Binnnkort weer functioneringsgesprek !

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Binnnkort weer functioneringsgesprek !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-03 11:22

Begin februari gaan bij ons de functioneringsgesprekken weer van start. Op zich maak ik me totaal geen zorgen hiervoor hoor, ik weet dat het goed zit. Haha!

Toch ben ik benieuwd of jullie nog goede tips hebben ! Laat maar komen die handel !!


Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 11:32

Geen tips maar ik heb dinsdag mijn functioneringsgesprek gehad en daarvoor moest je zelf ook een aantal formulieren invullen en mijn eigen beoordeling zat grotendeels aan de rechterkant (4tjes) en ben door de leidinggevende beoordeeld met een gemiddelde van 5-jes (wat goed is). Bij ons systeem kun je scoren tussen de 1 en 5. Ik kreeg alleen de bemerking dat ik wat minder cynisch moest zijn Schijnheilig tegenover medewerkers.

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 13:54

Yep, zelf ook goed voorbereiden. Een functioneringsgesprek is een mooie gelegenheid om jezelf, je functie en je functioneren eens kritisch te bekijken, en ook eventuele scholings- of toekomstplannen te bespreken met je leidinggevende!
Zet vooral ook tips, ideeen en verbeterpunten voor het bedrijf op papier, dit is er een heel goede gelegenheid voor!

Ik voer zelf ook aardig wat van deze gesprekken met werknemers, en waardeer het altijd enorm als ook de andere partij goed beslagen ten ijs komt, en er een goed gesprek gevoerd kan worden.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 18:54

Is het een functioneringsgesprek of een beoordelingsgesprek?

Bij functioneringsgesprek is het tweerichtingsverkeer. Dus dan kan je zelf ook zeggen hoe het gaat, waar je vindt dat meer aandacht aan besteed mag worden, wat je graag anders wilt zien in het bedrijf, of je nog wilt studeren etc.

Bij het andere heeft de leidinggevende als het goed is al een oordeel klaar en komt deze dat alleen nog even met je bespreken.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 09:47

Mmmm, dat is een goeie Kleintje !

Het is inderdaad een functioneringsgesprek, had er even niet meer aan gedacht dat het dan echt de hele tijd van 2 richtingen kwam zeg maar. Dan kan ik me wat beter voorbereiden.
Thanx!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 10:04

Ik zal zo mijn boeken eens openen voor je, dan kan ik met nog wat gerichte tips komen! Moment hoor, eerst nog even wakker worden, wil niet gelijk keihard gaan studeren! Knipoog

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 10:26

Ik typ het even over, laat er wat stukken tussenuit die meer op de leidinggevende slaan en minder belangrijk zijn.

Het accent bij een functioneringsgesprek ligt niet op een achterliggende periode, maar op het functioneren in de toekomst en het oordeel over medewerkers is niet het doel, maar een middel.

De gespreksonderwerpen worden door beide gesprekspartners VOORAF vastgesteld.
Mogelijke onderwerpen kunnen zijn:
- verbetering zwakke punten van de medewerker;
- ontwikkeling sterke punten van de medewerker;
- samenwerking met leidinggevende en collega's;
- arbeidsomstandigheden die persoonlijk functioneren beïnvloeden;
- toekomstperspectieven;
- begeleidings- en scholingswensen.

Net als beoordelingsgespreken worden functioneringsgesprekken afgerond met schriftelijke afspraken en een actieplan. De afspraken en het plan moeten bij aanvang van een volgend functioneringsgesprek geëvalueerd en bijgesteld worden. Zo ontstaat een cyclisch proces. Om met de engelse term te spreken: job planning and review.

overeenkomsten beoordelings- en functioneringsgesprekken
- periodiek gesprek tussen leidinggevende en medewerker;
- functiebeschrijving staat centraal;
- instemming OR is nodig voor het systeem;
- gevolgen voor loopbaan-, scholing-, promotie/demotie- en overplaatsingsbeleid;
- afronding van gesprek met afspraken of actiepunten.

------------------------------------------------------------------------------------

Ik hoop dat ik je met deze info iets heb kunnen helpen om jezelf wat te kunnen voorbereiden.
Vergeet niet dat dit puur voor de manager is geschreven. Er zijn verschillende cursussen en boekjes voor medewerkers om zich voor te bereiden op beoordelings- en functioneringsgesprekken.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-03 14:24

Wauwie Thanx Kleintje !!

Ik ga me dit weekend eens goed voorbereiden met behulp van je tips, en misschien staan er in m'n oude schoevers-boeken ook nog wel wat tips.



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Bolletje29, Facebook, lastig, Manieki, marit34, Petra_O, SemrushBot, Suliko, Varekaj en 152 bezoekers