker op vogeltjes-kijken-tempo, de 10K doen. Ben al lang weer blij dat ik weer loop!

Onze Griekse Godin Nore is vorig weekend voor het eerst meegeweest naar de Veluwe met 12 menners / ruiters / grooms, 4 koetsen, 5 paarden en 6 honden. Ze deed het uitstekend in de groep en heeft samen met haar mattie, Beagle Juus, hele stukken naast de koets gerend, bij mij en Juus achterop de koets gezeten, met mij (los) in het bos gerend, op de hotelkamer geslapen en naast de stoel in het restaurant op de grond gelegen. Tophondje! <3

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 21:17

marga1 schreef:
Gem hoe was de 10k loop bevallen?

Goed! Venloop was heel heel héél druk! De eerste km moesten we een aantal keer wandelen en zelfs een keer stilstaan. Gelukkig geen doelen gesteld, behalve uitlopen en genieten van de entourage, de hele route geen 5 meter dat er geen publiek of muziek was! :)

Tine, over een paar jaar Patrick op de Horse & Hunk - kalender :D .

Bianca, ja ... die 10 is inmiddels wel een afstand die ik goed beheers. Als ik weer wat sterker ben, dan wat meer bevestiging zoeken in de 16 (heb ik inmiddels twee keer gelopen) en hoop in juni de halve marathon te kunnen doen.

Met Inova ook weer lekker bezig. Gisteren in de longeerring zonder dubbele lijnen, vooral op attentheid, lichaamshouding en plaatsbepaling getraind. Ik kon niet terecht in de piste en met de dubbele in de longeerring is bij ons nogal gevaarlijk (risico van achter de omheining blijven hangen van de buitenlijn.)

'Helaas' ga ik dit jaar niet mee naar Kronenberg / P&K ... zit met mijn gezin 4 dagen in Rome :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 09:23

Op weg naar de SWM Heukelom... LvG is over naar de Z en dit seizoen zit ik, als alles goed gaat, ook alle wedstrijden achterop in de marathon. Zin in! :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 23:48

Ik denk nog vaak aan Manon, was vlak voor het weekend voornemens om op maandag een kaarsje op te steken. Na het drukke wedstrijdweekend echter alleen nog maar bezig was de maandag te 'overleven', was bek-af.

Heukelom ging heel goed, zeker voor een debuut in de Z. Dressuur gewonnen, vaardigheid derde, marathon vierde, in eindklassement tweede achter WK - gangster Eline Houterman .... nou, das niet de minste om achter te eindigen. Okee, even voor de duidelijkheid: ik was slechts groom achterop hè :D . Maar was blij dat alle hindernissen volgens plan gingen en ik nergens fouten gemaakt heb.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 20:33

Dank jullie, dank :) .... vind het altijd een beetje raar overkomen als groom, omdat uiteindelijk alleen de menner op het podium en in de boeken staat. Maar inderdaad, de groom kan soms wel het verschil maken.

Rare dagen hier hoor, met pieken en dalen. Gisteren zo blij als een kind dat ik weer met Miepje voor de koets heb gereden en dat mijn oudste zoon nu al, al zijn punten bij elkaar heeft voor een positief bindend studie-advies op de uni. Maar diezelfde dag hoor ik dat de dochter (18 jaar) van een bekende van ons al 3 dagen in coma ligt na een concert / festival bezoek van Ronny Flex en een jongen van 19 op de zorgboerderij waar ik werk, uitzaaiingen heeft (kanker) naar lever, buik en longen. Ik slaap daar dan slecht van.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-19 20:32

Ben ik ook weer eens!

Vorig weekend met mijn gezin op citytrip in Rome geweest (met Pasen toen er een Popie Jopie rondliep), dus de uitgekozen stad was niet héul handig. Helaas wel snotterig teruggekomen door de enorme trektocht in de roltrappen-schachten van de metro's, inmiddels uitgegroeid tot net wel / niet griep. Voor nu voelt het als: overdag geen griep, 's avonds wel griep :? .

Met Miepertje ook weer drie keer in de week aan het werk. Manege blijft manege, overgenomen door HvdP (zullen sommigen van jullie vast wel op álle media hebben gelezen), maar vooralsnog weten wij nog altijd niet wat er na maandag gaat gebeuren / veranderen / blijven :o? .

