Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:39

Ik heb al mijn dansschoenen via RoanDancewear, die hebben heel veel keuze en super fijne service. Kunnen ook veel voor je bestellen en hebben ook nog hakbeschermers voor alle soorten hakken, waardoor je hakken veel minder slijten en dus langer mee gaan.

IJslanderstal Efnisstaðir - http://www.efnisstadir.nl


AnnetteFlame

Berichten: 1434
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 20:26

lenaa_tje schreef:
In Groningen heb je Edmund van Groningen https://www.edmundvangroningen.nl en daar kon ik in de winkel passen wat ik heel fijn vond. Verder had de mevrouw in de winkel er echt verstand van wat mij wel hielp als beginner Haha.


Hier heb ik mijn schoenen ook vandaan. Heel fijne winkel!

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:31

Mijn vriend en ik zijn in september aan brons begonnen. Mijn vriend heeft vroeger (kleine 10 jaar terug) brons en zilver gedaan, ik heb nooit eerder gedanst.
Dus lekker ingestapt bij het begin. Vanavond gaan we vrijdansen, ik ben benieuwd hoe druk het zal zijn.
Qua dansschoenen hè, wanneer kan ik die het best kopen? Ik dacht voor nu nog even af te wachten tot het einde van deze cursus (afdansen is in Mei pas), zodat ik dan schoenen kan kopen die ik echt fijn vind.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:16

mirriezz schreef:
Mijn vriend en ik zijn in september aan brons begonnen. Mijn vriend heeft vroeger (kleine 10 jaar terug) brons en zilver gedaan, ik heb nooit eerder gedanst.
Dus lekker ingestapt bij het begin. Vanavond gaan we vrijdansen, ik ben benieuwd hoe druk het zal zijn.
Qua dansschoenen hè, wanneer kan ik die het best kopen? Ik dacht voor nu nog even af te wachten tot het einde van deze cursus (afdansen is in Mei pas), zodat ik dan schoenen kan kopen die ik echt fijn vind.

Ik heb aan het einde van de beginners cursus schoenen gekocht. Ik ben redelijk hypermobiel en vooral m’n heupen doen snel zeer dus met draaien vond ik damsschoenen een uitkomst. Heb nog wel is last maar wel veel minder. M’n lichaam draait nu meer mee voor m’n gevoel

Tink89
Berichten: 2868
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:46

Ik kocht ze destijds na de beginnerscursus, gewone schoenen overleefden mijn vele uren op de vloer niet lang... :D

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

eva1969

Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 12:25

Hey wat gezellig weer een beetje leven in dit topic! Ik heb mijn dansschoenen net als Bernette bij Roan Dancewear vandaan uit Tiel. Voor mij een stukje rijden maar heel veel keus en fijne mensen.

Insta: ArtbyEvaRoeters

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:29

Ik ben tot zilver ster gegaan (niet afgedanst, wel cursus gedaan). Soms zeg ik wel eens, ik doe nog even goud en goud ster er bij. Ik heb er geen gevoel voor, maar kan ontzettend goed passen onthouden. Het ziet er dus niet uit en is mogelijk niet eens op de maat, maar ik kan dus wel perfect de passen en daarom deed ik het. Ik denk dat die instructeur soms wel gelachen heeft. Maar nee, elke keer weer verder en een cursus hoger. Je moest alleen een vaste danspartner hebben en daarom gestopt. En een andere dansschool vond dat je weer lager moest beginnen. Eh, pardon, ik ben al zilver ster hoor, dus goud is mijn niveau, niet lager. Daarom zou ik nu best na 25 jaar nog eens zonder ook maar 1 dans meer gemaakt te hebben nog even goud en goud ster willen doen. Gewoon omdat het kan. Ik ben misschien iets vergeten, maar als ik er weer een uurtje sta weet ik zeker dat alles weer bovenkomt. Daar waren ze toen ook altijd verbaasd over, nooit vergat ik een pas. En dat het er niet uitzag vind ik niet interessant, het ging mij puur om de passen leren. En zo zou ik er nog steeds inzitten. Nooit dansschoenen gehad, ik kon het op alle schoenen prima zolang er maar geen hakken onder zitten. Ik heb alleen geen idee of je voor goud en goud ster kunt gaan zonder partner. Want ze gingen er in mijn tijd van uit dat je zelf met een danspartner aan kwam.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 17:20

Volgens mij is het altijd moeilijk om aan mannelijke danspartners te komen. Moet zeggen dat de meeste mensen die lang niet hebben gedanst toch hier ook wel Eem cursus lager doen. Er even weer inkomen maa je zou altijd een dansschool kunnen mailen . :)
Ik ben alles behalve een natuurtalent, en nu ik het heel druk heb blijven de pasjes ook niet altijd hangen :')
Maar bijna alles van het seizoen zit er weer in! Alleen de slowfox niet. Dat krijg ik er niet in! Tel daar een partner bij op die ook moeite heeft de juiste richting aanhouden :D :(:)

eva1969

Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:59

Nou ik heb in mijn jonge jaren tot en met goud gedanst maar ben weer lekker bij brons begonnen hoor, en ik pik toch echt ook passen snel op. Ik ken ook eigenlijk niemand die op het oude niveau weer instroomt na meer dan 10 jaar zeg maar. Over het algemeen schatten mensen zichzelf veel te hoog in en dat wordt dan altijd een teleurstelling.....

Insta: ArtbyEvaRoeters

Tink89
Berichten: 2868
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 09:52

Precies, en vergeet ook niet dat per dansschool het niveau enorm verschilt. Ik heb tot topklasse gedanst (2 seizoenen) in Sittard en kon bij een dansschool in Tilburg (niet de grootste) bij Zilverster niet mee, omdat zij veel variaties hadden die ik niet kende. De techniek was dan weer minder van belang :)

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 10:54

eva1969 schreef:
Nou ik heb in mijn jonge jaren tot en met goud gedanst maar ben weer lekker bij brons begonnen hoor, en ik pik toch echt ook passen snel op. Ik ken ook eigenlijk niemand die op het oude niveau weer instroomt na meer dan 10 jaar zeg maar. Over het algemeen schatten mensen zichzelf veel te hoog in en dat wordt dan altijd een teleurstelling.....

Het gaat mij puur om de cursus, niet om wedstrijden te dansen. Ook afdansen doe ik niet, we moesten in rok toen, en dat is no go. Maar mijn niveau is instroom goud mocht ik weer beginnen. En dat zal ook lukken. Maar voorlopig geen tijd. Maar mocht ik ooit weer beginnen dan wordt het de goud cursus. En dat lukt dan echt. Puur pasjes leren he, geen wedstrijdniveau ( ik heb door te willen ook 2 blokfluitklassen overgeslagen wat ze ook niet wilden. Vanaf de eerste 2 beginnerslessen ging ik zelf oefenen en na maand kon ik naar groep 2 en na 3 maanden zat ik op niveau 3 waar anderen nog inbeginnersklas zaten, maar ikwilde op niveau van vriendin zijn). Dus nee hoor bij goud geen terleurstellingen, dat lukt wel als de motivatie er is.
Doe wat je leuk vindt. Ik duik nu veel en daarom geen tijd om iets anders weer op te pakken. Ik hoop dat jullie het gewoon leuk vinden. Ik vond het toen ook leuk. En soms spijt dat ik niet even het afgemaakt heb. Maar dat kan evt dus nog.
Go for it, als hark of als wedstrijddanser zou ik zeggen. Wel leuk dat het nog steeds gedaan wordtdatstijldansen. In mijn tijd werd al gezegd het isaflopende zaak en eigenlijk doen mensen het nog steeds.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:33

Maar Germie dan wil jij dus alleen de cursussen afronden? Ik doe aan dansen omdat ik dat leuk vindt. Ik vind een blijf bij cursus in de zomer net zo leuk als een nieuw seizoen dansen. Ik vind nieuwe pasjes leren leuk maar dat is het wel vooral als je de rest toch ook nog weet. Iedere dansschool doet toch andere passen in de cursussen? Het is niet dat er een vast aantal passen is wat je leert.
Maar goed ik zou als je het graag wil bij een dansschool kijken en dan zien op een avond bij welk seizoen je het best past. Als je een avondje mee kijkt zie je vanzelf Ooh ik weet inderdaad alles van zilver ster of juist Hmm zilver ster zijn toch veel dingen nieuw. Ik start daar.

Tink89
Berichten: 2868
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:47

Wie danste hier ook alweer in Kaatsheuvel? Zijn ze altijd zo langzaam met de mail?

en ik dans voor de lol, niet om passen te leren of cursussen te doorlopen. Ik kan net zo goed genieten van een dansje met een beginner die er lol in heeft als met de wk-winnaar waar ik ooit een verjaardagsrondje mee mocht maken :D

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:29

Ik ga puur voor het niveau, klopt. Niet voor de rest. En ik zou me overal zonder blikken of blozen voor goud inschrijven.
Ik zie dat mijn oude dansschool nog bestaat, maar met een nieuwe naam. Ze zijn in oktober begonnen met nieuwe rij cursussen zie ik. Grappig. Is ook niet heel veel duurder geworden, 70 voor 13 lessen. Weet dat de dansvloer erg klein was. En de oude baas van toen was al 70, dus die leeft denk ik niet meer.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:11

Bij ons heb je wel een minimum niveau nodig om af te dansen, ook qua ritme en techniek. Maar dat is overal verschillend geloof ik. Zonder afdansen mag je bij ons iig niet door naar een hoger niveau.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Tink89
Berichten: 2868
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:21

Sheran schreef:
Bij ons heb je wel een minimum niveau nodig om af te dansen, ook qua ritme en techniek. Maar dat is overal verschillend geloof ik. Zonder afdansen mag je bij ons iig niet door naar een hoger niveau.


