help!grootste verschillen tussen PvdA en VVD??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:23

standpunten zijn theorie. Ik ga af op de praktijk en het verleden geeft de meeste informatie. De familie durmus, was dat die schoenmaker?

De hond is de betere mens


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:30

[
Code
quote="Desiree"]standpunten zijn theorie. Ik ga af op de praktijk en het verleden geeft de meeste informatie. De familie durmus, was dat die schoenmaker?[/quote]


Nou eigenlijk maakte hij kleren, maar zat de VVD en Zalm ook niet in Paars????

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:37

o ja, klerenmakers. Typisch he, mensen die hard werken stuurt PvdA het land uit, en mensen die niet eens willen integreren willen ze hier houden. Daar is die familie wel voorbeeld van.

Ja, VVD zat ook in paars, daarom had ik vorige keer ook niet op de VVD gestemd, net zo min als veel PvdA stemmers op de PvdA hebben gestemd. Daar hebben beide partijen een lesje mee geleerd. Zie eerdere opmerkingen deze topic.

De hond is de betere mens

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:42

Ik vind dat te makkelijk, alles wat fout gaat bij de pvda neer te leggen!!! het is allang duidelijk dat het een 2 of zelfs een 3 partijen coalitie worden gaat! Direct gevolg is dat je met een slap aftreksel van alle partijstandpunten te maken krijgt. Compromissen, water bij de wijn.........etc. Zo is het systeem in Ned nou eenmaal. Of je nou CDA/PVDA/VVD stemt......je krijgt uiteindelijk toch de gulden middenweg. Het enige wat je doet is de onderhandelingspositie van een partij wat versterken, die punten die ze nu zo stellig opsommen in al die debatten worden allemaal genuanceerd.

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:44

Ja komen we allebei weer teug op het oude nest he Desiree. Maar dat waren iligalen en dit is de eerste keer dat jij zegt dat die maar mogen blijven volgens mij. Hij heeft die regels neergezet en die hard gemaakt wat in die tijd heel moedig was. Stel dat iemand in het verkeer opeens zegt, regels nee hoor ik ben een opassend mens dus aan de verkeersregels hoef ik me niet te houden en hij gaat op tweebaanswegen linksrijden en door rood rijden. Dan is ie of dood of een spookrijder, daar zijn regels voor om duidelijkheid te scheppen. Knipoog

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:46

Ik neem aan dat jullie de familie Gumus bedoelen

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:46

je kunt niet altijd 1 regel voor verschillende situaties toepassen. Regels moeten er zijn voor de mensen en niet andersom.

De hond is de betere mens

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:49

Volgens mij hebben jullie het over de familie Gumus maar dat terzijde.

Desiree: ik vind het inderdaad een stuk beter staan zoals je enkele reacties hierboven hebt aangegeven om welke punten jij vvd gaat stemmen. (had ik het toch goed dat je een vvd-stemmer was)

Ik stem dus niet op vvd maar dat wil nog niet zeggen dat ik het op geen enkel punt met ze eens ben.
Toch neig ik nog steeds meer naar de linkse kant.

Maar gelukkig denken we allemaal verschillend en uit de stemmen morgen zal blijken hoe verschillend!

Over asielzoekers gesproken: tegenover ons woont al een heel aantal jaren een gezin uit bosnie.
Daar hebben wij totaal geen last van zijn hele aardige mensen volledig geintegreerd. Een paar huizen verderop woonde echter een asociale vent!
Hij sloeg zijn vriendin en de kinderen en schold iedereen op straat verrot.
En nee dat was geen allochtoon maar gewoon een autochtoon. Gelukkig is deze vent afgevoerd naar het pieterbaancentrum....

Ik begrijp wel dat er steeds meer tegenstand komt tegenover allochtonen vanwege de hoge criminaliteit. Maar ja daarom kun je nog niet iedereen over één kam scheren in mijn ogen.

