Het verhaal over mijn ex gaat verder...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Het verhaal over mijn ex gaat verder...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-02 17:24

Dat het uit was en dat hij een nieuwe vriendin heeft had ik al verteld. Al die tijd hebben ze er heel geheimzinnig over gedaan, maar nu heb ik ze vorige week vrijdag toch echt zien zoenen. Toevallig was mijn zus zaterdag op dezelfde plek uit als zij, ik ging zelf ergens anders heen, en toen bleken ze weer helemaal niet bij elkaar te zitten. Terwijl ze vrijdag, toen ik erbij was continu bij elkaar zaten te plakken. Mijn zus, en ik eigenlijk ook wel, verdenkt ze er dus van dat ze dat alleen maar doen om mij pijn te doen. Ik vraag me wel enigzins af waarom in godsnaam, maar goed, ik hou het er maar op dat hij niet degene wil zijn die alleen achterblijft en dat wil laten merken, en zij heeft gewoon een hekel aan me, van haar had ik niet anders verwacht.

Ze heeft hem goed onder de duim, zijn vrienden zien hem nooit meer, en komen daar bij mij over klagen. Blijkbaar had ik een betere invloed op hem dan zij. Maar hoe graag ik zijn vrienden ook mag, ik heb er geen behoefte aan dat ze naar mij toe komen om over hem te klagen. Dat mogen ze bij zijn nieuwe vriendin doen, ik heb immers geen donder meer met hem te maken.

Ik ben er echt heel nuchter over, maar ik heb er wel zo'n dubbel gevoel over. Aan de ene kant gun ik hem alle geluk van de wereld, en heb ik zoiets van: 'ze zoeken het maar uit met zijn tweeën', maar aan de andere kant ben ik eigenlijk zó kwaad op hem!

Ik blijf express volhouden dat ik niet boos ben, omdat er anders weer van die drama's ontstaan waar iedereen zich mee gaat bemoeien enzo, en daar heb ik helemáál geen zin in.

Maar wat heeft hij me tot nu toe wel niet allemaal geflikt? Na deze 4,5 jaar heb ik zoveel recht om razend te zijn op hem! Ik heb alles ervoor over gehad om hem te vertrouwen, hem alles te vergeven wat hij me heeft aangedaan, maar ik heb wel zoiets van: "hoeveel ik ook van hem hou, ik hóef hem niet meer te vergeven, hij verdient het om dit over zich heen te krijgen, want hij heeft het recht niet om met me te 'spelen'!"

Hij is vreemdgegaan, meerdere keren, hij heeft mijn vertrouwen honderden keren beschaamd, hij deed dingen achter mijn rug om, hij vertelde me vaak pas de waarheid als het kwaad al geschied was...
Al met al, als ik hierover nadenk, ben ik ook heel blij dat het uit is, en weet ik dat zijn nieuwe vriendin het heel moeilijk gaat krijgen.

Maar toch heb ik zoiets van: moet ik nou kwaad zijn of niet? Eigenlijk wíl ik helemaal niet boos worden, wil ik gewoon normaal met hem kunnen praten, maar toch... die woede moet er toch uit...

Wat zouden jullie doen?

Sorry, het is een erg lang verhaal geworden, maar ik moest het even kwijt...!

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-02 19:43

Heej,
Ik zit zelf in een beetje de zelfde situatie, mijn ex vriend en ik zijn absoluut niet met ruzie uit elkaar gegaan maar hij had na anderhalve week al weer een ander en dat heeft mij zoveel pijn gedaan en ben daar (misschien onterecht) toch boos over geweest....
Ik hou het contact nu bewust een beetje af want ik weet dat ik het hem nog lang niet heb vergeven en dat ik hem dus ook niet recht in zn ogen kan kijken zonder dat t mezelf zoveel pijn doet!
Ik denk wel dat jij het recht hebt om je gevoelens te uiten...
Ik twijfel er ook nog dagelijks aan wat nu het beste is... (je bent niet de enigste Knipoog )
maar heb wel gemerkt dat de man in kwestie helemaal links laten liggen voor mij ook geen optie was omdat je toch een aantal jaar lief en leed met elkaar gedeelt hebt, maarja dat is dus persoonlijk!
De vraag is dan wel of jij nog wel vriendschap wil....
en of je nog wel een deel van zn leven wil zijn....

xxx iris

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-02 21:03

Dat is dus het probleem, ik wil heel graag vrienden blijven met hem, want het is een geweldige gozer (toch nog!), maar ik wil eigenlijk ook kwaad worden...

Bij normale mensen zou dat kunnen, daar kan je ruzie mee maken en het later uitpraten, maar sinds het uit is kan dat bij mijn ex niet meer. Ik mag alleen nog maar lieve en aardige dingen tegen hem zeggen, anders 'hoeft het voor hem niet meer'. Dan heb ik meteen al zoiets van, nou ja, laat dan maar, doei! En dan komt ie weer naar mij toe. Hij is zo verwarrend, zo lastig! Hij is meteen op zijn teentjes getrapt als hij kritiek krijgt...
Bah!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 02:30

Gewoon je "gal"spuien over hem en tegen hem...
Hij doet er maar mee wat hij wil...
Het üit"praten doen partners en dat zijn jullie niet meer, als hij een echte vriend is en wil blijven dan zal hij dat accepteren en ook het "uit praten" naderhand....

Als hij nu al dreigt dat wanneer je een woord verkeerd zou zeggen tegen hem, hij dan niets meer met jou zou willen hebben te maken, en je geeft daar gehoor aan, is een teken dat je nog steeds onder de plak zit bij hem.

Gewoon zeggen wat je te zeggen hebt, jij mag rustig je hart luchten, zonder beperkingen en zonder "ja maar dan" .

Wij is hij, om jouw op te leggen wat je wel of niet zou mogen zeggen tegen hem??????
Hij heeft je toch vaak genoeg gekrenkt.... niet alle woorden en zinnen zullen hem aanstaan, nou en? Als het jouw oplucht....

Ga er gewoon voor, en kijk of het schip nog verder zou kunnen stranden....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-02 15:35

ze kunnen je alleen pijn doen als jij er zoveel aandacht aan besteed.

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 19:31

Nou jongens ik ben eruit hoor. Hij heeft me net een geintje geflikt, helemaal niet belangrijk, maar hij loopt nu ook over mijn beste vriendin te zeiken, en dat was de laatste druppel. Ik besteedde al helemaal geen aandacht meer aan hem hoor, alleen in mijn hoofd Haha! , maar van mij mag hij finaal de grond in zakken, hij zoekt het maar uit.
Hij is zo kinderachtig en triest, bah! Wat ben ík blij dat ik van hem af ben!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 19:37

pniekepnak schreef:
Nou jongens ik ben eruit hoor. Hij heeft me net een geintje geflikt, helemaal niet belangrijk, maar hij loopt nu ook over mijn beste vriendin te zeiken, en dat was de laatste druppel. Ik besteedde al helemaal geen aandacht meer aan hem hoor, alleen in mijn hoofd Haha! , maar van mij mag hij finaal de grond in zakken, hij zoekt het maar uit.
Hij is zo kinderachtig en triest, bah! Wat ben ík blij dat ik van hem af ben!


Goedzo, that's the spirit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 20:44

Vind ik ook! Denk maar aan die commercial van die deo, met aan het einde:
"maar jij ben van hem af..."

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:03

pniekepnak"]
Ik besteedde al helemaal geen aandacht meer aan hem hoor, alleen in mijn hoofd Haha!
[/quote]eigenlijk de grootste aandacht die je iemand kan geven. weliswaar hoeft hij er niets van te merken, maar jij wel. en daar ging het even om.
[quote="pniekepnak schreef:
maar van mij mag hij finaal de grond in zakken, hij zoekt het maar uit.
dat lijkt me beter ja! Knipoog succes ermee.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 17:28

Ik denk dat het een hele gezonde en normale reactie is dat jij boos op hem bent!! Je hebt alle recht om boos te zijn op hem na wat hij je allemaal heeft aangedaan. Ik vraag me toch af waarom je nog vrienden met hem wil blijven want dit is natuurlijk geen goede basis voor een vriendschap. Je kunt proberen je woede aan hem te tonen maar ik denk niet dat je daar veel mee op zult schieten.... Probeer het voor jezelf af te sluiten want het ligt in het verleden en je kunt hier gewoon niets mee... ja jezelf gek maken. Het is makkelijker gezegt dan gedaan ik weet het....

