de honden van de buren.... :s

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

de honden van de buren.... :s

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 14:47

Bij ons in de straat, twee huizen verder, hebben ze drie honden: een Labrador, een Jack Russel en een Boxer.
Die honden zitten ALTIJD buiten en die mensen zijn bijna nooit thuis. De Jack Russel ontsnapte vroeger zowat elke dag (en kwam dan in onze tuin de kat achternajagen), dus die zit nu eindelijk tesamen met de Boxer in een kennel. Dit pas nadat we hem al tig keren hadden moeten wegjagen en mijn vader al verschillende keren was gaan klagen. Onze kat was oud en had rugproblemen en kon zich dus niet goed verdedigen als die hond hem kwam lastigvallen op ONS terrein. (Je kan een hond perfect leren op zijn terrein te blijven, maar ja, die honden hebben nog niet eens een basisopvoeding gehad.) Lips are sealed
De Labrador zit daar al van puppy af alleen buiten, hij was er het eerste en dan zijn de twee anderen er nog bijgekomen. Hij loopt nog wel los over het hele terrein, dat wel afgesloten is. We hebben van andere buren gehoord dat hij ook al enkele keren ontsnapt is en toen drie huizen verder een kip heeft doodgebeten.
Het feit dat er zo regelmatig eentje ontsnapt en dat ze gevaarlijk zijn (die Jack Russel moet je ook mee oppassen als hij los is) en niet luisteren is één ding. Wat echter nog veel erger is, is dat die beesten altijd buiten zitten, nooit binnen mogen en vooral nooit aandacht krijgen. Dag en nacht blaffen ze de halve straat horendol, echt bijna 24/24. Vooral de Labrador. Ook daarover is mijn vader al verschillende keren gaan klagen, net zoals één van hun directe buren (wij zitten er niet vlak naast). Het haalt allemaal niets uit. Probleem is dat die beesten duidelijk niet mager zijn ofzo, dus ze krijgen wel voldoende eten en verzorging, maar ze krijgen gewoon geen aandacht en zitten daardoor constant te blaffen. En die mensen zelf hebben er nauwelijks last van, want ze zijn bijna nooit thuis.
De directe buren van zijn nu van plan om eerst eens met de burgemeester te gaan praten en dan eventueel klacht in te dienen en mijn ouders zullen die aanklacht dan ondersteunen. Maar veel mensen bij ons in de straat willen er niet over praten of hebben er wel last van, maar willen toch niks doen. Het zijn dus twee maar twee huishoudens die effectief iets willen doen.
Mijn ouders denken er ook over om de dierenbescherming in te lichten, maar of die iets gaan doen?
Het probleem is, wat je ook doet of niet doet, de honden zijn er de dupe van. Maar niks doen is echt geen optie, dat is nu al enkele jaren dat dit aansleept en wij worden echt gek omdat we nooit fatsoenlijk kunnen slapen. (Nu ja, ik minder, maar ik slaap ook aan de andere kant van het huis, en ik ben wel wat gewoon.)
En we hebben niks tegen honden, ik ben er zelfs gek op, maar die honden halen je gewoon het bloed van onder je nagels, echt verschrikkelijk.

Wat zouden jullie doen?

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 14:51

Voor zulke dingen moet je, als je er onderling niet uitkomt, inderdaad in eerste instantie bij de gemeente zijn. Afdeling geluid, als die er is, het is een vorm van geluids overlast.

Succes.

:evaw:

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 15:22

Je moet ook de tijden opschrijven dat de honden blaffen, dus begint tijd tot eindtijd en wanneer ze daarna weer beginnen. DAn kom je ook expliciet met feiten. WAnt jij kunt wel zeggen dat ze veel blaffen, maar wat is veel? vijf minuten of 5 uur? Ik hoop dat jullie iets kunnen doen, want ik vind het erg voor die honden. HEt zijn kl**tzakken van mensen die geen dieren verdienen.

