Sulky cavalettie of HCA?

Moderators: Pistasche, Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 15:11

romystuurman schreef:
Ik zou een cavelettie nemen ik had hem direct in balans en hij zit heerlijk + als je pony niet zo mega sterk is kan je beter een cavelettie nemen omdat die lichter zijn dan 1 HCA

Een hca weegt iets van 35-50 kg, als een pony dat niet kan trekken is er fysiek iets mis met de pony :')
Mijn nu nog niet zo goed bespierde 3,5 jarige kan m zelfs makkelijk trekken in een bak.

Voor als er onderweg wel wat misgaat, zou ik een hca aanschaffen. Die zijn kwalitatief zoveel beter. Ik heb met 30 km/h tegen een boom aangezeten door blinde paniek van de pony en op wat kromme bomen na, mankeerde er niks aan mijn hca. Als dat een cavalettie was geweest, waren de bomen waarschijnlijk gebroken geweest met alle gevolgen van dien. En echt als je het geld nu niet hebt, is een hca het doorsparen waard.

Sint, kind, Ozosnel, stoomboot, koudwatervrees,stoomtrein Malle Piet, cadeau,schoen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 17:38

romystuurman schreef:
Ik vind een cavelettie gewoon veel fijner dan een hca en dat heeft niks te maken dat mijn pony fysiek niet goed is dat is ze wel maar zie jij een pony van 0,85 cm voor een hca staan ik niet ik

Uhm ja, mijn pony's zijn 84 cm en 82 cm :')
Dus ik zie dat een paar keer per week.
Ik heb een hca met 16 inch wielen.
Afbeelding

Het enige nadeel is dat een hca een eenzits is. Maar hij wil ze ook wel met bankje custom maken volgens mij.

Sint, kind, Ozosnel, stoomboot, koudwatervrees,stoomtrein Malle Piet, cadeau,schoen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie