vage mails? (Bart of iemand??)

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-01 17:28

Ik krijg nu voor de tweede keer van volstrekt onbekenden mails met attachments op mijn mailaccount. Nu is dit de computer waar mijn moeder op moet werken, dus open ik nooit attachments.
Die die ik nu heb heet calc.exe (waar de bronnen dinges al niet goed voor is).
Gister was de mail afkomstig van ideals@worldonline.nl en vandaag van saskiaswart@wish.net Ik ken ze niet, en ik weet maar 1 keer dat ik recent dit e-mailadres heb gegeven aan iemand die ik niet ken. Ik delete die berichtjes dus gewoon. Maar nou vroeg ik me af, je kon toch ergens checken of een attachment bekend staat als virus of worm oid? Ik open deze mails dan nog niet, want er blijft een risico bestaan, maar ik wil het gewoon weten. Want als iemand mij mails stuurt met virussen erin, dan wil ik het wel ff weten.
Ook vaag: de mails zijn gericht aan zgn undisclosed recipients. Dus niet alleen, of direct aan mij. Nog iemand die er last van heeft? Of iemand die weet wat dit nou weer is? Als dit mailaccount nl vervuild, oid, dan baal ik als een gek!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 17:44

ja ik was net beneden en mn vader had precies hetzelfde. ook weg gegooid want 99% kans dat dit een virus is. dumpen die hap dus (blijven dumpen) maar ik weet niet of er een checker is, we hebben antivirus die ons waarschuwt.

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 17:54

gewoon verwijderden, doe ik ook altijd, als et een raar mail-adres en/of titel is, dan verwijder ik em gewoon... of als ik et niet zeker weet ga ik gewoon ff op een pc van school en dan openen, 1x was er een virus Party!! ikke gelukkig op de pc van school geopend Party!! Party!! <LOL> maarja, gewoon verwijderen dus hè! *LOL* *LOL*

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 18:00

De attachement opslaan is geen probleem. Daarna kan je er evt een virusscanner overheen gooien.. Maar dan weet je natuurlijk nog niet 100% zeker dat het toch geen virus is..

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 20:00

Dat hadden wij van het week-end dus ook. De computer heeft er 2 dagen uit gelegen Boos! . Het was dus een virus.
Dat virus schijnt zelfstandig een mail te sturen naar iedereen in je adressenbestand. Wij kregen het virus van een bekende, de inhoud van de mail was vaag. Maar mijn mannetje was zo'n Boos! SUKKEL Boos! om het attachment toch te openen Frusty

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-01 20:01

wij hebben nu net een nwe virusscan geïnstalleerd die het direct detecteert. Elke week ververst hij zelf zijn virusdingeses (weet niet hoe dat heet, .dat bestanden geloof ik). MIjn vader heeft het geïnstalleerd du sik geloof er heilig in!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annabel, dezzie, dollyspikkel, friezenfan2, IASCrawler, Kaplaars, Liiesjjj, Lynnepinny, Maaaarije, Mutti, noordje, Plus_en_Min, ryukapple, Sabine, supervon78, Unit, VenoSnorlax en 73 bezoekers