tweestrijdige gevoelens.....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-01 21:00

Pff. ik moet even afschrijven, moet het gewoon even kwijt, zeg maar. Heb niet zoveel mensen om hier over te praten.
EHm, weet ook niet zo goed wat te vertellen, ik hoor het wel als jullie er niets van snappen.
Zoals een aantal wel weten is mijn moeder overleden.
Ik woon nu samen met mijn vader.
Hmmmmm.... ik weet eigelijk niet zo goed wat te schrijven.
Mijn vraag is eigelijk, zijn er meer mensen met bv. gescheiden ouders of 1 ouder, waarvan diegene een nieuwe partner heeft?
En voelen die zich ook zo ontzettend tweestrijdig?? Pffff...
Mijn vader heeft haar ontmoet via het internet, ze chatten erg veel. Afgelopen weekend is ze geweest en ze is erg aardig. AARDIG, eigelijk wil ik haar helemaa niet aardig vinden, ze had een heks moeten zijn. Weet je wel, een echte draak.
Ze is eigelijk heel leuk en vlot en ze kan goed met mijn paatje opschieten.
En eigelijk ben ik ook weer heel erg blij voor hem, omdat hij zo blij is. Ze lijken goed bij elkaar te passen en kunnen leuke dingen samen gaan doen. Anders is ie ook maar zo alleen. Kunnen ze samen met de kar te rijden en misschien samen op vakantie gaan.
Maar als ik dan denk dat ik haar aardig vind, dan denk ik aan mijn moeder. Mijn moeder die de liefste was van de hele wereld.
Voelt een beetje als verraad aan. Terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is. Weet ik zelf ook wel. Maar jeetje, het voelt best wel raar allemaal. Terwijl ik het mijn papa het zo gun.
nou ja, wilde dit gewoon even kwijt, zou niet weten wie ik erover moest praten. Met mijn vader niet, hij zou zich er erg naar onder voelen. Hij is zo blij!
Mijn zus voelt wel een beetje het zelfde, maar voor haar is het anders zegt ze. Voelt dat niet zo sterk. Nou ja, dan lucht ik mijn hart maar bij jullie. Jullie zijn altijd een "lezend oog". Is toch erg prettig!


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 21:09

Ik snap wel een beetje wat je bedoelt hoor. Mijn ouders zijn uit elkaar gegaan toen ik in de brugklas zat omdat hij een nieuwe vriendin had. Na 17 jaar goed huwelijk ineens PATSBOEM dit nieuws. Dit heeft een "tijdje" doorgemoddert en uiteindelijk was pas aan het eind van mijn HAVO-examen de scheiding rond. Hebben ze 7 jaar over gedaan. Ik kon de nieuwe vriendin van mijn vader ook wel schieten. Zij was ook ECHT niet leuk dus dat scheelt. Ik heb een aantal jaren geen contact met hem gehad, ik woonde toen bij mijn moeder.
Nu een aantal jaren later heeft mijn vader al een tijd een hele leuke vriendin. Ik kan goed met haar opschieten en ze is erg aardig voor ons.
Mijn moeder heeft ook een vriend. Hij komt niet meer bij ons thuis omdat wij (de "kinderen") enorme ruzie met hem gehad hebben.
Achteraf is het allemaal zo'n gedoe geweest jarenlang dat ik me afvraag of het dit allemaal waard is geweest. Vooral voor de kinderen zijn er inderdaad veel tegenstrijdige gevoels en het is lang niet altijd makkelijk om er mee om te gaan.

Maar ik denk dat jij jezelf en je vaders vriendin de tijd moet geven. Wen rustig aan elkaar, overhaast niets, ga af en toe eens leuke dingen doen met z'n 3-en en dan ga je haar vanzelf meer waarderen. Tuurlijk kan ze niet de plaats van je moeder innemen en dat wil ze vast ook niet. Ze is een nieuwe periode in je leven en je moet jezelf de tijd geven om daaraan te wennen. Je moeder had vast ook graag gezien dat je vader weer gelukkig zou worden dus probeer blij voor hem te zijn en er zelf ook van te genieten.

Liefs Cody

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 21:13

Weet precies wat je voelt, mijn ouders zijn jaren geleden gescheiden, en dat vond ik heel erg......maar ik had ze allebei nog!!!


