Bokt.nl • Conflict met Duits bedrijf
Pagina 1 van de 1

Conflict met Duits bedrijf

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-02 18:09
door Sibold
In augustus heb ik een zadel besteld bij een Duitse leverancier. Geld overgemaakt via de bank en het zadel werd eindelijk -na lang wachten- geleverd. Indien het zadel niet zou passen mocht het teruggestuurd worden. Zadel is teruggestuurd omdat het niet paste en ik heb vriendelijk gevraagd of ze het bedrag wat ik aanbetaald had terug wilde storten.

Dit verzoek heb ik ingediend op 6 oktober, maar het geld is tot op heden niet teruggestort. Inmiddels probeer ik al meer dan een maand de dame in kwestie te pakken te krijgen, maar noch op mail, fax en telefoon wordt gereageerd. Van de week heb ik haar voicemail ingesproken met de boodschap mij terug te bellen, maar ook daar wordt niet op gereageerd.
Ik krijg haar dus gewoon niet te pakken en ik heb het duistere vermoeden dat zij ook absoluut geen moeite zal doen om mijn geld terug te storten.

Inmiddels ben ik de situatie spuugzat en wil gewoon mijn geld terug, maar hoe pak ik dat aan?
Kan ik als particulier dreigen met incasso of is dat niet handig. Ik was van plan haar een aangetekende brief te sturen met een gestelde termijn dat de betaling binnen moet zijn en zoniet, dan krijgt ze een incasso bureau op haar dak en de incassokosten verhaal ik dan op haar.
Wie weet raad?
*zucht*

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-02 18:18
door Cowgirl
Pfff het is wat niet?

Ik denk dat je het beste het laatste kan doen.
Je hebt immers al pogingen genoeg gedaan om contact te krijgen.
Heb je al eens een bommail gestuurd Haha!

Misschien kun je eens info vragen bij een buro voor rechtshulp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-02 18:33
door DubbelFun
Ben wel benieuwd naar de naam van dat bedrijf (mag in PB als je het kwijt wilt).
Verder denk ik dat je zwak staat. Internationaal je geld terug krijgen is altijd moeilijk. Kun je niet eens een advokaat bellen of zoek eens via google of je iets kunt vinden over internationaal recht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-02 18:45
door dimmelim
Wat een verhaal
Internationaal zal inderdaad lastiger zijn.
Kun je aantonen dat je het zadel hebt gekocht met de bepaling dat het teruggestuurd kon worden?
Kun je aantonen dat je het zadel hebt opgestuurd?
Ik zou ook maar eens met een advocaat gaan bellen. Er zijn geloof ik wel telefoonnummers op internet te vinden die je kunt bellen voor een eerste advies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-02 21:26
door Oscar
Ben je lid van de Consumentenbond ?
Bij de juridische ledenservice kunnen ze je vast verder helpen, die hebben al vaker met dit beiltje gehakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-02 23:20
door geral
Ik doe alleen maar incasso's
Dus ja, je kunt een aangetekend schrijven sturen, waarin je ze vriendelijk doch dringend binnen 10 dagen maant je bedrag te retourneren.
indien ze dit niet doen, kan je een incasso buro inschakelen en het bedrijf ook voor de kosten aansprakelijk stellen, vergeet niet dat dat niet goedkoop is.
Ga anders even langs de rechtswinkel, vraag het daar even na.
succes