Morgen mogen we allemaal onze eigen mening ventileren in het stemhokje!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 13:54

kaj schreef:
Een paar huizen verderop woonde echter een asociale vent!
Hij sloeg zijn vriendin en de kinderen en schold iedereen op straat verrot.
En nee dat was geen allochtoon maar gewoon een autochtoon. Gelukkig is deze vent afgevoerd naar het pieterbaancentrum....
!!

gelukkig maar. nu hopen dat ze dat in de toekomst ook met allochtone mannen gaan doen die zich zo misdragen.
Ik zeg niet dat alle allochtonen zich slecht gedragen .Een grote groep onder de allochtonen voelt zich miskend en slachtoffer door landgenoten die zich hier slecht gedragen. Maar je hebt ook groepen allochtonen zoals veel marokaanse jongens van rond de 18, die met fluwelen handschoentjes worden aangepakt (hier staat nu juist de PvdA bekend om) en dat komt omdat bij alles waar je ze op wil pakken ze zich beroepen op discriminatie zodat ze lekker kunnen voortgaan met doen wat ze willen.

En dan nog iets: huiselijk geweld schijnt nog meer onder allochtonen voor te komen dan onder autochtonen. Verklaring is dat die vrouwen geen kant op kunnen omdat ze niet geintergeerd zijn (met name deze groep is gebaat bij het strenge eisen stellen aan integratie) en de cultuur die nog erg gericht is op mannen.

De hond is de betere mens

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:05

Bij harde teksten over integreren en geescaleerde gevallen, moet je niet uit het oog verliezen dat Nederland die mensen zelf binnengehaald heeft. Vervolgens er niet naar omgekeken/over nagedacht dat ze uit een andere cultuur komen en nu het misgaat klagen..........wat gedragen die mensen zich slecht! Het is voor een groot deel te wijten aan de gebrekkige integratieplannen van de toenmalige regeringen! Het cda, de vvd en de pvda hadden toen moeten ingrijpen.........nu is het voor de 1e generatie allochtonen mosterd na de maaltijd

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:08

er zijn NA die generatie immigranten nog velen binnen gekomen die we NIET binnengehaald hebben he. Vergeet dat niet.

De hond is de betere mens

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:12

Wij hebben een klein bedrijfje in het midden van een middelgrote stad. In de eerste jaren kregen we veel marokanen die altijd kijken waar koopjes zijn. Nu hebben we naast onze gewone klanten veel zuid arfrikanen. Het is niet te geloven hoe snel die assimileren, werken als verpleger of koerier en spreken prima Nederlands. Dat bedoelde ik in een eerder topic de gemotiveerde vluchtelingen. Niet te verwarren met de nasleep van onze gastarbeiders cultuur die wij allemaal te veel ontzien hebben. Maar er is geen een partij die hier niets aan gaat doen. Dus daar hoef je geen partij een voorkeur voor te geven

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:12

Als "we" bij diegene die we WEL binnengehaald hebben een goed integratieplan hadden gehad, hadden diegene die we niet binnengehaald hebben een eerlijkere kans gehad op een goede integratie!!!

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:29

ruiterinrust schreef:
Als "we" bij diegene die we WEL binnengehaald hebben een goed integratieplan hadden gehad, hadden diegene die we niet binnengehaald hebben een eerlijkere kans gehad op een goede integratie!!!

ja, dat is waar maar dat is ook achteraf gelul. We krijgen nu nog steeds immigranten dus het wordt toch eens tijd dat er alsnog iets op touw gezet wordt.

De hond is de betere mens

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:30

Ik stem geen SP of groen links, partij voor de toekomst, lijst Veldhoen, Ratelband.
SP en greonlinks willen mensen in het openbaar vervoer hebben. NOu, ik wil auto blijven rijden. Fietsen levert per KM meer CO2 dan auto rijden per km.
Ik stem ook geen PVDA. Ik ben voor de VVD (LN en LPF komen er bij mij ook uit met de stemwijzer). Alleen kan het best zijn dat ik morgen CDA stem, alleen maar om te helpen dat PVDA niet de grootste wordt (ik ben het ook niet eens met alles van het CDA).

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:33

Dat is idd achteraf gelul, maar daar zitten de campagnes vol mee! Ze verwijten elkaar allemaal standpunten uit het verleden of gehanteerde methodes en geven aan waarom die van hen wel zullen gaan werken! ik vind het alleen te makkelijk om niet een btje de hand in eigen boezem te steken. Het is natuurlijk ook zo, dat crimineel gedrag vaak wel een eigen keuze is!

