Ik zie ze vliegen!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Ik zie ze vliegen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 15:47

Ja werkelijkwaar!
Ik kijk nu vanuit mijn dakraam naar buiten en wat zie ik daar tot mijn grote verbazing?
Een luchtballon! Verward
Het uitzicht met al die sneeuw zal wel mooi zijn.
Maar is het er nu niet een beetje te koud voor om daar hoog in de lucht te zitten in een luchtballon? Lips are sealed

Nee, mij niet gezien..

Heb net de kooi van mijn suikereekhoorns schoon gemaakt op het balkon en ik kan je zeggen dat zelfs het zeepsop (in behoorlijk warm water) al bevroor. Lips are sealed


germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 15:55

Nee, het is nu fantastisch in een ballon volgens mij. Met wintersport is het vaak ook koud, en dan heb je nergens last van.
Dik en warm gekleed en het is perfect. Helderder weer kun je niet krijgen, ook niet in de zomer. En het landschap is wit, dus ook erg mooi. Als ik het geld had, dan ging ik het beslist een keertje doen en dan inderdaad met vriesweer (in Duitsland houden ze in Beieren in de winter ergens een ballonnenfeest, dus ook in de sneeuw).
Parapenten doen ze ook met winstil vriesweer in de bergen, dus ik zie het verschil niet.

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 15:59

kewl, ik wil ook in een lucht ballon, maar als je genoeg aan heb dan denk ik da het niet al te koud is, en ik denk dat je nog de hitte van de branders heb Haha!

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 16:14

brrr ik moet er niet aan denken..... Zo koud!!!
Wel een stelletje bikkels in die ballon dan hoor, maar misschien zitten ze wel heel dicht bij de brander lekker warm Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 16:58

ja ik zag gister ook al 1.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 17:01

hmmmmmm.. bij die lekkere warme brander enzo Tong uitsteken Volgens mij is het daar warmer als op jouw balkonnetje hoor Knipoog

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 18:06

Honeybee schreef:
suikereekhoorns

Een wat Verward

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 18:16

Suikereekhoorns. Ook wel sugargliders genoemt Haha!
Ze komen van oorsprong uit Australië.
Omdat ik zelf zo geen foto's van mijn eigen diertjes bij de hand heb, heb ik er een paar voor je op gezocht op internet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Honeybee op 09-01-03 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 18:24

Ha daar zou ik toch mee oppassen op je balkonnetje, want voor je het weet zeilen ze zo naar onderen Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 18:29

Sypheron schreef:
Ha daar zou ik toch mee oppassen op je balkonnetje, want voor je het weet zeilen ze zo naar onderen Haha!


Ik moet wel eerlijk bekennen, dat toen ik ze net weer terug in de kooi wou doen, er ééntje ontsnapte en volgens mij suicidale neigingen had, aangezien ze mijn twee katten en hond wel erg interessant vond. Haha!
Ik weet dat mijn katten en hond mijn eekhoorns ook interessant vinden, maar dan voor andere doeleinden Bloos

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-03 18:29

hahah, cool Lachen

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 00:19

whieee, ziet eruit als enge beesten! Heb je ze dan in een kooi waar ze ook in kunnen 'vliegen' (nu we het toch over vliegen hebben Lachen )?

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 00:25

Denk niet dat ze een kooi heeft die zo groot is Haha! Ze hebben volgens mij redelijk wat tegenstand nodig onder hun 'vleugels' om te kunnen 'vliegen' toch? Ik denk dat je toch al snel een metertje of 2 minimaal nodig hebt om fatsoenlijk de tijd te kunnen nemen om je pootjes te spreiden en niet tegen de grond te smakken Tong uitsteken

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 01:18

Nou zeg, dat is toch waar die beesten voor gemaakt zijn zeg......maar goed, was eigenlijk ook min of meer een geintje, had ook niet echt verwacht dat ze haar halve huis zou opofferen voor die enge beesten Knipoog

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 03:39

Je moet eens komen kijken Rieja!
Ze zijn absoluut niet eng namelijk. Het zijn hele lieve, zachte en donzige diertjes. Groot zijn ze ook niet. Ik heb zelf niet al te grote handen en hun lijf (zonder staart) is ongeveer zo groot als mijn handpalm.
Overigens kunnen ze zo ongeveer een metertje of 3 ver springen. Ze vliegen niet echt hoor. Althans, ze fladderen niet. Haha!
En wat die kooi van mij betreft, die is toch behoorlijk ruim. Ik denk zo'n anderhalve meter breed, een meter hoog en zo'n driekwart meter diep. Ze kunnen zich daar behoorlijk in vermaken, zoals ze nu ook doen. Het zijn namelijk nachtdieren. Ik heb ze overigens ook wel eens los, al is dat hier in dit huis wel moeilijk omdat ik hier niet een apart kamertje heb.
Ze klauteren zo bij de muren omhoog, trappen etc. etc. En.. ze zijn bloedsnel!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 13:57

Dat wil ik zien! Lijken me echt kjoete beestjes Haha! Ik had vandeweek mijn caaf op schoot en die gek ging er ook vandoor Bloos tussen mijn toetsenbord en bureau in en toen.... zat ze klem... MUTS! Moest ik haar er aan een pootje voorzichtig terugtrekken en het bureau naar voren halen Tong uitsteken

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 15:27

Sypheron schreef:
Dat wil ik zien! Lijken me echt kjoete beestjes Haha! Ik had vandeweek mijn caaf op schoot en die gek ging er ook vandoor Bloos tussen mijn toetsenbord en bureau in en toen.... zat ze klem... MUTS! Moest ik haar er aan een pootje voorzichtig terugtrekken en het bureau naar voren halen Tong uitsteken


Nou, ik had gisteren dus zelf bijna een hartaanval toen er eentje ontsnapte. Ze gaan namelijk overal waar ze kunnen gaan, zijn een stuk sneller als jou en enorm beweeglijk. Ik zweette dus al peentjes.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 23:51

Ik maakte ook maar een geintje eigenlijk, ben qua muizen en ander gespuis wel wat gewend hier (nouja, alleen als ongewenste huisdieren dan). Maar die staat, ik kom ze eens bewonderen! Hoe heten ze btw?

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-03 23:55

Eeeeeh.. suiker en eekhoorn? Verward

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-03 23:57

ahnee, ze hebben toch wel namen hè? Dat is iets wat hoort bij Huisdieren Sandra! Foei;-)

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-03 00:01

Ik benoem ze altijd wel.. met eeeh.. poppie, scheetje etc. etc.
Ik heb ze nooit namen gegeven, omdat ik ze toch niet uit elkaar kan houden.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-03 00:13

*offtopic* wat een leuke beestje sandra! Schattig zeg!!!! */offtopic*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _JTM, BarbaravdW, Baredawn, ComscoreBot, Fientj, GoogleAdsense, Googlebot, GrapeshotBot, lanouska, meintje, Nientsje, Niwla, Pytje, ryukapple, sandra1312, sariba, spookyskippy, suikermeisje, TessaxQuincy, Vivienne78, xxpetraxx, YandexBot, Zirkonia en 156 bezoekers