jammer he sophie? (reclame)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

jammer he sophie? (reclame)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 17:55

Je ziet sophietje treurig op de grond liggen. Haar baasje heeft geen tijd meer voor haar want ze zit nu 8 uur per dag alleen thuis kennelijk. Want baasje heeft een baan gekregen!

Goed he van het uitzend bureau he?
en wat een L*L van een vent he, dat baasje! heeft zeker niet goed nagedacht toen hij aan een hond begon. En dat gedrag wordt op tv op reclame gepromoot! Nah, gefeliciteerd............

wat zou het mooi zijn van de dierenbescherming als die een reclame filmpje maakten wat hier op in haakte...........

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 18:01

Ik vind het ook een raar filmpje. Maar op zich is het WEL diervriendelijk. Mensen schaffen vaak een hond aan, niet nadenkend dat hun situatie wel eens zou kunnen veranderen. Dit filmpje draagt er toch een beetje bij, dat mensen, als ze een hond aan willen schaffen, dat ze denken; 'nu heb ik tijd, maar blijft dat zo?'
Nee, ik vind juist niet dat dat gedrag gepromoot wordt.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 18:46

Mensen moeten idd nadenken of ze niet gaan werken voordat ze een hond nemen.
Ik weet nou niet of dit juist aanzet tot erover nadenken of gewoon als reclame voor een baan.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 18:51

ergens is het ene goede reclame, want het laat zien met wat voor dingen een dag gevuld kan worden ten opzichte van 100 keer de hond uitlaten, maar tegelijk is het weer niet goed, maar ach tis maar ene reclame

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 18:52

Ik vind ook juist dat ze ook laten zien dat je niet zomaar aan een hond moet beginnen.
Mensen zien toch dat het beestje wegkwijnt zonder aandacht, omdat het baasje fulltime moet werken?

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 19:26

Jij zegt het en ik dacht het steeds toen ik die reclame zag... Belachelijk!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:59

Ik vind niet dat dat gedrag gepromoot word, want volgens mij hebben de mensen juist meer zoiets van: aach, wat zielig...!
en dan denken ze er dus juist meer over na!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:07

Ik wil Sophietje wel hebben Lovers Maar ik ben het helemaal met je eens. Het nemen van huisdieren wordt weer lekker gepromoot Frusty Ook al werk je 24 uur per dag, neem een hond, die hebben geen aandacht nodig Frusty

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:23

Dat is precies wat ik iedere keer denk als ik die reclame zie... Maar ik geloof niet dat dit de gemiddelde mens aanzet tot nadenken.

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 22:14

vroeger ging sophietje 's morgens met het baasje wandelen, 's middags met het baasje wandelen, 's middags nog eens met het baasje wandelen, maarja 't baasje is er niet meer, he sophie.

ik vind het zoooo zielig! arm beestje

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 22:36

Dat was ook het eerste wat in me opkwam. Hond wordt alleen gelaten...moet je blij om zijn want je hebt wel een baan!?????

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 10:27

XoNo schreef:
Ik wil Sophietje wel hebben Lovers Maar ik ben het helemaal met je eens. Het nemen van huisdieren wordt weer lekker gepromoot Frusty Ook al werk je 24 uur per dag, neem een hond, die hebben geen aandacht nodig Frusty


of de gedachte die ik er achter zie: "ach, wat is er nou voor ergs aan dat een hond wegkwijnt?" Je reinste onverschilligheid dus.

Zelf zou ik geen rust hebben als mijn hondje de hele dag alleen zou zijn.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 10:57

Sophietje kijkt ook zo sneu, he?!
Mooi gemaakte reclame, staat bol van de suggestie.

Arme Sophietje....

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 11:16

Woogy schreef:
ergens is het ene goede reclame, want het laat zien met wat voor dingen een dag gevuld kan worden ten opzichte van 100 keer de hond uitlaten, maar tegelijk is het weer niet goed, maar ach tis maar ene reclame


Tis maar reclame? Je moest eens weten hoeveel hondjes hetzelfde lot ondergaan als Sophietje. Dit is nu geen echte diervriendelijke opmerking van je.

Voor wat betreft de reclame, die zit eigenlijk best goed in elkaar. Kijk maar eens naar de verschillende reacties in dit topic. Iedereen kijkt er met andere ogen naar. Dus deze reclame is best wel positief. Heel veel mensen hebben alleen maar oog voor dat zielige hondje. Wellicht worden er een aantal door wakker geschud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 14:52

Ik vind het een keigoede reclame. Jammer dat íe van de concurrent is Haha!

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 15:07

Opzich is het een hele goeie reclame, alleen heel jammer dat het eigenlijk zo dicht bij de waarheid zit......hoeveel honden worden niet in een impuls aangeschaft? kijk maar eens naar de asiels, die zitten bomvol met "Sophietjes" die ooit gewild waren..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 15:14

MAar de reclame suggereert dat het allemaal normaal is zoals men met honden omgaat. Zo van "jammer voor de hond" en dat is een instelling die ik echt haat in mensen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 15:43

Misschien ligt Sofietje wel te wachten op een hele fijne hondenuitlaatservice *LOL* en gaat ze zometeen lekker zonder haar baasje naar het bos Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 15:51

Sonja schreef:
en gaat ze zometeen lekker zonder haar baasje naar het bos Haha!


Om vervolgens aan een boom te worden vast gebonden. Verdrietig Omdat het baasje geen tijd meer heeft voor Sophietje. Verdrietig


Vind het echt een heeeele sneu reclame...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 16:44

Jeetje Honeybee, ik vind Drachten best een typisch plaatsje, maar dat de hondenuitlaatservice bij jullie honden aan de boom vastbindt.... dat vind ik toch niet kunnen Haha!

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 20:25

Oke ik snap de reacties maar tis een reclame die bedoeld is voor het uitzendbureau, en sarcastisch is naar het baasje van Sophie.
Ik denk dat ' de waarheid ' heus wel meevalt hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 11:43

Ach, this is Bokt, we moeten toch IETS zoeken om zielig te vinden..... Momenteel geen discussies over slofteugels, bitten of sporen, dus dan maar een reclamefilmpje.... *LOL*

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 12:00

Het is inderdaad een goede reclame...de reclame gaat zelfs van mond tot mond Knipoog *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-03 12:49

alleen ben ik de naam van het uitzendbureau vergeten, alleen Sophie is blijven hangen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 12:54

Randstad Uitzendburoooohooooooooooooooo Haha!