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 14:36

De tijd dat we gastarbeiders binnenhaalden was toch in de seventies? hoelang is dat nou geleden? En nog steeds worden we daarmee om de oren geslagen. Kennelijk wordt vergeten dat er veel huwelijkspartners uit het buitenland mee komen, elk jaar nog (vooral mannen doen dat omdat geintegreerde buitenlandse vrouwen voor hen niet meer voldoen, over integratie gesproken......) en dat er later veel mensen hier gekomen zijn om de vruchten te plukken van onze economie.

De hond is de betere mens

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 17:12

klopt zeker dat het nogal lang geleden is. Als je een probleem aan wilt pakken moet je eerst kijken hoe het ontstaan is, lijkt me dan niet meer dan logisch dat je daar weer op uitkomt! Het is pas sinds vier jaar dat er een btje beter over asielzoekersstromen wordt nagedacht en de regelgeving daarop aangepast. Je kan dan ook nog geen wonderen verwachten. Feit is dat met het in werking treden van de wet inzakde de instroom van vreemdelingen, dat er al een daling te signaleren is! Die beleidswijziging is zelf al onder paars ingezet! Met een het stimuleren van een actieve deelname van de medelanders zetten we ngo een stap in de goede richting. Ik neem aan dat een echte verandering voorlopig nog niet te signaleren zal zijn, maar het gaat de goede kant op! Alle partijen zijn wakker geschud, dat het een zeer belangrijk issue is voor het electoraat. In die zin heeft de opkomst van LPF wel degelijk wat opgeleverd! Het in Nederland binnenlaten van huwelijkspartners wordt in sommige partijprogramma's al aan strengere regels onderworpen! Ik denk dat je met een beter integratieprogramma meer bereikt, dan met een attitude van wat kom je hier doen! De vruchten plukken van onze economie, kan ik wel begrip voor hebben. Al moet er wel ergens een grens getrokken worden, maar voor zover mij duidelijk is geworden zien alle politieke partijen dat ook in.

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 18:05

ruiterinrust schreef:
Ik vind dat te makkelijk, alles wat fout gaat bij de pvda neer te leggen!!!


Hoho dat zegt niemand hier, PVDA heeft nu eenmaal stomme plannen, hoe helpen we de economie naar z'n donderplannen noem ik dat!!
Over een partij gesprokken die geld over de balk zal smijten.. vooral de pvda gaan stemmen dus...
De planne van de pvda zijn niet veranderd ten opzichte toen vriend melkert er nog zat, alleen de hypotheek aftrek..dat is het enige wat bos heeft toegevoegd,voor de rest stemt bijna heel nederland op de persoon bos, terwijl die niks gaat doen na de verkiezingen, we krijgen dan namelijk job cohen voorgeschoteld!! Volgens mij vergeet iedereen dat..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 18:09

Nou je kan ze slechter voorgeschoteld krijgen!!!! Volgens mij praat je de media na. Nou dat kan twee kanten op hoor.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 18:16

Idd kan je ze slechter krijgen! ik vind cohen een betere keus dan balkenende een klein jaar terug! Dat geld over de balk smijten van de PVDA is schromelijk overdreven! Gisteren werd er door 2 hoogleraren uitgelegd dat de financiele gegevens van de pvda geen leugens waren, maar dat ze bepaalde dingen gewoon anders inschatten dan bijv. de vvd en het cda. Het is alledrie koffiedik kijken omdat niemand precies in kan schatten hoe de economie in Nederland, Europe en de rest van de wereld zich in die periode ontwikkelen zal! Alle programma's hebben dus iets van natte vingerwerk weg, in het financiele gedeelte. Of je nou Bos of cohen krijgt als minister-president, maakt nauwelijks uit. Zijn taak zal zijn de eenheid van de regering te bewaken en het regeerakkoord uit te voeren! Hij is na zijn benoeming daaraan gebonden. Dat geldt voor iedereen die dat ambt bekleedt!
Laatst bijgewerkt door ruiterinrust op 21-01-03 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 18:21

Nou Youngster ik vind dat jij het wel allemaal erg zwartwit ziet hoor!
Ik stem pvda en ik had dat al besloten voor Bos lijsttrekker werd.
Dat de economie slechter word heeft echt niet alleen met pvda te maken hoor.

