Verkiezingen.waar stemmen jullie op? 18+

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 22:52

Ik ga weer PvdA stemmen. Kwam er ook uit met de stemwijzer en over het algemeen genomen vind ik dat ze goede standpunten hebben.
CDA zou ik niet snel kiezen omdat ik zelf niet gelovig ben. En ik stem toch graag op een grote partij die al langer meedraait.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 22:58

vooropgesteld: ik mag deze keer niet eens stemmen. Dat zit namelijk zo, mijn aanvraag om te mogen stemen moest op 10 December 2002 al binnen zijn, en hij kwam pas op 11 december aan op de ambassade. Wat een onzin toch, de staat mag gerust wat met de techniek meegaan. De Finse Ambassade heeft nota bene nog wel mijn paspoort uitgegeven! Mijn vrouw kreeg in Canada gewoon haar Finse stembiljet thuisgestuurd, zonder dat ze zich speciaal moest aanmelden!

Genoeg gezeurd. Ik heb het debat op RTL4 gezien tussen de lijsttrekkers van PVDA, CDA, SP & VVD. Wat een stelletje blaaskaken. Hebben ze een discussie over normen en waarden, hebben die mannen er gewoon moeite mee om elkaar te respekteren en laten elkaar dus niet eens uitspreken. Wat dat betreft scoorde Harry Potter nog het beste in die club.

SP is verder een aartsconservatieve (tot op het reactionaire toe) partij. Nee, nee, nee. Als misschien wel eens ooit repatrierende Nederlander zou het misschien wel grappig zijn. Als de Nederlandse Economie om zeep is, kan ik gezellig weer naar huis.

PvdA vond ik vooral wat vaag. Hij werd continu links voorbijgeluld door Marijnissen. Mag nog wel 4 jaartjes in de schoolbanken.

Zalm moest zich een beetje beter gedragen. Toegegeven, zijn partij heeft waarschijnlijk het beste program, maar dat is ook niet alles.

JPB was de morele winnaar van het debat. Komt erg betrouwbaar over en lijkt vooral voor rede vatbaar.

Een dikke onvoldoende trouwens voor de presentator/moderator van de discussie. Die vent moet op staande voet ontslag krijgen. De discussie werd te vaak een schreeuwpartij.

Belangrijkste veriezingspunten voor mij:

1) De economie moet beter worden. Kijk niet hoe de rijkdommen verdeeld worden, maar kijk hoe jullie er met zijn allen het minst op achteruitgaan. Achteruitgaan doe je meestal wel in een recessie. Geld het land uitjagen betekent alleen maar meer werkeloosheid en dus meer ellende. Als er minder te verdelen is, krijgen ook de armen minder, niet alleen de rijken. Iemand die de gulden terugwil, wil economische zelfmoord plegen. Ga maar eens kijken in Denemarken en Zweden.

2) In 4 jaar kan een regering niet de normen en waarden veranderen. Let wel op dat mensen respect voor elkaar gaan krijgen. Tolerantie is een erg negatief begrip. Dat betekent zoiets van: we keuren het niet goed, maar we accepteren het maar.

3) Kijk hoe we immigranten het best kunnen integreren. Een makkie zou ik zeggen. 4 Nederlanders per Buitenlander, dat moet lukken als we het echt willen. Strafbaar gedrag moet van niemand geaccepteerd worden, niet van Nederlanders, niet van buitenlanders.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:03

haha jij kan ook nooit kort antwoorden he Joost Haha!

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 23:12

joostvangestel schreef:
PvdA vond ik vooral wat vaag. Hij werd continu links voorbijgeluld door Marijnissen. Mag nog wel 4 jaartjes in de schoolbanken.

Zalm moest zich een beetje beter gedragen. Toegegeven, zijn partij heeft waarschijnlijk het beste program, maar dat is ook niet alles.

JPB was de morele winnaar van het debat. Komt erg betrouwbaar over en lijkt vooral voor rede vatbaar.

Een dikke onvoldoende trouwens voor de presentator/moderator van de discussie. Die vent moet op staande voet ontslag krijgen. De discussie werd te vaak een schreeuwpartij.

Duidelijker dan in deze reactie valt het niet te illustreren. Er wordt te veel gekeken naar de lijsttrekker van een partij. Een lijsttrekker is de nummer 1 van een partij. Het hoort te gaan over de partijpunten. (ik herinner jullie even aan Frits Bolkestein die na de verkiezingen ineens naar Brussel moest) De vvd had wel heel wat stemmen aan zijn persoontje te danken!!!
Daarom is het gevaarlijk om zo te stemmen en dit is tevens de reden dat ik voor een gekozen minister-president ben.
De opmerking dat Wouter Bos links voorbijgeluld werd door Jan Marijnissen lijkt me volkomen logisch. De sp is veel linkser dan de PVDA.
Balkenende vind ik persoonlijk een druiloor 1e klas en een waardeloze minister-president. Belangrijker de CDA programmapunten spreken mij niet aan!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 00:34

Ik vind het ook vreemd dat mensen zich zo op de lijsttrekker richten?
Vaak willen ze helemaal niet in de regering (zie voorbeeld in de reactie hierboven) en als ik echt niet op de persoon wil stemmen maar wel op de partij dan is dat toch ook geen probleem??
Daarom hebben we toch voorkeurstemmen.
Ik stem waarschijnlijk pvda en dan niet op wouter maar op jeltje.
Zij zegt duidelijk waar het opstaat en is ook niet bang om stemmen kwijt te raken!
Vind dat teveel lijsttrekkers op dit moment te veel bezig zijn met iedereen naar de mond banketstaaf omdat ze bang zijn een zeteltje kwijt te raken als ze echt zeggen wat ze bedoelen!

De discussieleider vond ik trouwens ook enorm slecht!
Niet alleen liet hij de discussie regelmatig uitlopen tot een schreeuwpartij, daarnaast was hij zelf vaak nog de grootste bek!
Hij onderbrak de lijsttrekkers zelf nog erger dan de tegenpartijen.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 00:50

Citaat:
In 4 jaar kan een regering niet de normen en waarden veranderen. Let wel op dat mensen respect voor elkaar gaan krijgen. Tolerantie is een erg negatief begrip. Dat betekent zoiets van: we keuren het niet goed, maar we accepteren het maar.


Inderdaad! Ik sluit mij daarom ook aan bij van Agt, hij vindt een openbaar debat over normen en waarden zinloos. Zo'n debat leiden hooguit tot allerlei diepgaande beschouwingen die zich verliezen in wazige verten. Het is de maatschappij die de gangbare normen en waarden bepaald. Een openbaar debat zorgt er niet voor dat een hufterige jongeman zijn zitplaats in de tram opeens zal gaan afstaan aan een hoogzwangere vrouw.
Pas wanneer wij allen, die samen de maatschappij vormen, gezamenlijk bereid zijn de verantwoordelijkheid op ons te nemen om een halt toe te roepen aan de ik-cultuur om die te vervangen door een gevoel van saamhorigheid, pas dan zal er weer sprake kunnen zijn van een goed functionerende samenleving.
Laten we dus daaraan dan maar eens wat aan gaan doen.

Erg vaag was ook dat degene die het heeft geentameerd, Jan Peter Balkenende, geen stelling durfde te nemen in het debat Verward

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 11:16

missnynke schreef:

1. GroenLinks
2. SP
3. LPF Verward Verward Verward

Citaat:

Da's een vage site! Word ik niet echt wijzer van! Frusty

Citaat:

1. PvdA
2. SP
3. D66

Citaat:

1. GroenLinks
2. PvdA
3. SP

De SP komt bij elke stemwijzer te voorschijn.
Ik stem ook al zolang ik kan stemmen SP. Hoewel ik inmiddels merk dat er veel dingen niet overeenkomen. GroenLinks krijg ik gewoon een nare bijsmaak van en PvdA zal ik nooit stemmen; die waaien met alle winden mee, of dat nou van links naar rechts is of andersom! Frusty

