Nu al vuurwerk :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Nu al vuurwerk :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-02 21:16

Tjonge jonge, Sinterklaas is nog maar net het land binnen en nu hoor ik buiten het vuurwerk al weer! Wat vinden jullie hiervan? Moet het maar kunnen of vinden jullie dat je best netjes kunt wachten tot Oud & Nieuw?

Ik heb als kind een aantal keer rotjes naar me toe gegooid gekregen als ik naar school fietste en nog steeds word ik niet blij als ik een paar van die opgeschoten jochies tegen kom in de tijd dat er weer vuurwerk is. Is er misschien een bokker die mij kan vertellen wat er zo leuk is aan het gooien van rotjes naar iemand anders? Verward Want daar snap ik nou werkelijk geen hout van...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 21:19

Ik vind het niet kunnen. Een paar jaar geleden staken wij soms al een rotje te vroeg af, maar daarmee bedoel ik een paar dagen. Ik vind halverwege november echt te vroeg. Hier valt het wel mee, je hoort weleens wat, maar volgens mij was het vorig jaar erger.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:19

Je zou er eigenlijk 'n vergunning voor moeten hebben. Je mag zonder 'n vergunning toch ook niet met 'n pistool ofzo rondlopen?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:22

Ik vind het super irritant en eng als je buiten aant rijden ben en er geen van die rotje's af Boos! Snap niet van mensen daar leuk aan vinden zo'n knalletje :s

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:24

Boos! ik ga nog een strijkers gooien naar die misselijke ventjes die rotjes gooien als ik aan het buitenrijden ben...

Ik snap de lol er niet van...

Chita

Berichten: 668
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:35

Hier zijn ze al een paar weken bezig! Niet dat je om de minuut een knal hoort, maar zeker wel een paar per dag!
Onze hond vind het ook erg prettig, die is er heeel bang voor en loopt iedere keer naar boven (niet erg goed voor een hond van 12 zoveel trappen lopen). Ook wil ze overdag soms al niet meer mee uit, leuk die knallen!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 22:59

Hier begint het eind september al met de eerste knallen.

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 23:08

Doe al het vuurwerk in de ban!
Onze huisdieren worden er bang van, het stinkt, het is enorm vervuilend, kost handen vol geld en het is erg gevaarlijk.
Kortom: Knal dit nieuwjaar alleen met champagne.
(of knal met een beugelfles= iets minder kostbaar)

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 23:32

Hier ook al een poosje. Geen rotjes, maar gewoon enorme knallen. Het lijkt wel een ontploffing. Hoe ze eraan komen, is mij een raadsel.

Vroeger ben ik ook zo'n ettertje geweest. Ik maakte samen met mijn buurjongetje "bommen". We hebben een aantal mooie kraters veroorzaakt Frusty Hartstikke link, die zelf gemaakte bommen. Mag van geluk spreken dat ik mijn handen nog heb!

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 23:51

Albert schreef:
Doe al het vuurwerk in de ban!
Onze huisdieren worden er bang van, het stinkt, het is enorm vervuilend, kost handen vol geld en het is erg gevaarlijk.
Kortom: Knal dit nieuwjaar alleen met champagne.
(of knal met een beugelfles= iets minder kostbaar)


Hier ben ik het dus niet mee eens, ok ik heb daar ook de reden voor dat ik het zelf verkoop, maar dat het gevaarlijk is wil ik echt niet zeggen. Er zijn zo veel dingen die fout kunnen gaan als mensen niet weten hoe ze er mee om moeten gaan. En vuurwerk, mits verstandig gebruikt, is best veilig. Een ramp zoals in enschede toendertijd is gebeurt, had nooit kunnen/ mogen gebeuren als de eigenaren van die fabriek niet zo stom waren geweest...Lips are sealed
Maar om het nou af te schaffen

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-02 23:53

Tja, hier brandt het ook aardig.. maar het is nog niet erg ofzo, af en toe iets. Ik vind het wel jammer, ik vind dat je het gewoon moet houden tot oud en nieuw. Bovendien vind ik siervuurwerk het mooiste, dus die knallers hoeven van mij sowiezo niet!

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 02:20

vuurwerk roeleert, ik ben een beetje een pyro Haha! ik hou gewoon van vuurwerk dus als ik het zou kunnen kopen zou ik dat wel doen Haha!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 11:20

Nou ik lag zaterdag lekker ziek op de bank bij mijn vriend. Was een beetje aan het dommelen totdat ineens een enorme knal en allemaal gekleurd ligt enzo. Man ik kwam bijna een halve meter van de bank. Dat had dus ook niet gehoeven maar verder vind ik het super om naar te kijken
Ze gaan bij ons ook altijd kabit (weet ook niet hoe je eht schrijft) schieten als je dat wilt horen kun je ook gewoon binnen blijven zitten en dan nog tril je zo'n beetje van de bank af

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 11:32

Ik heb de eerste betonstrijkers ook alweer gesignaleerd Boos!

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-02 12:09

Stitch, als er iemand een pyro is, dan ben ik dat Haha! De winter breekt weer aan, dat betekend iedere zaterdag een fik stoken bij de scouting omdat het anders koud is, zo ontzettend leuk. *LOL* Maar, vuurwerk heeft daar niets mee te maken IMO. En al helemaal die stomme knaldingen niet. Geef mij maar siervuurwerk, dat vind ik wel mooi. Maar dan wel graag op 31-12 om 24:00 uur...