Ik vind het jammer dat mensen elkaar nu zo gaan aanvallen op hun stemkeuze.

Zoals ik al eerder in dit topic zei: vertel dan waarom jouw partij goed is en niet waarom een ander slecht is.

Ik heb genoeg inhoudelijke redenen waarom ik pvda stem, ik ga ervan uit dat andere mensen ook om inhoudelijke redenen op een partij stemmen.

Dat is voor iedereen vrij maar ga nu alsjeblieft elkaar niet in de haren vliegen omdat iemand het niet met je eens is.

En de reactie die je hierboven geeft Youngster vind ik inderdaad nogal klinken als medianapraterij.
Vind het overigens ook niet echt van respect getuigen dat je pvdastemmers min of meer uitmaakt voor idioten op deze manier.
Ik kan je genoeg redenen geven waarom ik niet op andere partijen stem maar dat vind ik niet nodig. Het moet genoeg zijn om te weten dat je stemt op een partij waar jouw standpunten in naar voren komen.
Als jij weet dat dat zo is dan hoef je toch geen andere partijen af te kraken?

Chippy

Berichten: 129
Geregistreerd: 13-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 19:08

VVD
Dierproeven mogen alleen onder stringente voorwaarden plaatsvinden mits deze ten bate zijn van de volksgezondheid. Een belangrijke voorwaarde is toetsing van alternatieve onderzoeksmethoden. Op die wijze wordt het aantal proefdieren en het aantal proeven teruggedrongen.

PVDA
Dankzij nieuwe technologie bestaan er alternatieven voor dierproeven. Deze worden zoveel mogelijk gebruikt zodat er minder proefdieren nodig zijn.

No I'm Not Smiling At You! Schijnheilig .......... I'm Trying Not 2 Laugh!

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 20:16

Jemig doe even normaal zeg!! Ik vind dat jullie de PvdA wel heel erg zwart maken, ten eerste zaten er 3 partijen in paars, dus een beetje flauw om PvdA van alles de schuld te geven wat er in die tijd is fout gegaan. Daar komt bij dat iedereen de goede dingen schijnt te vergeten die er gebeurd zijn in die tijd en paars hield het nog altijd 8 jaar vol, dat in tegenstelling tot het laatste kabinet, waar iedereen in het begin zo lyrisch over was. Kennelijk is het toch niet zo makkelijk om te regeren...dan kan je wel met je grote bek vooraan staan, maar zij hebben er dus echt helemaal niks van gebakken.
En hoezo krijgen we Cohen voorgeschoteld?? We leven hier niet in een dictatuur waarin 1 persoon alle macht heeft, maar krijgen een kabinet waar veel MEER mensen in zitten, maar dat is je kennelijk ontgaan Verward .

[edit]typo[/edit]
Laatst bijgewerkt door Kayla op 21-01-03 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 20:56

Amen Kayla!

Ik vind sowieso dat paars te hard is neergesabeld en ook al zijn er dingen fout gegaan er zaten drie partijen in paars waaronder dus ook de vvd.

Morgen mogen we gelukkig allemaal stemmen en ik moet zeggen dat ik Cohen een hele geschikte man vind voor de functie!
Jan Peter Balkenende leek me vorig jaar ook nog geen slechte keuze maar is me toch danig tegen gevallen.

Van Cohen kun je van alles zeggen maar je weet dat het een man is met een brede ervaring en dat kun je in deze functie wel gebruiken dacht ik zo.
Als we al een gekozen premier zouden hebben dan zou ik toch wel eens een vrouwelijke kandidaat willen zien en dan met name eentje uit de pvda hoek...
Ben benieuwd hoe zij het zou doen....

Maar goed iedereen morgen veel succes met kiezen!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aeva, chinnie, IASCrawler, noordje, Relserk, Rose94, spookyskippy en 149 bezoekers