Probeer het te accepteren dat je vader een andere vrouw heeft waar hij nog gelukkig mee zal zijn (zij kan nooit de plaats van je moeder innemen), en zij zal ook nooit je moeder worden.

Ik hoop dat je het verhaal helemaal hebt gelezen Jantina, maar ik heb het een en ander gedelet!!!

Maar ik voel precies wat je voelt

Als er nog iets kwijt wilt dan mag je me wel PBen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jacqueline op 2001-06-27 22:14 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jacqueline op 2001-06-27 22:43 ]</font>

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 21:30

ik snap je gevoelens erg goed jantin,ik heb zelf gescheiden ouders en mijn vader is een jaar of 15 terug opnieuw getrouwd(met sorry wél een heks,doet heel aardig maar is schijnheilig)hij heeft ook twee kinderen met haar gekregen.ik en mijn broer hebben ons altijd erg buitengesloten gevoeld.nu de laatste tijd is dat een beetje ter sprake gekomen en gaat het ook beter,mijn vader doet meer zijn best voor ons nu.tja ik heb het van me af gezet.is niet anders.mijn moeder is en blijft de liefste van de hele wereld en door haar ben ik ook groot gebracht.ik snap dat jij midden in je gemengde gevoelens zit,alleen heb ik helaas geen raad voor je.wel een luisterend oog en hoop dat ik je daarmee ook een beetje help!

soms is het beter om te zwijgen

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 22:06

kan me ook goed indenken hoe je je voelt. mijn paps kreeg 9 jaar geleden een andere vriendin. mijn ouders zijn gescheiden op een hele banketstaaf manier voor mijn moeder (volgens mn vader deed ze alles fout en had ze tot die tijd ook al alles fout gedaan) met de eerste vriendin ging het heel snel uit ze wilden geen van beide verhuizen en woonden toch end van elkaar af. vlak daarna kreeg hij liesbeth. al de eerste avond dat ze (zij en der 2 kids) maakte ik al ruzie. moest het lampje aan of uit dus we renden om de buurt naar t lamp knopje op de gang. uiteindelijk moets het lampje aan. zij waren tenslotte nieuw en moesten wennen. zo is t de eerste paar maanden doorgegaan zij hadden hun leventje aan de andere kant van apeldoorn opgegeven dus ik moets me aanpassen (ja dahag heb ik toch niet omgevraagd) ik heb de rest van mn leven t gevoel gehad dat mn zusje altijd alles mocht. haar moeder koos ook altijd partij voor haar. en mijn vader wisselend. toen ik 13 was is t geescaleerd op vakantie. ik was net ongesteld geweest en de vriendinnetjes van mn zusje moesten zo nodig bij ons ind e tent zonder overleg. toen ike rover begon en ik zei dat ik dat liever niet wilde werd ze kwaad ik gunde haar dochter nooit wat blablabla. mijn vader koos partij voor mij. op dta moment stonden ze op t punt om uit elkaar te gaan. en ik voeld eme scghuldig dit kwam vaker voor ruzie om mij en het voelde alsof ze altijd ruzie om mij hadden. het is uiteindelijk weer goedgekomen maar t ergste vpond ik nog wel dat mn zusje niet wilde geloven dat haar moeder toen hardstikke fout zat. mijn vader had ook schuld. (en t was ook haar fout, heb er lang over nagedacht en wat zij gezegd heeft is gewoon niet goed te praten) op mn 15e ben ik uit huis gegaan en fulltime bij mn moeder gaan wonen. afgelopen jaar heb ik mn vader een halfjaar niet gezien omdat ze vonden dat ik t niet moeilijk mocht hebben met het hertrouwen van mn paps (kort gezegd dan hoor) nu spreek ik m afentoe wel weer maar nog niet echt vaak.
mijnmoeder heeft trouwens wel een schat van een vriend. dus t kan ook goed uitpakken.
als je t er echt moeilijk mee hebt heb t er dan over met je vader. hij zla best snappen dat t voor jullie moeilijk is. maar als je niets zegt. a je toch onderhuids haar dingen kwalijk nemen. en daar krijg je alleen maar problemen van.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-01 22:17

Het moeilijkst voor een kind is te beseffen dat je vader/moeder ook mensen zijn.
Zelfde is het het moeilijkst voor een ouder te beseffen dat hun kind volwassen is.