Omdat de SP nu de kans krijgt om groot te worden en wellicht deel te nemen aan het kabinet, gaat mijn stem op 22 januari weer naar de SP. Met een voorkeursstem op Jan de Wit uit Heerlen!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 11:54

Ik heb me gister (en ook tijdens kopspijkers) een beetje zitten ergeren aan Marijnissen. Toch ben ik het het meeste eens met de SP (oorlog Irak, kinderbijslag etc) dus wordt het de SP. Even zoeken naar een leuk persoon op een verkiesbare plek en mijn stem is besloten Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 12:00

kayla schreef:
laat alsjeblieft de VVD iig niet weer in het kabinet komen Frusty

mijn grote angst is dat het pvda er in terugkomt. Ik stem lekker VVD! Overigens niet op de lijsttrekker zalm hoor. Daar ben ik nou niet zo'n fan van.

Ik vind binnen Groen links trouwens een contradictie en daar wil ik graag de mening over weten van anderen. Zij pleiten voor meer groen, als paardenliefhebber en natuurmens kan ik daar natuurlijk achter staan, dat is een goed punt. Maar.............

Zij vinden ook dat er hier veel mensen moeten kunnen wonen en dat het hier NIET te druk is. Maar dan moet er dus wel veel groen weg en een hoop weer bebouwd worden. Hoe zit dat nou? Ik moet al die drukte niet, dat staat mij als "groene" nogal tegen.

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 12:03

Dat van gisteren was dus in het programma Netwerk, een interview/debat tussen Marijnissen en Balkenende. Ik vond Marijnissen beter uit de bus komen, maar irriteerde me soms ook wel aan de persoon zelf. Volgende week GroenLinks vs. D66. Ik ben benieuwd hoe Femke het er vanaf brengt. Twijfel nog steeds tussen GroenLinks en de SP, maar de punten die batje van de SP noemt, dat vind ik ook wel erg belangrijke punten. Vanochtend vroeg (nou ja, vroeg ... ik had me 'lichtelijk' verslapen) al met batje over politiek zitten discusseren ... nou, daar wordt je wel wakker van hoor Knipoog

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 12:23

Inderdaad, het klopt dat lijsttrekkers niet alleen de hele partij maken. Gelukkig niet. Goed, bij de LPF was dat dus wel zo en ik neem aan dat het bij de SP ook voor een groot deel het geval was. Kijk trouwens maar eens waar het CDA was voordat JPB ten tonele kwam.

Televisie heeft een grote invloed op de kiezers. Hoeveel mensen lezen er een programma?

En zeker heel erg belangrijk: als een partij niet eens een goede leider kan kiezen, wat zegt dat dan over die partij?

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 12:37

Zoals altijd zal mijn stem ook weer naar de VVD gaan. Ik zie geen enkele reden om dat te veranderen.
Ik vind dat ze nog steeds het beste partijprogramma hebben en een realistische kijk op de zaken hebben.

Daarnaast beloven ze geen gouden bergen in de hoop zieltjes te winnen en daaraan maken vele partijen zich wel schuldig zodat mensen op ze stemmen terwijl er dan vervolgens niets meer waargemaakt wordt.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:10

Citaat:
mijn grote angst is dat het pvda er in terugkomt


Mmmm ik denk dat Wouter Bos met zijn gladde charisma veel kiezers van links en het midden weet aan te spreken...

Ik vond trouwens dat Marijnissen het goed deed in het debat. Ik vind het volkomen terecht dat je een politicus die zegt te staan voor naastenliefde en die een schild voor de zwakkeren wilt zijn pakt op de discrepantie tussen zijn woorden en zijn daden. En ook wat Balkenendes aanval op het realiteitsgehalte van de SP-plannen betreft, het is niet aan hem of aan de traditionele politieke partijen om te bepalen in hoeverre de plannen van de SP realistisch zijn. De plannen van de SP zijn wel degelijk haalbaar, maar moeten opboksen tegen een politiek spectrum, dat uit electorale angst over veel dingen niet zo radicaal durft te denken als de SP. Er kwamen in het debat veel meer beargumenteerde SP-standpunten naar voren dan CDA-standpunten. De taktiek van Balkenende was dan ook vooral defensief. Waar het CDA vóór was werd amper belicht, hoogstens doordat Marijnissen de kwade kanten van waar het CDA voor was aan het voetlicht bracht. De defensieve campagnestrategie van het CDA begint me de keel uit te hangen. De VVD is tenminste ook nog ergens vóór. Het CDA verdedigt slechts het bestaande, voor nieuw verbeterend beleid moet je niet bij hun zijn volgens mij.
CDA Misselijk

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 13:59

Overigens zakte mij de broek af toen er werd gevraagd of Nederland vol is, ja of nee.

De vraag is politiek zwaar beladen, maar slaat feitelijk nergens op en is volledig ter interpretatie van de antwoorder. In Nederland wonen 3,5 mensen per hectare. Er kan dus nog heel erg veel bij. Is Nederland leeg? Ook niet direct. Ik zou zeggen dat Nederland vol is met mensen die dienen te worden behandeld met respect en vooral volgens de rechten van de mens. Ook in Nederland is daar het een en ander fout mee, heb ik begrepen.

Overigens wilde Balkenende niet antwoorden, Zalm zei ja, Bos en Marijnissen zeiden in principe nee.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 14:11

Desiree, ten eerste is Groenlinks voor het geven van financiele steun aan landen in de regio voor het opvangen van vluchtelingen. Dus niet veel mensen naar Nederland halen, maar eerst onderzoeken wat de mogelijkheden in de regio zijn. Daarnaast wil GL wel een ruimhartig asielbeleid voor mensen die het echt nodig hebben (voor de politieke vluchtelingen) maar ze willen er ook voor zorgen dan een een korte efficiente procedure komt, asielzoekers die uiteindelijk geen asiel krijgen zullen dus niet hier 5 a 6 jaar blijven hangen, dit scheelt al een hoop plek in asielzoekerscetra ed.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 14:16

joostvangestel schreef:
Ik zou zeggen dat Nederland vol is met mensen die dienen te worden behandeld met respect en vooral volgens de rechten van de mens. Ook in Nederland is daar het een en ander fout mee, heb ik begrepen.
.

Precies Joost! "Respect hebben voor" komt ook neer op "rekening houden met". MAar rekening houden, houdt ook in dat je jezelf wat moet aanpassen, een stukje vrijheid inleveren dus. Dat kan. Tot bepaalde hoogte. Maar ik denk nu dat mensen meer vrijheid in moeten leveren dan dat ze toe bereid zijn. Gevolg; verlies van respect en dat zie je vooral in het verkeer de kop op steken. Mensen komen elkaar ook overal tegen en proberen overal elkaar beperkingen op te leggen. Dit hangt ook een beetje samen met de bedillerige nederlandse mentaliteit. Het is dus te druk.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 14:24

mwah hier in het noorden is het vrij rustig hoor, ik sta nooit in de file Haha!
verder ben ik het met je eens.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 16:14

?????????
Verward
Stemwijzer ingevuld, ik moet LN stemmen of LPF.
Tja, ik wist wel dat ik geen VVD, CDA, PVDA of Groen links ging stemmen, maar wat ik nu ga kiezen weet ik niet.

Verward

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 16:16

marel schreef:
Citaat:
mijn grote angst is dat het pvda er in terugkomt

Mmmm ik denk dat Wouter Bos met zijn gladde charisma veel kiezers van links en het midden weet aan te spreken...


