vriendin in elkaar geslagen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 12:43

Dit is wat ik ook al zei, elk verhaal heeft 2 kanten.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 20:32

ben benieuwd hoe dit eindigd

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 21:24

Hier ben ik het ook helemaal mee eens (Met Angelique en Gijsenkim). Zoiets had ik ook al gezegd. Het klinkt inderdaad niet als structurele mishandeling, ik keur het evengoed niet goed, maar probeer me wel te verplaatsen in de vader in deze situatie.

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-02 22:09

ik kan me niet verplaatsen in haar vader.. je eigen dochter half bewusteloos slaan.. sorry ik kan daar niet bij!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 22:12

OKe wacht maar tot je zelf kinderen heb, die je half bewusteloos thuis krijgt van de drank en drugs. misschien denk je er dan anders over. I vind het in ieder geval niet goed maar wel begrijpelijk dat hij over de rooie is gegaan

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-02 23:26

Zo denk ik er dus ook over ja..

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 00:41

sorry hoor!!
Maar ik spreek dit meisje via pb regelmatig en ik ken de situatie.
En ze heeft het er heel moeilijk mee en dan gaan jullie van die l*llige berichtjes neerzetten Boos!
Misschien bedoelen jullie het niet gemeen, maar dit is dom Frusty

Jullie hebben misschien nooit in deze situatie gezeten dat hoop ik echt heel erg voor jullie, maar nu zouden jullie als medebokkers juist steun moetengeven, dat is als medemens toch logidsch Verward
Je mag best je eigen mening hebben maar als je dit verhaal hebt gevolgd dan moet je kunnen begrijpen dat zij er midden inzit.
Niet l*llig tegenover jullie bedoeld hoor.
T is gewoon mijn mening

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 10:10

Toen ik 15 was kreeg ik ook regelmatig een pak slaag en vond ik het gemeen van mijn vader, nu ben ik 33 en heb zelf een kind en nu kan ik het begrijpen. Ik vind zelfs dat mijn vader heel veel geduld met mij heeft gehad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 10:37

Gijsenkim, je gedachtengang is heel erg begrijpelijk en goed te volgen. Het enige probleem is dat wij de situatie niet kennen en daarom is het heel erg moeilijk om er een oordeel over te geven. Geweld is nooit goed en ook nooit de juiste oplossing, niet binnen een gezin, niet buiten op straat, nooit. In dit geval weten we niet of er sprake is van geweld of discipline, het is voor ons echt niet in te schatten en je kunt het allebei aannemelijk maken. Hoe het ook zij, de bal ligt bij de vriendin van Divana, dat meisje moet zelf actie ondernemen als ze dat wil.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 10:43

Helemaal mee eens. Slaan is geen oplossing, het is zelfs dom om te slaan omdat dat geen weg terug meer heeft, maar ik heb Sanne ook wel eens een tik voor haar billen gegeven hoor! Als Sanne bij de paarden niet luisterd en dus in voor haar gevaarlijke situaties terecht komt krijgt ze van mij wel op haar sodemieter voor haar eigen bestwil. Ze kan in die gevallen beter een tik van mij krijgen dan van een paard.....! Maar het is idd zoals je zegt: wij kunnen niet over die situatie oordelen ten eerste omdat het maar een verhaal van een kant is en omdat wij er niet bij waren. Moeilijk Moeilijk moeilijk...........

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 10:54

Ik ben enig sinds verbaasd over de reactie van plien4tarzan!
Misschien ligt het aan mij maar ik zie hier geen gemene of stomme of banketstaaf reacties, alleen maar een aantal reacties van mensen die zich best voor kunnen stellen hoe de vader zich in dit hele gebeuren heeft gevoelt.
Wij kennen inderdaad dit meisje niet, net zo min als haarachtergrond of thuis situatie.
Maar goed wat had je dan gewilt?
Mijn mening is, dat als je alleen maar adviezen wil van ga naarde kinder bescherming ed, dat dit hele topic dan ontrecht is.
Je moet dingen van meerdere kanten kunnen bekijken, zowel van het meisje als van de vaders kant.

Ik heb hier thuis dit verhaal ook voorgelegt en hier was iedereen het ermee eens dat de politie gebelt moest worden.
Echter ben ik het daar niet mee eens als er sprake is van iets eenmaligs...
Tuurlijk is het niet goed wat de vadergedaan heeft en zal ik de laatste zijn die dit goed zal praten, maar probeer je ook te verplaatsen in zijn situatie..