Probeer er toch over te praten met je vader, hij snapt het best. Hij heeft het er vast ook moeilijk mee.
Ook ik zit in het schuitje van gescheiden ouders. Wel heel anders natuurlijk, maar toch.
Heb ook altijd een hekel gehad aan de nieuwe van m'n moeder. Hij is de indringer en alles wat je als kind wil is gewoon je vader en moeder. Daar gaat geen logica tegenop.

M'n vader is altijd alleen gebleven. Nu vind ik dat erg voor hem. Jammer ook. Want nu weet ik inmiddels zelf hoe het is om een maatje te hebben om je leven mee te delen.

Moeilijk hoor, en ik begrijp je heel goed.
Maar denk inderdaad ook, had je moeder gewild dat je vader de rest van z'n leven alleen zou blijven?
Het is ook allemaal nog zo pril, en het valt natuurlijk koud op je dak. En dan ook nog van het internet }>
Hoop dat het je iig helpt dat je het hebt op kunnen schrijven. En inderdaad, pb'en mag altijd.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 00:36

Kan me de tweestrijd wel een beetje voorstellen denk ik. Ik ben volgensmij 1 van de weinige kids in NL met 2 ouders die een gelukkig huwelijk hebben ofzo.. Maar denk dat ik toch wel een klein beetje kan snappen wat je voelt.

Maar praat er gewoon over met je vader. Hij zit inderdaad ook in hetzelfde schuitje. Zal me niks verbazen als hij precies hetzelfde voelt. Ook hij houdt waarschijnlijk nog ontzettend veel van jou moeder maar is nu iemand anders tegen gekomen. Iemand die hij helemaal niet leuk wil kunnen vinden omdat ie nog van je moeder houdt..

Praat er dus gewoon over met hem. Lijkt me sterk dat het hem zal verbazen dat jij in die tweestrijd zit. Denk dat hij het alleen maar heel erg lief vindt van je. Je houdt nog steeds zielsveel van je moeder en tegelijkertijd vindt je zijn vriendin ook erg aardig. Wat wil je nog meer?

Sterkte meis!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 07:22

Ik kan het me ook heel goed voorstellen hoor Jantina. Alhoewel ik juist heel blij zou zijn als mijn moeder eens een leuke vriend zou krijgen (mijn vader is al 18 jaar geleden overleden). Zou ze eindelijk eens niet meer alleen zijn. ik zou het echt fijn vinden als ze een maatje zou vinden. Gewoon omdat ik me nu toch vaak zorgen maak van zou ze het wel leuk vinden zo in haar eentje, en vooral als ze ziek is dan maak ik me daar heel veel zorgen over en zou een partner voor haar toch wel heel fijn zijn. Vooral omdat mijn moeder ook nog eens helemaal aan de andere kant van het land woont.
Ik zou het met je vaders vriendin gewoon aankijken, je ziet wel hoe het gaat. Het is de vriendin van jouw vader en geen nieuwe moeder voor jou. Jij gaat straks in je eigen huisje wonen en zij zal nooit je moeder vervangen. Als ze inderdaad gewoon leuk is merk je dat vanzelf wel. Kijk maar gewoon de kat uit de boom.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 07:37