Wouter bos presenteert zichzelf goed vind ik. Uit recent onderzoek is gebleken dat het PVDA electoraal in een erg lastige situatie zit. Het aantal zetels wat ze nu hebben in de peiling, daarvan waren er dacht ik een stuk of 18 zeker. Het probleem waar de pvda mee te kampen heeft, is dat van de twijfelaars er een groep is die een linkse benadering van de pvda verwacht en een groep die wil dat ze zich meer naar het spectrum of zelfs naar rechts gaan begeven. Gevolg is dat welke stap de pvda ook maakt er altijd een groep van de twijfelaars teleurgesteld zal zijn. Ik vind het knap dat Wouter Bos het toch voor elkaar krijgt om nog wat zieltjes te winnen, zeker gezien de lastige positie waar zijn partij in verkeert.
Het CDA vind ik helemaal een niet meer van deze tijd. Door de accenten die ze leggen heeft hun programma veel weg van een stap terug in de tijd. Mensen romantiseren het verleden, het cda speelt handig in op deze tendens. Ze spreken de mensen aan door van alles een btje te beloven. Hierbij vooral in te spelen op fatsoen, zonder met een concreet voorstel te komen. De gezinsvoogd is wel een concreet voorstel, maar is in mijn ogen veel te betuttelend. Het meest lachwekkend blijf ik echter vinden dat hij zijn mond vol heeft over fatsoen, maar zelf niet in staat was om dit met zijn ministersploeg, waar HIJ LEIDING aan hoorde te geven, uit te dragen.
De plannen van de SP zijn mij gewoon wat te links. 72 procent inkomstenbelasting over de top van het inkomen vind ik echt teveel van het goede. De plannen die ze op stapel hebben voor de bezitters van auto's stemmen mij evenmin vrolijk. Wel petje af voor Marijnissen dat hij in staat is met zijn persoonlijke, soms ietwat ludieke optreden zoveel mensen aan weet te spreken...........

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 16:49

Ik ga net als de vorige keer weer op Femke Halsema van GL stemmen, zij kan goed discussiëren en GL verwoordt het beste mijn mening.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:15

Citaat:
Uit recent onderzoek is gebleken dat het PVDA electoraal in een erg lastige situatie zit.


De PvdA zit idd in een moeilijk parket, de kiezer stemt op de macht en veel minder op een meer principiele PvdA met een sterker sociaal-democratisch profiel. Dan ben je ook als mogelijk regeringspartner minder aantrekkelijk en de grootte was voor veel kiezers een belangrijke reden om op de PvdA te stemmen. Veel kiezers willen niet op een wat kleinere partij stemmen , maar op een grote betrouwbare regeringspartij.

Citaat:
Het CDA vind ik helemaal een niet meer van deze tijd. Door de accenten die ze leggen heeft hun programma veel weg van een stap terug in de tijd.


Ik bedenk mij net dat Wouter Bos heeft gezegd dat Den Uyl zijn grote voorbeeld is, lang leve de nostalgie...

Maar goed, de verjonging in de politiek het afgelopen jaar heeft nou ook niet bepaald het niveau doen stijgen, heb bijvoorbeeld liever een wiegel of van agt die verstand van zaken hebben dan een story-lezende Winnie de Jong en Emiel Ratelband die beter terug naar school kunnen.
Maar dat is een andere discussie Lachen

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:19

Marjolein"]
Wat ik zeker niet ga stemmen is op het CDA, ik ben zelf niet gelovig en ik denk nietdat je een land kan bestuderen op bassis van je geloofsovertuiging, daarvoor is nederland veels te multicultureel.
[/quote]

CDA is van origine natuurlijk een christelijke partij, maar ik vind dat het er (overigens naast de lijsttrekker) niet echt vanaf straalt. JP heeft wel een nogal christelijk hoofd, naar mijn mening (zeg ik nu iets fout???? Scheve mond ), maar ja, een partij kan in deze tijd niet meer met enkel standpunten op basis van het geloof sterk worden. Ik weet dat er een heleboel ongelovige mensen op het CDA stemmen. Ik stem in ieder geval geen CDA hoor, maar weet wel dat zeker niet enkel gelovigen op het CDA stemmen en dat CDA ook dat gelovige niet meer mega naar voren laat komen in haar partijprogramma

[quote="gomir"]
Ik heb drie test gedaan en bij alledrie komen LPF en LN bovenaan En dat zijn twee partijen waar ik dus absoluut niet op wil stemmen eigenlijk...
[/quote]

Bij mij kwamen er ook de vaagste partijen uit naar boven. Die testen geven wel een klein beetje aan welke partijen ongeveer overeenkomen met jouw standpunten, maar sommige vragen worden ook wel erg eenzijdig gesteld, waardoor ik er niet 100% mee eens ben, maar ook niet 100% mee oneens. Dus kies ik 'neutraal', wat niet echt een goede oplossing is, denk ik....

[quote="kaj"]
Ik vind het ook vreemd dat mensen zich zo op de lijsttrekker richten?
Vaak willen ze helemaal niet in de regering (zie voorbeeld in de reactie hierboven) en als ik echt niet op de persoon wil stemmen maar wel op de partij dan is dat toch ook geen probleem??
[/quote]

De lijsttrekker kan een partij het dal in helpen, maar kan er ook voor zorgen dat de partij ineens een stuk populairder wordt. De overgang van Kok naar Melkert vond ik eigenlijk wel erg groot. Kok was alom bekend,.. onze premier en ook al was hij natuurlijk best wel oud, veel mensen stonden achter hem. Daarna kwam ineens Melkert die ik erg saai, duf, ongeinteresseerd en uitdrukkingsloos vond. En dat is dan jammer. Niet dat ik bij Kok misschien wel op de PvdA gestemd zou hebben, maar met Kok had het in ieder geval meer 'aantrekkingskracht' dan met Melkert..

[quote="marel schreef:
Mmmm ik denk dat Wouter Bos met zijn gladde charisma veel kiezers van links en het midden weet aan te spreken...


Ik vind Wouter Bos dus echt té glad. Hij is echt zo'n broekie. Hij komt wel redelijk goed over hoor, maar ik vind hem toch altijd een beetje 'vrouwelijk' overkomen, als je snapt wat ik bedoel. Hij heeft zichzelf ook nog niet waargemaakt in de politiek. Hij heeft zich ook nog niet echt waar KUNNEN maken, dat weet ik wel, maar hij spreekt me momenteel nog helemaal niet aan. Geef mij dan Jeltje maar!

Ik vind het nog best wel moeilijk. Ik ga in ieder geval de aankomende weken de kranten goed bijhouden voor van die schema's met de standpunten van alle partijen erin. Vooral de regionale kranten van Wegener hadden bij de vorige verkiezingen hele mooie overzichten gemaakt met de meningen van alle partijen over onder andere de onderwerpen euthanasie, klonen, abortus, openbaar vervoer, asielzoekers etc. Je kunt het volgens mij nooit honderd procent met een partij eens zijn, maar wanneer ik zo'n schema bekijk, weet ik altijd wel welke partijen het zeker NIET worden en uit welke partijen ik dan nog wel een keuze kan maken. Ik wacht dan ook de partijprogramma's en die overzichten maar even af voordat ik met zekerheid kan zeggen op welke partij ik dit jaar ga stemmen...

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:41

als vanouds VVD, ben de vorige verkiezingen een keertje vreemd gegaan maar dat is mij niet bevallen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 17:57

gijsenkim schreef:
als vanouds VVD, ben de vorige verkiezingen een keertje vreemd gegaan maar dat is mij niet bevallen

dan weet ik op wie jij gestemd hebt, maakte dezelfde fout en kom ook weer terug bij vvd.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 18:52

Ik vind het trouwens ook wel typisch dat de hele achterban van het CDA (inclusief van Agt!!) Balkenende nu af valt. Hij zou alleen op de macht uit zijn en op het minister-presidentschap, vind ik op zich niet zo'n hele erge beschuldiging want welke van al die politici is dat nu niet, een Zalm om maar een voorbeeld te noemen is geen haar beter.
Ook zou hij nergens een duidelijke mening over hebben, daar kan ik me ook wel in vinden op zich, hij zwamt maar wat over waarden en normen. Ik zag hem laatst in een tvprogramma en vond hem erg zwak, hij zei alleen wat veel mensen wilden horen, deed wat populair, maar concrete oplossingen kwamen er niet uit.