afvoer verstopt --> waterballet in de keuken :-(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

afvoer verstopt --> waterballet in de keuken :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 23:19

*zucht*

M'n halve keuken staat onder water omdat er ergens een afvoer verstopt zit. Aan de wasmachine zelf ligt het niet, die spuugt het water gewoon netjes in vrolijke golven naar buiten. Nee, het zit ergens onder de keukenvloer, want het water uit de gootsteen loopt ook niet weg. In de zwanenhalzen zit het iig niet, die heb ik beide open gemaakt maar daar kwam niets bijzonders uit. En een verdwaalde behabeugel kan het ook niet zijn, die zitten allemaal nog netjes op hun plek.

Zoiets gebeurt trouwens altijd net als je bezig bent (aan de telefoon zit ofzo) en dus niet meteen in de gaten hebt dat het fout gaat. Op zich nog een geluk dat ik uberhaupt thuis was. Scheve mond

Ik heb de machine zijn programma maar laten afdraaien met de slang buiten de afvoer: drie emmers en vier afwasteilen met water leeggegooid in het toilet (dat loopt wel gewoon door) en ondertussen de 'helpdesk' c.q. m'n vader gebeld. Hij raadde me aan om morgen van die bruissteentjes te kopen die je door de afvoer moet spoelen, en als dat niet helpt, dan moet er maar een onderhoudsmannetje van de woningbouw langskomen.

Iemand ervaring met die steentjes? En hoe weet ik dan zeker dat de boel weer naar behoren werkt?

In afwachting van reacties ga ik maar ff dweilen. Scheve mond

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:24

Karin wordt interieurverzorgster Haha!
Sterkte met dweilen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 23:29

*nog grotere zucht*

Het water is door de muur naar mijn slaapkamer gegaan. En daar precies aan de andere kant van de muur lagen mijn negatieven van NZ (ja idd, die had ik allang een keer moeten opbergen maar dat kwam er nooit van). Het grootste deel is gered, behalve mijn mooiste serie: die van het parachutespringen. Boos!

Gelukkig heb ik alle foto's nog. Maar ik hoop dat het niet lekt bij de benedenburen. Ik heb iig nog niets vernomen.

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:32

Ik heb dat vorige maand gehad, en nog wel in de avond uren en toen kwam er een mannetje die vroeg voor 3 min werk 100 euro even met een boortje in de afvoer.......................................

maar goed nu loopt het weer gesmeert in de keuken met de afwasmachine en de wasmachine enz..

wat een ellende he???

Monique

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:32

ooooooow das helemaal zonde!!Echt heel erg voor je!!maar toch ook wel een heel klein beetje grappig!!hahahhaahhaa,sterkte met alles opdwijlen!!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:36

Ahhh, balen zeg! Zul je altijd zien dat dan juist dat wat je zou willen bewaren verdrinkt.
Al klaar met dweilen? (heb verder geen nuttige info voor je, sorry)

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:43

oliebol zeg van je negatieven Boos!
Wij hebben bij mijn moeder een keer onder het bad lekkerij gehad, het kwam beneden (drive-in woning) door de stopcontacten weer naar buiten Scheve mond
Die bruissteentjes heb ik ook een keer geprobeerd toen een vriendin na een feestje bij mij thuis in de wasbak had gekotst en het pas een paar uur later vertelde Misselijk
Heb hele flessen van die troep door de gootsteen gegooid en na de 4e fles stroomde het water eindelijk weer weg.
Zou echt het sterkste van het sterkste halen als ik jou was, dan heb je tenminste kans dat het helpt. Nadeel is dat het allemaal zo chemisch als de pest is. Maar ja, je moet wat...
Succes!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-03 23:44

Is weer eens wat anders dan paardrijden, dat waterballet. En kun je het al goed *LOL*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-03 23:44

Mijn hele voorraad aan badlakens ligt nu drijfnat op de keukenvloer. En ik durf niet eens meer af te wassen terwijl er nog een berg staat die echt gedaan moet worden. Lekker dan. Maar het grote geweld is gelukkig over. Ben echt in staat om morgenochtend vrij te nemen en dat hele handeltje over te laten aan een mannetje van het onderhoud. Boos!

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:10

Jeetje, balen zeg, dan was het dinsdagavond dus nog een peuleschil.... Is het dezelfde oorzaak? Of heb je in de tussentijd nog gewassen? Balen van die negatieven zeg... Kan je die niet tussen wat keukenpapier en een boek leggen om te drogen? Ze moeten op zich tegen water kunnen...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 10:14

* UPDATE *

Om half 9 stond ik bij de Appie Heijn op de stoep voor gootsteenontstopper. Heb er nu net een hele fles Muscle gel in gegooid (zelfde principe als die steentjes) en die moet minstens een half uur intrekken. Daarna doorspoelen met warm water en op het wonder wachten. En dan maar hopen dat ik geen mannetje meer hoef te bellen, want een hele vrije dag inleveren voor zo'n domme afvoer gaat me een beetje te ver. Boos!

Heb van meer mensen gehoord dat negatieven tegen water moeten kunnen, maar op sommige zitten al vochtkringen die ik er niet meer af krijg. Bah. Boos!

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:20

hmmm, ja hopen dat het lukt met die meuk! Vochtkringen op de negatieven Boos! minder, gaan die ook niet weg met een vochtige doek?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 10:28

Mijn keuken ruikt nu zo chemisch als een tropisch zwemparadijs vol chloor. Haha!

Nog een half uur, dan ga ik doorspoelen.

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 10:32

Sterkte
Ik hoop voor je dat het helpt, want dit is ook niets...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-03 11:24

Laatste update voor vandaag:

Anderhalf uur lang die gel laten inwerken, maar het water loopt nog nauwelijks door. Woningbouw gebeld, die stuurden me door naar de rioolreinigingsservice en die kunnen helaas niet eerder komen dan maandagochtend (ben ik blij dat ik naar de LAN ga dit weekend...). Vandaag zaten ze vol en het had toch niet gekund omdat die gel nu net door die leiding is gegaan.

Ik ga werken, tot later...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 11:33

Nog 3 flessen en dan moet het lukken Karin Knipoog

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 14:31

Ik gebruik zelf ook wel vaker van die gootsteenontstopper en dan echt van die balletjes. Je hoeft er maar één dopje in te gooien, maar bij mij volgt al gauw de hele fles. Dat spul is zelf zo aggressief, dat je het een ontzettend kabaal hoort maken. Maar... hielp/helpt wel.

Hoop voor de dat die negatieven nog een beetje te redden zijn.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 16:03

Misschien zijn er wel een paar lanners die ook loodgieters zijn

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 16:43

hehe, lijkt me kl*te, veel geluk met dweilen, moet ik maar ook ff een search and rescue team sturen? Tong uitsteken

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 20:29

Hmmm klooooten ka Boos!

Death_Squad

Berichten: 2203
Geregistreerd: 19-04-01
Woonplaats: Fysiek: 's-Hertogenbosch Hart: R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 21:23

Hey Ka...vocht...heb jij daar wel vaker last van? Knipoog