Sulky gezocht voor shetlander en tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sparkSof
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-06-18

Sulky gezocht voor shetlander en tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 19:06

Hoi, mijn vriendin en ik hebben een verzorgshetje helaas zijn we beide te groot om erop te rijden en willen we graag nieuwe dingen leren. Hierbij kwamen we op mennen! We hebben dit beide nooit gedaan dus mochten we van alles aanschaffen nemen we eerst les in het mennen, hierbij alvast de vraag "kennen jullie iemand in Gelderland die voor een niet al te hoge prijs op locatie les geeft in het mennen?". Ook zoeken we dus een menkar/sulky. Het liefst eentje met 2 wielen waar we met z'n 2en op kunnen zitten voor een shet van 1.08. Dus als je er eentje hebt die voor onder de 100,- weg mag stuur graag een prive berichtje, ook zoeken we nog tuig voor onze 1.08 shet :)

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 19:22


dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 17:43

ik zou eerst beginnen met goede les om te leren mennen voordat je naar een wagentje en/ of tuig gaat kijken. dan kun je ervaren of het wel is wat je dacht.
en bedenk ook dat je zeker hulp moet hebben met beleren omdat jullie onervaren zijn. de kosten van goede menles en beleren zullen ook niet echt goedkoop zijn.

Sascho

Berichten: 1594
Geregistreerd: 04-01-07
Woonplaats: apeldoorn

Re: Sulky gezocht voor shetlander en tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:03

Inderdaad, eerst les nemen.
Zo leer je wat voor een wagen en tuig je wil en waarom.
Dan kun je ondertussen doorsparen want voor 100 euro koop je geen veilige, degelijke wagen

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Sulky gezocht voor shetlander en tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 10:07

Waar in Gelderland zoek je iemand?

sparkSof
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-19 19:32

capopjekop schreef:
Waar in Gelderland zoek je iemand?


Vorden

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Sulky gezocht voor shetlander en tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 19:43

Wanneer ik je budget lees, krijg ik het toch wat benauwd. Welk bedrag wilden jullie dan spenderen aan een veilig tuig en sulky?
Het is niet omdat het om een shetje gaat, dat de prijzen dan ook meteen mini zijn. Hou je er rekening mee dat mennen op zich best wat inhoudt en risico’s met zich meebrengt. Het is veel meer dan een karretje achter een paard knopen en ju maar. Ik zou je zeker willen adviseren te investeren in een goede instructeur. Die helpt je allicht ook bij de juiste keuze van sulky en tuig.
Succes!!

lolatje13
Berichten: 3
Geregistreerd: 07-03-18

Re: Sulky gezocht voor shetlander en tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 19:31

Leuk dat er meerdere mensen geïntreseerd zijn in de mensport! Om te beginnen: weet wat je doet! Heeft je shettie al eens eerder Gement? Of is dit de eerste keer? Kan die al lange lijnen? Is die braaf en rustig? Of juist ondeugend of druk? Dit alles kan impact hebben dus denk eerst goed na!

Nu even over de sully en het tuig! Welk budget hebben jullie? Ten eerste is goed en veilig tuig heel belangrijk! Vooral als je de weg op wil. Bedenk ook welke sulky je wilt. In jullie geval lijkt het me een sulky met een bankje zodat je er met zijn tweeën op kan zitten.
Laat me nog even weten! Ben benieuwd naar jullie proces! En ten alle tijden hou het veilig en draag een cap!