Je moet ook maar zo denken... What goes around comes around! Hij komt zichzelf echt wel een keer tegen hoor Knipoog

Als die vrienden bij jou komen klagen moet je ook gewoon zeggen dat je er geen behoefte aan hebt dat ze naar jou komen en dat ze voor klachten maar naar hemzelf moeten gaan. Op deze manier kun jij dit hoofdstuk nooit afsluiten Je moet echt proberen om er afstand (desnoods tijdelijk) van te nemen om voor jezelf te kiezen en jezelf tijd te geven om je verdriet en woede te verwerken....

Hou je taai en sterkte!
Groetjes,
Annemieke

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 17:29

Lovely schreef:
Vind ik ook! Denk maar aan die commercial van die deo, met aan het einde:
"maar jij ben van hem af..."


Haha! Ja dat is een hele goede commercial

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-02 20:14

Ik zal het hele verhaal even vertellen:

Wij hebben in de kerstvakantie een feest, waar we banken voor nodig hebben. Hij doet niet mee met dat feest, en hij heeft nog een bank over. Ik had, toen het nog aan was, met hem afgesproken dat ik die bank mocht gebruiken. Nu is het uit, en ik heb een week geleden aan hem gevraagd of ik die bank nog mocht gebruiken, nu het uit was. Nou, dat mocht wel.

Nou kreeg ik eergister een berichtje waarin stond dat ik die bank NIET mocht gebruiken. Dus ik stuur hem een sms-je terug waarin ik vroeg waarom niet. Stuurt ie terug: omdat sommige van jouw vriendinnen mij proberen te dwarsbomen. Verward
Dus ik vroeg wie dan, en hij zei: in ieder geval Irene (m'n beste vriendin, waar hij ruzie mee heeft omdat haar ex zijn beste vriend is, en daar allemaal drama's door ontstaan zijn, ook tussen ons twee.)

Toen heb ik het laten rusten, maar toen hoorde ik de volgende dag van een andere vriendin dat mijn ex aan haar had gevraagd of ZIJ het wilde vertellen aan mij, hij had dus eerst niet eens het lef om het me zelf te vertellen.

Toen heb ik hem een berichtje gestuurd: Ik hoorde dat je het eerst via Fanny had willen vertellen van die bank? Je hebt blijkbaar toch nog een beetje lef in je donder. Maar ik zal je uit de droom helpen: Irene dwarsboomt je niet, ze negeert je alleen. Kan je haar niet kwalijk nemen, ben je zelf namelijk ook erg goed in.

Dus toen stuurde hij terug dat ik die bank gewoon niet mocht hebben, klaar uit.
Ik was inmiddels al flink pissed , dus ik stuurde terug:
Dat is maar goed ook, want ik wil dat ding niet eens van zo'n triest ventje dat zichzelf zielig vindt. Nu beledigd? Het is toch waar! Jammer, want ik mocht je altijd graag.

Stuurt ie terug: Nee hoor, want ik heb toch niks meer met jou te maken en ik heb nu tenminste een leuk leven. Verward (Mijn eerste reactie: Kom je daar nu pas achter? Na 4,5 jaar? Haha!)

Dus ik stuurde weer naar hem: Dat is mooi voor je, en met mijn leven is ook niets mis hoor! Ik wens jou tenminste nog geluk!

Dus nu heb ik ruzie... (wel een beetje zelf uitgelokt, maar hij moest toch van iemand horen dat ie triest is, haha!)

Nee, ik meen het, hij is volledig verleden tijd, hij mag echt op het dak gaan zitten van mij (om het maar even netjes te houden Knipoog )