Ik heb vroeger ook de nodige tikken gehad, mijn moeder gooide regelmatig een schoen naar m'n hoofd.
maar ik ben er niet slechter van geworden.
En wat Mishandeling is en hoe dat voelt weet ik wel degelijk!
Dus een discussie daarover heeft geen enkele zin..

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 13:49

ik had het over een paar mensen die schreven dat ze het met die vader eens waren.
Ik heb zelf ook in zo´n dergelijke situatie gezeten en ik weet hoe k*t je je dan kan voelen en misschien reageerde ik iets overdreven maar als je weet hoe je je voelt op zo´n moment begrijp je me wel,
Hoop ik....
Dus het was niet bedoelt als een aanval, meer als bescherming.
En misschien heb je wel gelijk dat er zonder kritiek geen topic is, maar wat dit meisje komt doen is hulp vragen..

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 14:44

Ik denk dat niemand het met de vader eens is, wel kunnen er een aantal waaronder ik zelf zich in de situatie verplaatsen van de vader.
Dat het afschuwelijk is om dat soort dingen mee te maken dat weet ik zelf maar al te goed!

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 14:54

Ik vind zelf dat een corrigerende tik, of een flink pak slaag op de broek niet zo'n ramp is.

Ik heb vroeger ook wel eens een draai om mijn oren gehad, ik heb ook wel eens een schop onder mijn kont gehad, maar een kind slaan zodat hij of zij bont en blauw ziet of tot bloedens toe vind ik te ver gaan, ook al was het maar eenmalig.

Er zijn in de afgelopen tijd teveel mensen gestorven aan een eenmalig pak slaag. ( zie Venlo e.d. )

In dit geval ben ik dus weldegelijk voor aangifte van mishandeling, een vreemde laat je ook niet lopen als die je aanvalt, waarom zou je dat bij een ouder dan wel doen?

Sorry Liek, ik ga niet met je mee dit keer..

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 14:58

Dat wist ik toch al Tallie,
iedereen zo zijn eigen ideeen erover..

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 15:00

Neemt niet weg dat ik het een hele moeilijke situatie vind trouwens.

Het lijkt mij een moeilijke keuze om je vader aan te geven.

Wens haar maar sterkte van mij.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-02 16:05

Even een reactie:
Ik hoor verschillende mensen zeggen dat ze zich kunnen/proberen te verplaatsen in de vader, maar dat zeggen ze met de informatie die wij hier hebben, en dat is maar een piepklein deel van het verhaal. Logische reacties dus. Als je met het meisjes Pb't is dat misschien een andere zaak, maar dat doet niet iedereen van Bokt. Met de weinige eenzijdige feiten die wij kennen zijn de reacties van de mensen die zich in de vader verplaatsen logisch. Met de info die ik over deze situatie kan ik me namelijk ook in de vader verplaatsen. Neemt niet weg dat die mening misschien niet correct is, maar wel gebaseerd op de info die ik heb over deze situatie.
Bovendien als je dit banketstaaf reacties vind, zet het verhaal dan niet op Bokt, logisch dat je ook reacties krijgt die je minder leuk vind. Vooral als het hier om maar een piepklein deel van het verhaal gaat, terwijl de schrijver misschien het hele verhaal eromheen kent...

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-03 22:27

Tuurlijk ken ik het hele verhaal er omheen, ze is tenslotte mn beste vriendin en ik ken haar nu al 7/8 jaar, lang genoeg om haar te kennen. Sommige mensen zeggen hier dat een corrigerende tik af en toe nodig is, wat haar vader heeft gedaan is geen corrigerende tik meer, jullie hadden haar gezichtje moeten zien, blauw, dik, opgezwollen, rode plekken, en dan die oogjes, zo hulpvragend, heel erg om te zien is dat...

overigens gaat het steeds slechter met haar, ze praat steeds minder, toont geen gevoelens meer, liegt tegen haar ouders om zo min mogelijk thuis te zijn, ze zegt dat ze het eerst wil verwerken voordat ze gaat bellen met instanties, maar volgens mij zijn die instanties er juist om te helpen verwerken of zie ik dit verkeerd Verward in ieder geval zie ik haar stukje bij beetje steeds meer kapot gaan en hoe ik mijn best ook doe, ik kan haar niet meer helpen dan ik nu doe... ze laat helemaal niets meer los... ik heb er dus ook geen idee van of het nu ook vaker gebeurt.. Ze is veranderd, ik ken haar niet meer...