Ook ik ben een kind van gescheiden ouders. Na 27 jaar huwelijk, besloten ze uit elkaar te gaan. Ik was zelf 18. Mijn moeder is het huis uit gegaan en op haar aanraden ben ik bij mijn vader blijven wonen. Een half jaar later had hij AL(!!) een vriendin. In eerste instantie vond ik haar aardig. But boy, was i wrong!!! Ze probeerde zich een beetje aan mij op te dringen en dat begon mij vrij snel mateloos te irriteren. Ze begon ook in ons huis schoon te maken. Dat schoot bij mij al helemaal in m'n verkeerde keelgat. Als je al 18 jaar je eigen moeder in huis hebt schoon zien lopen maken en je lakens en je kleren hebt zien vouwen, dan kan dit toch echt niet. Ze vouwde mijn t-shirts verkeerd, ze stofzuigde verkeerd en ga zo maar door. Ze deed alles verkeerd. Mijn vader zag dat alles zo eens aan en vertelde mij op een dag na een ruzie dat ik m'n koffers kon gaan pakken. Dat heb ik niet gedaan, maar hij wel. Hij is toen bij haar gaan wonen. Na ruim een jaar zijn ze getrouwd. Ik heb hem een paar jaar niet meer gesproken na een knallende ruzie. Tot ik naar Amerika ging... Toen ben ik bij hem langs gegaan. Alles is dood gezwegen. Zijn vrouw is 2 jaar geleden overleden en hij heeft het er best moeilijk mee gehad. Toen pas besefte ik dat hij gelukkig met haar was. En wat een secreet ik wel niet was. Ikzelf had het best moeilijk met de scheiding en om mijn vader met een ander te zien. Nu (13 jaar later) weet ik dat ik alleen met mezelf bezig ben geweest. En ik voel me best schuldig daarover. Vorig jaar is mijn vader hier geweest en hebben we er toch nog over gepraat, maar voor zijn overleden vrouw is het te laat. Haar kan ik mijn excuses niet meer aanbieden.
Sorry voor het lange verhaal, maar dit bracht bij mij toch wel de nodige gevoelens naar boven. Ik weet hoe je je voelt. Laat het alleen niet gebeuren zoals het bij mij ging. Praat met je vader over je gevoelens. Hij snapt het vast wel. Heel veel geluk Jantina.
groetjes...


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Caballo op 2001-06-28 08:38 ]</font>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 08:26

Jeetje wat moeilijk Verward .
Maar wel heel erg leuk voor je vader.

Ik heb zelf geen gescheiden ouders maar ik kan het absoluut niet vinden met mijn vader af en toe zou ik willen dat ze uit elkaar gingen. Vooral omdat ik mijn moeder wel een leuke vent gun ipv deze saai banketstaaf (sorry). In al die jaren dat ik nu rij is mijn vader nooti langs geweest of enige interesse getoond in wat ik doe. Dus wat heb ik aan hem Misselijk . Paarden kost alleen maar geld geld wat ik beter in andere dingen kan steken. Trouwen, huis en kinderen en dat wil ik absoluut nog niet.

Ik kan begrijpen dat het moeilijk is om je vader met een nieuwe vrouw te zien. Maar aan de andere kant moet je vader alleen blijven omdat je moeder er niet meer is Verward . Verdient hij niet een leuke relatie met een leuke vrouw Lovers. Ik denk dat dit voor hem ook niet makkelijk is. Maar moet hij thuis op de bank zitten helemaal alleen Party!! .

Zoals je al zegt is het een aardige vrouw neem de tijd om haar te leren kennen Party!! . Misschien kan ze na verloop van tijd toch een beetje een moeder voor je zijn. Bloos .

Sterkte en heel veel succes.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-01 12:21

Dank jullie wel voor de lieve reacties. Beetje begrip doet wonderen, al is het over de comp!
Gisteren heb ik nog even met haar gechat en eigelijk is ze toch wel echt heel erg aardig. Is gewoon een leuke vrouw. (oke oke, ik geeft het toe *LOL*
En ik heb er vannacht nog maar eens goed over gepiekerd. Eigelijk is het wel een beetje vervelend van mij, want de gene die gelukkig is, is mijn pappie. En hij is zo blij, hij loopt de hele dag te fluiten en te zingen. Lovers

Maar ik ben wel blij dat ze haar eigen leven heeft en niet zo heel vaak hier is. Maar af en toe een weekendje is eigelijk ook best gezellig. Niet alleen voor mijn pa, ook wel voor mij. Kan ik langzaam aan haar wennen en dan mag ze misschien wel eens wat langer blijven van me. Als ze ook lief blijft *LOL*

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 12:27

Nou je onderschrift geld mooi voor je vader.

Veel succes enen geef haar die kans. Misschien heb je zo een hele leuek stiefmoeder erbij Lovers .

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-01 12:28

Het is een aardig mens gelukkig maar dat het niet echt een heks is.
Tja zo geweldig als je moeder dat is toch niemand.
Ze kan haar nooit vervangen en ik denk dat ze dat niet eens wil.
Tja advies kan ik je niet geven ik heb 2 ouders die bij elkaar zijn maar zijn imo veeeeeeel gelukkiger zonder elkaar ook niet erg happy dus.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: KleinBoefje, SemrushBot en 38 bezoekers