Hoop dat het goed gaat met jullie allemaal :) .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 22:30

Gefeliciteerd Monique!!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:35

Ben niet meer zo vaak op Bokt, maar schrik toch ff van VHU'tje ... sterkte meis! :(:)

Wel weer de draad opgepakt met mennen, na een hele tijd intensief longeren. Voerbeleid enigszins veranderd, en nu weer structuur inbouwen :D . Tja, dat krijg je als je er een hobby bij hebt gekregen :x .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:45

Hè hè, eindelijk heb ik weer wat men-nieuws. Zondag met Team v. Gestel (alleen) de marathon in Geldrop gereden en tijdens het laatste rondje verkennen opperde Leonne om op maandag Inova ook weer eens door de hindernissen te sturen :)* ... de letters zijn dan wel van de hindernissen, maar de lijntjes weten we wel en er zit nog genoeg water in de waterbak :) .
Eigenlijk ben ik gewoon moe, wilde ik op zondagavond al naar het schip vertrekken voor drie weken om mijn wereldje klein te maken (Leonne traint mijn paard dan verder) , maar dit was toch eigenlijk wel een buitenkansje. En dus ... *\%/* .

Miepje deed het super, met veel 'go' en ze vindt het een superleuk spelletje. Ik ben degene die altijd achter de feiten aanloopt, niet ver genoeg vooruit kijkt, te laat stuurt omdat ik vergeet dat ik na-besturing heb, en mijn paard niet genoeg op de buitenteugel laat lopen :D .

Maar het wás weer leuk en smaakt toch weer naar meer :') .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 12:54

Joehoeee! :wave:

tine10 schreef:
*\o/* *\o/* *\o/* Sam heeft sterpredikaat en ze zijn bij de zadelrubriek kampioen geworden @ Nationale keuring NRPS

Ik vind die Sam toch zo'n gave poooooowny. Ze verdient dat ster-predikaat dubbel en dwars en Patrick een waardig zadelrubriekkampioen!

Over Rembrand: heeft hij artrose? Anders zou ik hem er eens op laten röntgenen.

HT, knappe veuliemonstertjes!

Janouk heeft bramenjam ... een van mijn grootste zomerverslavingen: bramen plukken. En mijn hond vindt ze ook lekker, eet ze zo van de struik af :9 .

(Even een paar dingetjes eruit gepikt tijdens het scrollen)

Ik ben nog aan boord, over een paar dagen weer naar huis vanwege de SWM Ysselsteyn en daarna weer verder met Miepje. Mijn vriendin en lesjuf heeft haar nu een paar weken onder haar hoede en volgens mij heeft ze veel geleerd :) . Zit erover te denken om in te schrijven voor een impulsmarathon in Lunteren.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 21:25

Ik stond vandaag ook al om 08.30 uur op de manege om Miepje voor de warmte uit te trainen. Kan toch niet goed slapen, mede door de warmte. Maar lekker getraind, mevrouw had er zin in!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:59

Ik zal af en toe toch ff tijd maken om wat te posten hier hoor :) . Dus laat dat nieuwe topic maar komen over vier pagina's. Ben tegenwoordig niet meer zoveel werkzaam achter de pc (behalve Hoefnet). De zorgboerderij heeft me afgelopen jaar veel nodig gehad, nieuwe hobby erbij (hardlopen), hond erbij en natuurlijk Inova.
Komende tijd wil ik ook meer op het schip zijn. De kinderen worden zelfstandiger, dus ik wil ook vaker een paar dagen bij mijn man zijn.

Ik stap zo ff over naar de laptop, meer overzicht om te typen ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:30

Biancacoo schreef:
Gem, is het met 500 pagina's of 450... ??
Ik ben een kluns met pc enzo..geen idee hoe je een topic als deze aanmaakt zodat hij ook blijft staan zeg maar...
Zat terug te kijken, naar het begin van deze.. leuk om de foto's te zien.
Janouk, wat geweldig knap zeg !!

Brilletje nodig ... 500 B-)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:47

Hier een nieuwe uitdaging. Ex-stalgenootje van mijn vorige pensionstal heeft een 9-jarige Dartmoor toegevoegd aan haar veestapel die ze voor de koets wil gaan zetten nu haar oude paard met koets-pensioen is. Hij is inmiddels gewend aan het tuig, dus straks eens kijken wat hij doet met een sleepje erachter :) .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 14:22

Wat een gave vakantie, Janouk!! Wel een hoop uren te paard per dag ... *lees: spierpijn* :D

VHU, opruimen van je spullen betekent opruimen in je hoofd. Geeft rust en energie ;) .