De hond is de betere mens

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 15:30

Dierenbescherming heeft weinig zin.
Politie bellen dat je overlast ondervind van het geblaf. Als er dan politie terplaatse komt en ze kunnen eea vaststellen, wordt dit ook vastgelegd = geluk. Als ze komen en horen niks, is er een melding van in het systeem...komen ze niet...is er nog steeds de melding van in het systeem. Dit moet nl toch eerst vastgelegd worden.

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 15:30

gewoon naar de gemeente gaan of naar de politie

succes

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 15:31

Echt een hele tijd aan één stuk door hoor Desiree. Soms zijn ze wel even stil, maar dan hoeft er maar een auto langs te rijden of ergens in een tuin een geluidje te zijn en ze zijn weer vertrokken. Ze blaffen gewoon uit verveling en om aandacht te krijgen.
Over een beetje geblaf gaan we niet zeuren hoor. Andere buren hebben ook een hond, als dat beest uitgelaten in de tuin aan het spelen is gaan we daar zeker niets over zeggen. Andere buren hebben ganzen en die maken ook wel eens van hun tak, maar niet de hele tijd. En ook niet 's nachts. Dat is het ergst van al, dat ze ook 's nachts bijvoorbeeld een uur aan een stuk blaffen. Maar bedankt voor de tip, ik zal het tegen mijn ouders zeggen (ik ben alleen in de weekends thuis). En idd, je hebt gelijk, ze verdienen geen dieren en iedereen vraagt zich ook af waarom ze drie honden hebben, ze kijken er toch niet naar om. Ik zou er met liefde eentje in huis nemen, als ze tenminste goed opgevoed waren, maar dat zijn ze niet. Die Labrador heeft van kleinsaf altijd buitengezeten, nooit enige opvoeding gehad. Dus zelfs al komen ze bijvoorbeeld die dieren weghalen, of ze doen ze zelf weg, waar eindigen ze dan? Ofwel direct bij de dierenarts voor een spuitje, ofwel eerst nog een tussenstop bij het asiel. Allemaal door hun schuld :'(

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 15:40

In het asiel maken ze nog kans op een fatsoenlijke eigenaar, en bij die l*llo's zijn ze kansloos. Zo moet je dat zien. Ik hoop dat je iets kunt doen.

De hond is de betere mens

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-02 17:26

Hoeveel kans heeft een onopgevoede hond die al heel zn leven daar zo buiten zit om normaal te functioneren in een gewoon gezin? Maar in ieder geval blijf ik ook het beste hopen, al zal de dierenbescherming heus niets doen, ze zijn wel goed gevoed enzo.
Ik ga morgen even mijn moeder bellen om dat van die tijden op schrijven door te geven, dit weekend ga ik nl niet naar huis.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-02 21:22

Bij ons in de straat woont ook zo'n iemand. Doet als hij weggaat de honden in de tuin. Laatst waren ze contineu keihard aan het janken. Heb om drie uur 's nachts de politie gebeld en die zouden langs gaan. Later hoorde ik van een buurvrouw dat ze ook de politie had gebeld en dat als de politie nog een keer langs moet komen vanwege geluidsoverlast dat ze een geldboete krijgen. Moet zeggen dat ik de laatste weken de honden ook niet meer heb gehoord. Gelukkig maar want om met dit weer in de kou buiten te zijn is ook sneu. Ze zijn volgens mij nog geeneens een jaar.

Jeempie Z1+0

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 13:02

grrrr. ook ik ken het. Bij ons zit er ergens in de buurt zo'n klein k*tkeffertje in de tuin en dat mormel kan op een wat warmere dag uren achter elkaar doorgaan met z'n schelle kefje. Ik weet dat de schuld bij de baas ligt. maar ik haat dat beest echt Boos!

Niets zo charmant als een paard in her land.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-02 14:49

Zo'n keffertje hadden wij hier op de hoek ook. Zat de hele dag buiten, baasje was werken... en bij alles wat ie hoorde begon ie!!!
Nu is het baasje merendeel werkzaam in buitenland en hebben zijn ouders het hondje overgenomen. Hadden al een hond en hondje keft nog sporadisch. Sjezus...wat kan je daar gek van worden!!!!

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie