Huis kopen/verkopen: de volgorde

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Huis kopen/verkopen: de volgorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-02 00:17

Welke volgorde zouden jullie in de huidige situatie aanhouden?

Eerst je eigen huis verkopen en dan op zoek gaan naar een ander huis of de gok nemen ?
Op zich is het huis in een gewilde omgeving en prijsklasse, maar toch, stel dat je het niet zo snel verkoopt, dat kost toch wel wat kopzorgen lijkt me.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 00:25

ik heb dus eerst een huis gekocht en sinds gisteren is mijn huis verkocht.
Tja het is de gok die wil nemen.
voor ons was het van belang dat we echt een huis naar onze smaak zochten en we hadden al een beetje rondgekeken en echt een huis vinden wat je wat lijkt dat valt zo 123 niet mee.

Nu hebben wij dus de mazzel gehad dat we nu al ons huis verkocht hebben. Scheelt ook dat wij in een gunstige prijsklasse zitten.
En natuurlijk dat we de oplevering op mei hadden gezet, dus zoiezo al een half jaar de tijd hadden om ons huis te verkopen.

Het is een beetje wat je zelf wil. En of je dus de gok aandurft

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 03:20

Tja we zagen ons droomhuis en die hebben we gekocht ons huis staat nu 2 weken te koop en maandag komen er weer kijkers dus ben benieuwd tja je kan je huis verkopen maar als je niets hebt moet je 2 keer verhuizen en met een beetje pech raken we dit huis niet kwijt tja altijd risico

Maxx

Berichten: 632
Geregistreerd: 14-11-02
Woonplaats: Langerak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 06:03

Een vriend van me gaat verhuizen naar Frankrijk, zijn schoonouders hadden daar een huis gekocht. Hij heeft een tijd gewacht met het te koop zetten van zijn eigen huis en het duurde even tot het verkocht was en dat heeft hem wel de nodige kopzorgen gekost.

Aan de andere kant kan je plotseling tegen je droomhuis aanlopen zoals Nimber en ook al kan dat wat kopzorgen opleveren, als het echt je droomhuis is is het dat risico wel waard naar mijn mening.

Ik heb overigens zelf een huurhuis Haha!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 10:16

wij hebben er voor gekozen om eerst ons huis te verkopen en dan ons huis te kopen. Wij hebben een vrij mooi huis, ligt mooi zit goede tuin achter en grote/schuur garage, maar wel in een hogere prijsklasse (vraagprijs is 425.000) enja dat verkoopt een stuk minder snel. wij zijn opzoek naar een huis met een behoorlijk stuk grond buiten apeldoorn, daar zijn genoeg huizen van en di verkopen ook niet snel en staan lang te koop. daarom hebben wij ervoor gekozen omdat t gewoon niet verkoopt om eerst te verkopen en dan t ekopen (maar wij zijn al wel aan t orienteren)

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 11:02

Ik had (toen ik nog in mijn uppie was) een bovenwoning. Klein, maar heel knus.

Ik leerde Ed kennen en we zijn toen naar een ander huis verhuisd (huur en veel groter). Mijn bovenwoning heeft ruim een half jaar te koop gestaan. Is 2x 'verkocht' geweest, maar de mensen kregen de financiering niet rond. (Een hoger bedrag lenen schijnt makkelijker te zijn dan een lager bedrag, daar liep ik ook al tegen aan toen ik het kocht!)

Gelukkig was de netto hypotheeklast ong. 300 gulden, dus die ramp was te overzien.

Ik zou -als ik ooit weg ga hier- eerst een ander huis zoeken en dan dit te koop zetten. Het is -ondanks dat het in the middle of nowhere is- erg gewild hier.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:05

Wij hebben ons nieuwe huis al gekocht maar dat moet nog helemaal gebouwd worden. Ons eigen huis gaat van het voorjaar in de verkoop. Er hebben al drie dezelfde huizen te koop gestaan en deze waren binnen 2 weken verkocht. Waarvan zowiezo een boven de vraagprijs. Haha!

Anouar
Berichten: 52
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:19

Zou in deze tijd (nov./dec./jan.) helemaal geen huis verkopen. Het is nu de zgn. slechte tijd, mensen vieren de 'gezellige' dagen en gaan dan meestal geen huis kopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-02 12:53

Anouar, dat klopt niet helemaal hoor, december is juist altijd heel erg druk in huizentransportland. Het traject neemt altijd wat veel tijd in beslag, dus als je nu iets verkoopt is het transport pas over 2 maanden. De huizenmarkt is wel iets gedaald en de gretigheid is er wel een beetje uit. Hoe snel een hut verkocht is, hangt helemaal af van de ligging, de prijs etc. Gewoon te koop zetten en ondertussen zelf uitkijken naar iets nieuws. Met een beetje mazzel valt het allemaal samen.