Bij mijn oude school niet, maar je kon wel zakken als de jury je veel onvoldoendes geeft. En dan moest je je cursus nog een keer doen en kon je inderdaad niet door. Je komt daar ook niet binnen bij goud zonder eerst te proefdansen.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

eva1969

Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:47

Ik dans in kaatsheuvel! Afgelopen week was de dansschool dicht, daar zal het vast aan liggen. Je kan ze ook via fb benaderen. A.s. zaterdag is er een vrije dansavond, toegang is gratis dus kan je ook altijd nog proberen.

En voor wat betreft het instromen, en dat is dan het laatste wat ik er over zeg. Bij elke dansschool zijn de variaties anders en juist bij de wat hogere cursussen is het niet alleen pasjes rammen maar toch ook wel de bedoeling dat er meer aandacht wordt besteed aan houding en techniek. Dat maakt het dansen ook veel makkelijker en dat heeft niets te maken met wel of geen wedstrijden willen dansen. Denk eraan dat als je jezelf te hoog inschat het ook super irritant is voor je medecursisten. Die moeten dan steeds op jou wachten en ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat ja na zoveel jaar van alle 10 de dansen alle pasjes op goud niveau nog weet.

Bij ons is er trouwens geen afdansen!

Insta: ArtbyEvaRoeters

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:09

Sheran schreef:
Bij ons heb je wel een minimum niveau nodig om af te dansen, ook qua ritme en techniek. Maar dat is overal verschillend geloof ik. Zonder afdansen mag je bij ons iig niet door naar een hoger niveau.

Dat is bij ons niet. Gelukkig niet ik houd helemaal niet van dat soort momenten. Hebben tot nu toe altijd wel afgedanst omdat m’n vriend het leuk vind maar ik dans dan ook nooit echt op m’n best. Bij ons slaagt ook iedereen :)
Ben blij dat ik bij een school dans waar plezier voorop staat :+

Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:52

Voor mij persoonlijk hoort een bepaald niveau bij het plezier. Als alle niveaus erg ver uit elkaar liggen in een les is het lastiger om goed les te geven en te krijgen. Maar ik wil het dan ook wel zo goed mogelijk kunnen :) Dat hoort voor mij bij de lol.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 05:57

Zo zie je de verschillen. Ik vind les op mijn niveau ook belangrijk, in elke sport. Ik zal niemand hinderen. Het doet mij denken aan een manegeruiter in de m les plaatsen met eigen paarden. Maar wij als m ruiters hadden er geen last van, de manege ruiter is gestopt. Ik zou dus niemand tot last zijn in een goud groep. Wil ik ook niet, maar lager, no way, dan liever geen les. Dansen is ook zo ong het enige waar priveles om pasjes te leren geen zin heeft. De tijd ben je in een groep en prive kwijt. Daarna in groep oefenen kost een groep geen tijd omdat ik alleen pasjes moet kennen en als dat een keer misgaat stoor je niemand, dat voel je wel, hoe het er uit ziet is voor mij niet van belang. Priveles is wel een optie zonder partner, dan zorg je dat leraar van andere geslacht is. En dan uur alleen pasjes en je zit weer op niveau hoor.
Het grappige isdat ik echt alles nog weet, alleen de weense wals van ene naar andere draai komt nog niet geheel boven. Nog avondje brainstormen en die iser ook en youtubefilmpje kijken. Maar neemt niet weg dat ik gewoon nu in een goud groep zou starten. Dat is mijn niveau. En zo is iets voor mij plezier hebben. Vergeet niet dat ik een autodidakt ben. Dus ik zou me grondig voorbereiden. En dan lukt het. Niet nu gewoon binnenwandelen. Het is opgeven en dan thuis voorbereiden. Met degene met wie ik op dansen zat toen oefenden we bij mijn ouders in de achtertuin zodat wij een week later alles nog wisten.

Ik vind het leuk om te lezen dat sommigen wel afdansen en anderen niet. Ik denk ook dat er zijndie naar wedstrijden willen gaan. Dat ziet er altijd mooi uit, maar ik zou laatste worden. Lol.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:25

Sheran schreef:
Voor mij persoonlijk hoort een bepaald niveau bij het plezier. Als alle niveaus erg ver uit elkaar liggen in een les is het lastiger om goed les te geven en te krijgen. Maar ik wil het dan ook wel zo goed mogelijk kunnen :) Dat hoort voor mij bij de lol.

Ik denk dat het 1 de ander niet hoeft uit te sluiten. Ik denk dat het af dansen namelijk een moment opname is.
Bij dansen houdt je altijd verschillen, zeker omdat het zoveel dansen zijn.
Als je een goede instructeur hebt wijst die gene ook op het feit dat je beter de cursus kan overdoen. Verder merk jezelf ook dat je nog niet alles beheerst lijkt mij.
De 1 heeft nou eenmaal wel meer talent en gevoel dan de ander maar voor hobby hoeft dat toch niet te betekenen dat je niet door kan naar goud of meer lijkt mij.

mirriezz
Berichten: 2009
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:05

Grappig om te lezen, het gaat duidelijk overal anders. Zilver ster is bijvoorbeeld een niveau dat bij ons geloof ik niet bestaat. Net als beginnerscursus. Je begint hier gewoon bij brons (wel een cursus van bijna een schooljaar)

Ik ga gewoon nog even wachten met dansschoenen en wel zien. Ik dans mijn schoenen nog niet bepaald kapot, had er alleen last van dat gympen stroef zijn om te draaien.

Met vrijdansen heeft mijn vriend me even de chachacha en de jive geleerd. Ik vrees dat we over een paar weken al alles van de cursus hebben gedaan zo...

Tink89
Berichten: 2868
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 15:48

mirriezz schreef:
Grappig om te lezen, het gaat duidelijk overal anders. Zilver ster is bijvoorbeeld een niveau dat bij ons geloof ik niet bestaat. Net als beginnerscursus. Je begint hier gewoon bij brons (wel een cursus van bijna een schooljaar)

Ik ga gewoon nog even wachten met dansschoenen en wel zien. Ik dans mijn schoenen nog niet bepaald kapot, had er alleen last van dat gympen stroef zijn om te draaien.

Met vrijdansen heeft mijn vriend me even de chachacha en de jive geleerd. Ik vrees dat we over een paar weken al alles van de cursus hebben gedaan zo...


Bij mijn oude school was beginners en brons samen 1 jaar, zilver en zilverster samen 1 jaar, goud en goudster samen 1 jaar en daarna goudsterster en topklasse A en dan door zegmaar.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Sheran

Berichten: 17224
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:01

lenaa_tje schreef:
Sheran schreef:
Voor mij persoonlijk hoort een bepaald niveau bij het plezier. Als alle niveaus erg ver uit elkaar liggen in een les is het lastiger om goed les te geven en te krijgen. Maar ik wil het dan ook wel zo goed mogelijk kunnen :) Dat hoort voor mij bij de lol.

Ik denk dat het 1 de ander niet hoeft uit te sluiten. Ik denk dat het af dansen namelijk een moment opname is.
Bij dansen houdt je altijd verschillen, zeker omdat het zoveel dansen zijn.
Als je een goede instructeur hebt wijst die gene ook op het feit dat je beter de cursus kan overdoen. Verder merk jezelf ook dat je nog niet alles beheerst lijkt mij.
De 1 heeft nou eenmaal wel meer talent en gevoel dan de ander maar voor hobby hoeft dat toch niet te betekenen dat je niet door kan naar goud of meer lijkt mij.


Nee klopt, maar iets kan ook op de dansschool afstralen. Als iemand zegt: 'Ik dans goud bij dansschool ...' en diegene danst echt belabberd, is dat geen goede reclame natuurlijk. Bovendien zou het mooi zijn als je in je lessen ook af en toe met elkaar danst om andere partners aan te leren voelen.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 16:54

@sheran Haha toevallig kwam dat vorige week ter sprake en gaan wij dat ook echt doen. Wisselen van danspartner in de les.
Wij hebben hier maar 2 dansscholen dus echt veel keus is er daarin ook niet.. op het moment kies je eigenlijk voor groot of voor klein. Wil je verder techniek lessen of richting wedstrijd dansen is de andere dansschool meer geschikt. Dat is iets wat mij helemaal niet trekt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3timesmom, BounceBabe, carineken, Emmaa_92, GoogleAdsense, HELder, IASCrawler, Keizerinnnn, Letje01, lotte_dl, M1994, Malle_meid, MeesMo, Oza04, Steppe, TessaxQuincy, Tomboy0, WendyKtH en 56 bezoekers