Belker, Lochem / Laren ... heb ik al een aantal fietsvierdaagses gedaan. De B&B waar we elk jaar slapen vroegen of ik de volgende keer mijn paard en koets wilde meenemen, want het is daar idd ook prachtig mennen :j

Die manen van Roos zijn idd prachtig gelukt _/-\o_

HT krijgt weer een kleine stoeterij :D .

Ips, Leuk hoor! Waarom is Fjordje weer terug?

Biancacoo, ik zou de hele dag jinglebells neuriën tot ik er stapelgek van word, vrees ik :D _O-

Tine, overleefmodus op school? Of lukt het allemaal wel in de planning?

Marga in de waterbak geweest met groompie en de shetten, spannend!

Ik gisteren ook mijn eerste SWM gereden, hoewel impuls, in Tilburg. Was leuk, goede oefening voor allebei!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:11

Heyyyy, Sonjim! *\o/* :wave:
Das idd lang geleden!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 22:58

Hier in het Zonnige Zuiden valt het enorm mee, VHU ...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 22:59

Inova is verhuisd naar een kleinschalige pensionstal. Nieuwe grote boxen, uren weidegang met gras, mooie piste (koetsen toegestaan), gastvrije en meedenkende eigenaren .... en het belangrijkste: Inova wordt er heel rustig van :o . Heel fijn!
En een (bijna) nieuwe trailer gekocht, ook de oude al verkocht. Tijd voor upgrades en doorpakken in de sport. Op 20 oktober inschrijven voor een oefenmarathon, alleen nog een ervaren groom 'boeken' :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 22:28

Ipsilonka schreef:
Gem, wat fijn voor miepje. Staat ze nu ook dichterbij huis dan?

Uhmmmm nee ... zelfs nog iets verder weg. Maar ze staat er nu twee weken en het is hier echt fijn. Ik slaap er zelfs beter (en langer) van, en ben meteen minder gejaagd .

Welkom Zerina!
En welkom terug vakantiegangers!

Ik mag volgende maand ook een weekje weg (La Palma), maar eerst nog wat evenementen.
Eergisteren mijn tweede officiële halve marathon (hard)gelopen in Eindhoven. Vandaag een goeie dressuurtraining gehad met Miepje, dit keer van onze stalhouder.
A.s. zondag ééndaagse impulsmarathon met Miep in Oirschot. En de week erna op 26/10 mag mevrouw aan de hand en voor de koets 'optreden' bij een soort bewegingsdag van het Gelders Stamboek, waarbij Johan Hamminga uitleg geeft. Ben benieuwd.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 08:37

Goeiemorgen!

Gelukkig maar dat je vandaag naar huis mag, Janouk. Wat een ellende en dan ook nog boodschappen moeten doen :P . En die kastelentocht lijkt me echt een straf, gelukkig hebben we tegenwoordig auto's :') .

Baudy, je kunt een verzoek tot verwijdering van stokoude berichten doen, als ze verder voor een topic niet meer zo van belang zijn.

VHU lekker aan het tutten met Jenn :) . Al die haren voor mij al een reden om nooit een Tinker te willen!

De oefenmarathon met Miepje ging super, met Co (groom van LvG) achterop. Vaardigheid mag wat sneller, maar voor het eerst geen ballen O:) . Volgens mij stonden de poorten wel op +40 of zo, maar goed voor het moreel :D .
Hindernissen waren fijn te rijden en mevrouw nam ze in één mooi tempo. De waterbak vier keer kunnen doorkruisen en zonder haperingen. En elke keer merk ik weer dat ze op wedstrijd zo heerlijk rustig is, zelfs met inspannen. Daarna oortjes op alsof ze wil zeggen "leuk dagje uit" :D .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 22:26

Afgelopen weekend heb ik met Inova meegedaan aan de 'bewegingsdag' van het Gelders Stamboek met als thema: het Gelders Paard in 2030.
Nou ... qua exterieur waren er maar weinig fokkers die een type als Inova wilden fokken :D , wat een commentaar... sommigen vonden dat ze niet eens in het stamboek opgenomen had mogen worden.
Deel twee hield in dat ze in beweging getoond moesten worden. Miepje voor de koets en het geroezemoes op de tribune was duidelijk: te vroeg veroordeeld, zó moest een Gelderse lopen!
De sprekers Hamminga en Van Woudenbergh drukten me op het hart trots en zuinig te zijn op dit paard <3 . Erg mooi te horen :) .